Sempre han existit diverses estratègies per adreçar-se al públic, encara que cada vegada s'aprofundeix més sobre el tema, saber-ho que necessita l'usuari, fins a produir-lo i vendre'l finalment, porta un procés intermedi del qual ningú sol parlar: la publicitat. El màrqueting o màrqueting va actualitzant-se conforme avança la tecnologia i la societat per a adaptar-se a les necessitats dels clients.
Top 10 Estratègies de Màrqueting
1. Cerca mitjançant veu
Es té pensat que, per a l'any 2021, el 50% de les cerques siguin mitjançant cerca per veu. Aquest tipus de cerca va aconseguir la popularitat que té actualment, gràcies a la rapidesa amb què es genera la pregunta, i igualment la rapidesa de resposta.
Per aconseguir treballar amb aquest tipus de màrqueting, has de concentrar-te en els títols. No pensis en com ho escriuries, sinó com ho diries. En crear preguntes (que probablement es facin els clients), pots aconseguir un major trànsit de cerques.
2. Concentra't en el client
Enfoca't que cada decisió, resulti un benefici per al client. Pensa en les necessitats dels usuaris, aconseguint crear relacions duradores de compravenda. En demostrar que a més d'escoltar-los, els entens així podràs crear una estratègia de màrqueting única i garantida.
3. Tingueu present el contingut d'àudio
Alguns usuaris, al·leguen que a causa de la manca de temps, prefereixen sentir o visualitzar un vídeo abans que llegir un blog/article/anunci. Hi ha certs llocs que usen aquest mètode de màrqueting, com poden ser les apps de música, que porten podcasts de les cançons que ofereixen. Converteix alguns dels teus anuncis o publicacions en formats compatibles amb àudio.
4. Format de vídeo
Es té una estimació que per a l'any 2021 els usuaris consumiran més contingut audiovisual. Per això, tots els vídeos es consideren un bon mètode de publicitat recorrent novament al problema de la manca de temps per part del públic.
Treu profit als preus reduïts que ofereix postejar un vídeo a les xarxes socials, amb contingut de qualitat. Si vols reduir costos i millorar la qualitat dels teus vídeos, hi ha eines com VEED que et permeten treure fons de vídeo fàcilment per crear visuals més impactants, canviar la resolució del vídeo per adaptar-lo a diferents plataformes, i convertir text a veu per generar narracions professionals sense necessitat d'un locutor. Usar aquestes aplicacions dedició et permetrà optimitzar la teva estratègia de màrqueting visual a un baix cost.
5. Prova a intercanviar dades
Hi ha certes aplicacions de compravenda o xarxa social, que podrien oferir-te la informació dels usuaris. Assoleix personalitzar els teus anuncis, presentant als clients el que ells necessiten, escoltant-los i omplint les expectatives de producte.
Crea un espai per als membres (en un lloc web) on puguis oferir contingut exclusiu, i fes créixer la teva comunitat, fins i tot podries crear categories.
6. Influencers i experts
Actualment, ha estat comprovat que moltes persones dipositen més confiança en contingut promocionat per experts en el tema o certs personatges influents a la societat. És important ressaltar, que molts consumidors busquen omplir les expectatives creades sobre un producte, i molts anuncis amb prou feines són capaços de fer-ho, per això, crear una estratègia de màrqueting basada en influencers et pot ajudar.
Crea una societat amb persones que siguin influents i construeix relacions professionals. Els coneguts com a youtubers cobreixen un gran rang de màrqueting mitjançant vídeo, sent una bona opció dús.
7. Contingut creat per usuaris
Està comprovat que, el 92% de els clients confien més en l'opinió que puguin proporcionar altres usuaris, abans que en el màrqueting de la marca. Si encara no et sembla una bona estratègia de màrqueting, t'oferim altres raons:
- Et permet estalviar diners i temps
- És més autèntic, a ull d'altres usuaris
- proporciona resultats més efectius
- Finalment, és una opció econòmica
8. Televisió mitjançant internet
Ha crescut de manera impressionant el consum de televisió mitjançant internet, reduint el de la televisió tradicional a casa. Durant els darrers tres anys, altres plataformes s'han traslladat (o han fet arrels, també) a internet, convertint-se en programes web. Fins i tot veure vídeos en directe, s'està convertint en una addicció forta.
Si vols fer publicitat de forma efectiva, procura ser present en aplicacions de xarxa social on puguis mostrar contingut de vídeo. En fixar-te en allò que vol veure el teu públic, i establint una relació entre això i el producte que ofereixes, podràs produir vídeos atractius per als usuaris que desitges atreure.
9. Ofereix una atenció de resposta a temps real
Hi ha múltiples apps de missatgeria que et permeten donar una resposta en temps real, i és hora de començar a fer-les servir. Cert nivell d'usuaris, s'inclina a preferir els productes d'un negoci o companyia, quan senten que els dubtes són atesos a l'instant, que estan preocupats per la seva adquisició, i que obtenen una resposta que omple les expectatives.
Defineix alguns missatges automàtics (que no semblin tan genèrics) per treballar amb respostes més ràpides i afavorir la teva publicitat.
10. Usa publicitat nativa
Aquest tipus de publicitat es defineix com aquella menys intrusiva que el màrqueting habitual. És capaç d'adaptar-se en funcionalitat i forma a qualsevol entorn on es trobi, impactant l'usuari de la manera correcta. Encara que aquest tipus de publicitat moltes vegades no és percebuda com a tal, és capaç d'integrar-se completament on sigui.
Important ressaltar, que si desitges triomfar amb la teva publicitat, has mostrar contingut amb qualitat i que aporti valor a lusuari.
- Mostra amb exactitud allò que vols
- Vigila al màxim la qualitat
- Pensa els llocs on estarà l'anunci
No facis spam, promociona de forma neta
Quines són les millors estratègies de màrqueting?
Les millors estratègies de publicitat que podries fer servir, són les que s'encarreguen d'oferir un producte necessari per als usuaris, i que acabi cobrint les expectatives que creeu. No hi ha res millor que un usuari real, parlant sobre la seva pròpia experiència amb el producte.
Avui dia els usuaris comenten i donen opinions sobre les seves compres a xarxes com Twitter, Facebook o Instagram, donat a això les empreses necessiten una eina per gestionar les xarxes socials i la nostra recomanació des de Millennials Consulting és és l'eina Zoho Social, aquesta aplicació permet sincronitzar totes les xarxes socials en un sol espai de treball.
Estratègies de màrqueting de serveis
Per dissenyar una de les millors estratègies de màrqueting de serveis, és important trobar el producte clau que representa lorganització i les fortaleses dels usuaris. Continues creant una oferta, que sembli cridanera a ulls dels clients (habitualment basada en el lideratge que representa l'experiència de coneixement, el sector i l'habilitat amb què es treballa).
El més important és marcar la diferència dels serveis que s'ofereixen, i ensenyar al client el valor estratègic que representen, a més de la necessitat que té respecte d'ells.
- Crea un portafoli (cartera de serveis) de totes les necessitats que pugui tenir el client durant la vida del producte
- Fes una estructura dels serveis (com un segment), per cobrir les necessitats de les diverses categories que es troben al mercat
- Crea programes de formació per al personal, per donar cara al client. Procura que els teus empleats tinguin les habilitats necessàries per adreçar-se als usuaris
- Posa en pràctica el lideratge, construeix credibilitat en l'àmbit que et trobis
- Assegureu-vos sempre de crear consciència. Els clients freqüents i els potencials han de conèixer en tot moment els avantatges que tenen els serveis
Tipus d'estratègies de màrqueting digital
El que representa la publicitat digital, és la intenció de connectar-se mitjançant internet, amb diversos usuaris. Qualsevol manera de comunicar-se pot ser acceptada, des de anuncis digitals fins campanyes de mailing i més. És un gran ventall, el que abasta les possibilitats del màrqueting digital.
La promoció que es fa als productes, a través dels mitjans electrònics usuals (digital), marca la diferència amb la forma tradicional. El màrqueting digital et permet mantenir inspeccionats certs aspectes com:
- La quantitat de les conversions
- Mantenir un rastreig dels continguts que funcionen, i els que no
- Realitzar una revisió de les persones que visiten el lloc web
- Et permet interactuar mitjançant les xarxes socials
- Ajuda que més persones et coneguin, especialment aquelles que no són a prop
Inbound màrqueting
Considerat com el tipus de màrqueting més general, encara que alhora és màrqueting específic. Es té pensat com la nova concepció de màrqueting, on se'n va amb l'usuari durant tota la transacció. S'acompanya a l'usuari des que se'l “coneix”, fins que finalment recorre totes fases, permetent-te aconseguir una publicitat reeixida.
Comença per l´atracció, l´ús d´analytics i les eines que permeten comprendre l'usuari. Continua pel reconeixement de leads i l'estratègia de nurturing. Es realitza un canvi a vendes, i un tractament per augmentar les compres.
Màrqueting de continguts
Per a aquest tipus de màrqueting, hi ha diverses opcions per al seu ús. Inicia des del branded content, o la generació de contingut duna marca per ser promocionat fora dels mitjans. L'ideal és aconseguir earned mitjana. Quan es fa servir aquesta forma de publicitat, es dóna especial atenció a la relació conversacional que sorgeix posteriorment, que generen noves figures com el content curator.
Màrqueting a cercadors
Categoritzat com el fonamental en qualsevol estratègia publicitària per realitzar, existent des de molt abans de fer qualsevol pàgina web. Aquesta estratègia està centrada en el màrqueting digital, posicionant-se bé en els resultats de les cerques. Gràcies als seus mètodes, aconsegueix captar un bon rang de cerques. L'ús d'un CRM a les agències SEO ens permetria poder classificar els nostres clients i gesionar diferents estratègies de màrqueting SEO al mateix temps.