A hores d'ara ja has sentit parlar de la telefonia cloud i les trucades al núvol. Però, seria capaç d'explicar exactament què és i com pot impulsar el teu negoci?
Al llarg d'aquest article, tractarem de contestar-te a la pregunta següent: Per què la telefonia cloud, telefonia IP, VOIP (o com li vulguis trucar) és l'eina del futur i l'abanderada de la ja reivindicada transformació digital de les empreses?
Continguts
El Cloud Calling o les trucades al núvol
El Cloud Calling, també conegut com telefonia cloud, proporciona als usuaris trucades i altres comunicacions basades en la veu mitjançant una connexió a Internet. A diferència de les trucades des de telèfons fixos, que requerien un maquinari específic, les trucades a través d'internet només necessiten una bona connexió i un dispositiu connectat a Internet.
Encara que tècnicament les trucades en el núvol només fan referència a les comunicacions basades en la veu, la majoria dels proveïdors estan ampliant la seva oferta per convertir-se en una única solució que agrupa totes les necessitats de comunicació d'una empresa. Una solució omnicanal, sovint anomenades comunicacions unificades com a servei (UCaaS). Els serveis típics que ofereixen els proveïdors de telefonia cloud, inclouen eines de col·laboració, coneixement de dades, missatges de text, CRM integrats i videotrucades.
Quins són els avantatges de la telefonia cloud?
La implementació de solucions de telefonia basades en el núvol en qualsevol negoci té diversos avantatges:
simplicitat
S'han acabat els telèfons fixos molestos i les infraestructures complicades. Els serveis de trucades en el núvol es poden utilitzar des de qualsevol dispositiu, sovint sense haver de descarregar un nou programa. Això es tradueix directament a reducció de costos, tant de material, com de manteniment.
Eficiència
Una solució de telefonia al núvol integrat amb un CRM, com és el cas de Salesforce o Zoho, ofereix als empleats informació accessible a cada interacció amb un prospecte o client. Els equips de vendes o de suport estalvien temps en el moment de cercar informació sobre la persona o l'empresa amb què estan contactant. A més, funcionalitats pròpies d'aquestes solucions cloud com són l'enregistrament de trucades o l'escolta passiva durant una crida crítica facilita la detecció de possibles punts febles en el discurs d'un empleat.
Fàcil de fer servir a distància
La feina en remot ha arribat per quedar-se i proporcionar als treballadors la flexibilitat de poder escollir un model més híbrid i treballar uns dies a la setmana des d'on es vulgui. En lloc d'estar lligat a un escriptori, la telefonia cloud garanteix que tots els membres de la teva organització puguin treballar des de qualsevol lloc amb una simple connexió a Internet.
Integració perfecta
Utilitzes plataformes de programari a la teva empresa com un CSM o una eina de programació? La majoria de solucions de comunicació cloud, integren els seus serveis amb ells. Permet comunicar-te amb els clients o els companys de feina directament des d'aquestes aplicacions.
Tecnologia a prova de futur
Les línies telefòniques fixes requereixen un manteniment rutinari o costoses actualitzacions de maquinari que, a més, poden quedar ràpidament obsoletes. Les actualitzacions pròpies de la telefonia IP es produeixen en el núvol. Suposa que s'afegeixen de forma assequible i gairebé immediata a qualsevol dispositiu o xarxa que utilitzi el teu negoci.
Experts especialitzats
Aleshores, què pot fer la telefonia cloud per la teva empresa?
Un cop hem fet un repàs dels avantatges bàsics que ofereixen les solucions de comunicació al núvol, és hora d'esbrinar com es pot aprofitar per portar el teu negoci al següent nivell. Petita o gran empresa, solucions com la que proposa Ringover, poden proporcionar-te les eines que necessites per fer la teva feina d'una manera més eficaç.
1. Reinventa la formació dels teus empleats
Ringover et permet gravar i supervisar les trucades, així com les sessions de videoconferència. Això pot ajudar a millorar la formació, ja que els nous empleats poden tornar a veure o escoltar qualsevol reunió d'instrucció. A més, les trucades gravades també es poden emmagatzemar.
Tens un representant de vendes experimentat que va trucar a un contacte en fred i va aconseguir una venda en qüestió de minuts, o un empleat datenció al client que pot calmar fins i tot els clients més frustrats? Permet que els nous empleats escoltin els enregistraments d'aquestes anomenades estel·lars. Tindran la possibilitat d'aprendre de les estratègies que els seus companys van fer servir per solucionar el conflicte.
2. Descentralitza la reserva de talent
La pandèmia va accelerar el canvi a una forma de treball més remota i la transició va ser dura per a moltes organitzacions. Més, si és possible, per a les que depenien de les línies telefòniques tradicionals. Però gràcies a les eines de col·laboració que ofereixen els proveïdors com Ringover, moltes empreses van poder continuar la seva activitat professional com de costum.
Els grans treballadors són a tot arreu i, a hores d'ara, és molt fàcil mantenir-se connectat sense importar on et trobis: podràs contractar talents que aportaran una major diversitat de orígens, experiències y habilitats al teu equip, cosa que el farà més fort i dinàmic.
3. Augmenta la fidelitat dels clients
Els consumidors viuen en una època amb més opcions de compra al vostre abast que mai. Pots veure això de dues maneres: o et sents aclaparat per la competència, o ho prens com una oportunitat per millorar el servei al client de manera que sempre tinguis una manera de destacar entre la multitud.
Des de la estadístiques en temps real que ofereixen perspectives sobre les necessitats dels clients, passant per sistemes IVR totalment personalitzables. També suggeriments en temps real per a la resolució de serveis. Tindràs les eines que necessites per donar als teus clients la raó per continuar tornant!
4. Escala amb facilitat
El creixement duna empresa pot ser imprevisible i ràpid. Les solucions de trucades en el núvol, ofereixen paquets de subscripció flexibles que us permeten incorporar noves funcions quan les necessiteu. Afegir números de telèfon i correus electrònics a mesura que incorpora noves persones i oferir assessorament sobre les millors eines per a les teves necessitats en evolució.
El millor? Tot això es pot fer en qüestió de segons. Normalment, sense necessitat de descarregar cap programari nou, cosa que elimina el treball administratiu de l'ampliació i et permet dedicar més temps al seu negoci.
5. Mantingues les teves dades segures
És probable que siguis responsable de tones de dades, ja sigui la informació de pagament dels clients, els documents confidencials o simplement la informació important que necessites per dirigir la teva empresa.
Els proveïdors de trucades en el núvol, s'esforcen per mantenir la seguretat de les vostres dades i poden protegir-los d'una manera que les línies fixes no podrien. La majoria ofereix protocols d'encriptació estandarditzats per a una capa de seguretat addicional. A més, molts et donen lopció de restringir laccés a certes quantitats de dades, la qual cosa et permet autoritzar millor qui pot veure què.
Estem enmig d'un canvi cap a una força de treball global i digital, i és hora d'unir-s'hi o quedar-s'hi enrere. Atès que els serveis de trucades en el núvol poden actualitzar i fer evolucionar la teva oferta de productes a través del programari i poden actualitzar-se amb les noves versions en qüestió de segons; és aquest tipus de digitalització el que portarà a la teva empresa cap a la nova era de les comunicacions.