Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Segments a Google Analytics

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Aprendre a crear segments a Google Analytics pot incrementar els nostres beneficis ajudant-nos a posar el focus de la nostra estratègia SEO on realment importa.
segments google analytics seo

En moltes de les estratègies SEO que podem dur a terme és fonamental el mesurament de l'analítica web per avaluar què està passant i quines mesures cal aplicar per millorar la nostra estratègia. En aquest punt, és molt important saber segmentar el trànsit web i conèixer els Segments de Google Analytics pot donar un gran impuls a la presa de decisions.

Què són els segments SEO?

Els segments a SEO són agrupacions del contingut i del trànsit web amb l'objectiu d'avaluar el rendiment d'una part de la nostra web. Segmentar els nostres trànsit i creuar aquesta informació juntament amb la conversió d'objectius pot marcar la diferència en la manera dinterpretar la informació del trànsit web.

Un exemple podria ser avaluar el trànsit de la nostra botiga. Si totes les urls de la nostra zona de botiga contenen “/producte/” podem crear un segment per analitzar el trànsit només d'aquestes urls. De vegades no totes les urls que volem analitzar segueixen el mateix patró. En aquest cas haurem de fer servir expressions regulars per crear el nostre segment.

Importància de la segmentació a SEO

De vegades, treballem amb webs que tenen diferents àrees i estratègies i ens interessa diferenciar quin rendiment està donant cadascuna.

Si tenim una web amb un ecommerce i un blog però no sabem la conversió que ens reporta cada àrea haurem de segmentar per zones per intentar analitzar. Per exemple, un total de 20.000 visites al mes volem saber on es mouen els usuaris i d'on procedeixen. En aquest cas podem segmentar en primer lloc per tipus de trànsit orgànic i en segon lloc hem de crear un segment per url per veure quants daquests usuaris provinents de trànsit orgànic acaben, per exemple, a la botiga (url /productes/).

segment usuaris a la botiga

D'aquesta manera podem conèixer quines parts de la web necessiten millores i ens dóna una idea de quin tipus d'estratègia SEO hem de dur a terme.

Si no apliquem segmentació, estaríem estudiant la web com un tot i ens resultaria impossible conèixer l'evolució de certes àrees de la web. A l'exemple anterior, el propòsit de conèixer com ha estat l'evolució del trànsit web dins dels productes.

Tipus de Segments SEO

En resum, podem fer servir els següents tipus de segmentació

  • Per tipologia d'urls
  • Per fonts de trànsit
  • Per estratègia

Segments per tipologia d'urls

Com a l'exemple anterior, podem agrupar totes les urls del nostre lloc web seguint un patró de manera que puguem estudiar el comportament d'usuari dins aquest grup d'urls.

Segments per font de trànsit

Si hem fet campanyes de publicitat en mitjans, a Google Ads o altres fonts de trànsit, convé diferenciar-les de la resta d'urls per estudiar-ne l'impacte, per exemple, quants usuaris provinents d'un anunci en un diari han fet alguna conversió a la web. En aquest cas, segmentaríem per font o mitjà.

Segments per estratègia

En aquest cas convé agrupar zones de la web segons la intenció. Podem analitzar només el trànsit de la home page, de les categories de producte, per urls amb una certa nomenclatura… Un bon exemple és filtrar el trànsit per idioma. En cas de tenir una web amb una estructura d'idiomes per subcarpetes, podem segmentar el trànsit per urls tipus /en/, /it/ etc D'aquesta manera podem veure el total del trànsit en cada idioma i avaluar-lo per prendre certes decisions.

Tipus de segments Google Analytics

Per defecte Google Analytics ens ofereix una sèrie de segments predefinits, però nosaltres podem crear segments personalitzats.

Alguns d'ells són:

  • Trànsit de pagament
  • Trànsit de tauletes
  • Trànsit directe
  • Trànsit orgànic
  • ...

Pots seleccionar dins la llista per veure la resta.

seleccionar segment seo
tipus de segments GA

Com crear segments a Google Anlytics?

La manera de crear segments a Google Analytics dependrà del tipus de segment. Quan tinguem urls amb un patró diferenciat és relativament senzill poder crear un segment personalitzat. Seguint l'exemple anterior, si volem mesurar el trànsit dins la zona de botiga farem servir les urls que facin referència a les zones de la web de botiga, com a producte, categoria de producte… com veiem a la imatge inferior.

crear segment google analytics

Seleccionem afegir segment / crear segment / condicions. En accions d'esdeveniment seleccionem "pàgina" o "pàgina de destinació"/ al següent camp "comença per" i finalment introduïm el fragment d'url pel qual identifiquem el grup de continguts: "/botiga/", "/productos/" etc…

D'aquesta manera, quan volem mesurar, per exemple, l'adquisició d'usuaris, el percentatge de rebot... seleccionarem el segment estratègic que ens interessi analitzar.

Com veure els segments a Google Analytics?

Un cop tenim clar què volem analitzar i quins segments necessitem, només cal seleccionar el segment i establir un període de temps. És aquest cas, és important fer la comparativa amb un altre període de temps, amb el mes anterior, mateix mes però de l'any anterior o qualsevol període de temps que ens interessi.

Títol
Crear segments a Google Analytics
Nom de l'article
Crear segments a Google Analytics
Descripció
Aprendre a crear segments a Google Analytics pot incrementar els nostres beneficis ajudant-nos a posar el focus de la nostra estratègia SEO on realment importa.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.
Pablo Camarena
Pablo Camarena
28. Febrer, 2024.
Excel·lent servei de part de l'equip, dedicant temps addicional a millores a la nostra implementació.
Víctor Vázquez
Víctor Vázquez
26. Febrer, 2024.
Excel·lent equip i tracte, molt professionals i seriosos. Coincidirem de nou en el futur sens dubte.
Gonzalo Pérez
Gonzalo Pérez
22. Febrer, 2024.
Són grans professionals i complidors. Un plaer haver treballat amb ells el pla del Kit Digital en temes de posicionament web i SEO per a la nostra nova web :)

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Business Intelligence

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

El Nostre Equip

CEO de millennials

J.García

Gerent

Trujillo_web_2

A. Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

treballador de millennials

D. Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

treballador de millennials

J. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

I. Riolobos

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

J. Cutillas

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

S. Botiga

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

J.Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

D.Meledrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

treballador de millennials

A. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

jose equip

J. Iñesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

I. Puche

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

Álvaro Poveda

À. Poveda

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

C. Hernández

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

E. Monzó

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

F. Mas

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Àlber

consultor

Dpto. IT

treballador de millennials

B. Romero

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Navarro

desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

V. Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

G. Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

V. Cirerer

Consultor i implantador

Dpto. Comercial

treballador de millennials

C. Taronger

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

O. Muñoz

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

N. Taula

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

F. Estavillo

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Abad

Subvencions

Dpto. Subvencions

Ana equip

A. Vallejo

Consultora, implantadora

marta equip

M. Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

luis zoho crm mexico

L. Macías

Consultor LATAM

Dpto. Operacions

jesus garber equip

J. García

desenvolupador

diego garber equip

D. Tomàs

desenvolupador

ignasi equip

I. Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

J. Fenández

desenvolupador

jorge fernandez equip

J. Fernández

desenvolupador

Vicent Ares

V. Ares

Especialista en legals i subvencions

xavi agut

X. Agut

Consultor Web

fernant foto equip

F. López 

Especialista legal

mariana foto equip

M. Hernández

RR.PP

alba mastic

A. Martínez

Especialista en Subvencions

Iago fernandez millennials consulting

I. Fernández

Especialista en ADS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO