Segments a Google Analytics
EspañolCatalàEnglish

Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

EspañolCatalàEnglish

Segments a Google Analytics

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Aprendre a crear segments a Google Analytics pot incrementar els nostres beneficis ajudant-nos a posar el focus de la nostra estratègia SEO on realment importa.
segments google analytics seo

En moltes de les estratègies SEO que podem dur a terme és fonamental el mesurament de l'analítica web per avaluar què està passant i quines mesures cal aplicar per millorar la nostra estratègia. En aquest punt, és molt important saber segmentar el trànsit web i conèixer els Segments de Google Analytics pot donar un gran impuls a la presa de decisions.

Què són els segments SEO?

Els segments a SEO són agrupacions del contingut i del trànsit web amb l'objectiu d'avaluar el rendiment d'una part de la nostra web. Segmentar els nostres trànsit i creuar aquesta informació juntament amb la conversió d'objectius pot marcar la diferència en la manera dinterpretar la informació del trànsit web.

Un exemple podria ser avaluar el trànsit de la nostra botiga. Si totes les urls de la nostra zona de botiga contenen “/producte/” podem crear un segment per analitzar el trànsit només d'aquestes urls. De vegades no totes les urls que volem analitzar segueixen el mateix patró. En aquest cas haurem de fer servir expressions regulars per crear el nostre segment.

Importància de la segmentació a SEO

De vegades, treballem amb webs que tenen diferents àrees i estratègies i ens interessa diferenciar quin rendiment està donant cadascuna.

Si tenim una web amb un ecommerce i un blog però no sabem la conversió que ens reporta cada àrea haurem de segmentar per zones per intentar analitzar. Per exemple, un total de 20.000 visites al mes volem saber on es mouen els usuaris i d'on procedeixen. En aquest cas podem segmentar en primer lloc per tipus de trànsit orgànic i en segon lloc hem de crear un segment per url per veure quants daquests usuaris provinents de trànsit orgànic acaben, per exemple, a la botiga (url /productes/).

segment usuaris a la botiga

D'aquesta manera podem conèixer quines parts de la web necessiten millores i ens dóna una idea de quin tipus d'estratègia SEO hem de dur a terme.

Si no apliquem segmentació, estaríem estudiant la web com un tot i ens resultaria impossible conèixer l'evolució de certes àrees de la web. A l'exemple anterior, el propòsit de conèixer com ha estat l'evolució del trànsit web dins dels productes.

Tipus de Segments SEO

En resum, podem fer servir els següents tipus de segmentació

  • Per tipologia d'urls
  • Per fonts de trànsit
  • Per estratègia

Segments per tipologia d'urls

Com a l'exemple anterior, podem agrupar totes les urls del nostre lloc web seguint un patró de manera que puguem estudiar el comportament d'usuari dins aquest grup d'urls.

Segments per font de trànsit

Si hem fet campanyes de publicitat en mitjans, a Google Ads o altres fonts de trànsit, convé diferenciar-les de la resta d'urls per estudiar-ne l'impacte, per exemple, quants usuaris provinents d'un anunci en un diari han fet alguna conversió a la web. En aquest cas, segmentaríem per font o mitjà.

Segments per estratègia

En aquest cas convé agrupar zones de la web segons la intenció. Podem analitzar només el trànsit de la home page, de les categories de producte, per urls amb una certa nomenclatura… Un bon exemple és filtrar el trànsit per idioma. En cas de tenir una web amb una estructura d'idiomes per subcarpetes, podem segmentar el trànsit per urls tipus /en/, /it/ etc D'aquesta manera podem veure el total del trànsit en cada idioma i avaluar-lo per prendre certes decisions.

Tipus de segments Google Analytics

Per defecte Google Analytics ens ofereix una sèrie de segments predefinits, però nosaltres podem crear segments personalitzats.

Alguns d'ells són:

  • Trànsit de pagament
  • Trànsit de tauletes
  • Trànsit directe
  • Trànsit orgànic
  • ...

Pots seleccionar dins la llista per veure la resta.

seleccionar segment seo
tipus de segments GA

Com crear segments a Google Anlytics?

La manera de crear segments a Google Analytics dependrà del tipus de segment. Quan tinguem urls amb un patró diferenciat és relativament senzill poder crear un segment personalitzat. Seguint l'exemple anterior, si volem mesurar el trànsit dins la zona de botiga farem servir les urls que facin referència a les zones de la web de botiga, com a producte, categoria de producte… com veiem a la imatge inferior.

crear segment google analytics

Seleccionem afegir segment / crear segment / condicions. En accions d'esdeveniment seleccionem "pàgina" o "pàgina de destinació"/ al següent camp "comença per" i finalment introduïm el fragment d'url pel qual identifiquem el grup de continguts: "/botiga/", "/productos/" etc…

D'aquesta manera, quan volem mesurar, per exemple, l'adquisició d'usuaris, el percentatge de rebot... seleccionarem el segment estratègic que ens interessi analitzar.

Com veure els segments a Google Analytics?

Un cop tenim clar què volem analitzar i quins segments necessitem, només cal seleccionar el segment i establir un període de temps. És aquest cas, és important fer la comparativa amb un altre període de temps, amb el mes anterior, mateix mes però de l'any anterior o qualsevol període de temps que ens interessi.

Títol
Crear segments a Google Analytics
Nom de l'article
Crear segments a Google Analytics
Descripció
Aprendre a crear segments a Google Analytics pot incrementar els nostres beneficis ajudant-nos a posar el focus de la nostra estratègia SEO on realment importa.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting
Logo

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

JAVIER GÓMEZ RODRIGO
JAVIER GÓMEZ RODRIGO
11. Novembre, 2022.
Bona feina i un gran suport
Mahe Homeware
Mahe Homeware
3. Novembre, 2022.
La nostra experiència amb Millennials Consulting ha estat excel·lent. S'han implementat correctament les necessitats de la nostra empresa a l'eina Zoho (Books, CRM, Inventory). Equip eficient, especialment Esther (Team Leader), amb coneixement profund de l'eina i la capacitat de resolució. Seguiment, disponibilitat i compliment de fites segons allò projectat. Actualment seguim treballant amb ells en nous desenvolupaments i molt contents. A tenir molt en compte per a qualsevol projecte que entri dins el seu àmbit de treball, per part nostra i experiència, ho recomanem.
simon sajardo
simon sajardo
24. Octubre, 2022.
Gran equip el de Millenials Hem instal·lat amb ells Zoho CRM. Campainhs i Desk. Una feina finalitzada molt satisfactòriament. Diana molt professional en la direcció del projecte i consultoria comercial, i la resta de l'equip, Daniel i Alejandro, van realitzar les parametritzacions amb soltesa i eficàcia. Els recomano.
Nacho Asin
Nacho Asin
3. Octubre, 2022.
Equip jove i molt dinàmic que procura estar a totes les necessitats que té el client; hem desenvolupat un projecte conjunt de la mà i amb una disponibilitat molt àmplia. L'Esther lidera de forma molt eficient l'equip i ens acompanya en allò que necessitem. Queda un llarg camí encara perquè estigui tot al nostre gust, però estem segurs que ho aconseguirem. Destacar que l'equip reconeix sense problemes errors i els resol, ara com ara veure com hi ha empreses que s'adonen d'algun dels seus errors i no passa la pilota al client és molt apreciat. Els recomano sens dubte.
Jesus Garcia
Jesus Garcia
19. Setembre, 2022.
L'experiència comercial que vam tenir ens va fer decidir-nos per aquest soft. Després amb l'acompanyament, la formació i la posada en marxa que ens han dedicat, especialment el consultor Jose Iñesta ens ha confirmat l'encertat de la nostra decisió. Un gran professional
Gorka Bengoetxea
Gorka Bengoetxea
19. Setembre, 2022.
Airfal International (MktAirfal)
Airfal International (MktAirfal)
20. Juliol, 2022.
Expertise garantit a Zoho i atenció detallada per part de la nostra gestora Diana. Un luxe treballar al seu costat.
Mint57 Travel
Mint57 Travel
8. Juliol, 2022.
Treballar al CRM d'una agència de viatge no és una tasca fàcil i, malgrat les primeres dificultats, hem aconseguit un resultat molt bon. Un gràcies especial a Jessica i Fran, dos professionals i persones excel·lents.
Marcelo Pérez Sanders
Marcelo Pérez Sanders
7. Juliol, 2022.
Veritablement treballar amb els nois de Millennials és molt molt fàcil. Coneixen moltíssim del que és seu, però a més la qualitat humana de cadascun és la gran diferència. Acompanyen, entenen i es preocupen en tot moment de fer sentir el client al centre de totes les decisions. Dos comentaris finals, pagues 100 i en reps 110 i per tant, el segon comentari...110% recomanables. Gràcies en nom de Numeral8 Arg, Numeral8 Brasil, Numeral8 USA, Numeral8 Mex. i per descomptat, Numeral8 España.Ole!
Mario Rodriguez
Mario Rodriguez
7. Juliol, 2022.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

integració zoho amb fotocasa
Álvaro Poveda Pérez

Integració de ZOHO amb FOTOCASA

Vols conèixer tot allò que ofereix la Integració de Zoho amb Fotocasa? Aquí podeu trobar informació d'interès sobre això.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

irene equip

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

Julián

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

ivan equip

Iván

Simón

SEO                    Especialista en OffPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

Iago

Fernández

ADS

Jesús-Alamo

Jesús 

Àlamo

consultor

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO