Baixada de trànsit orgànic. Com resoldre'l? | MC

Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Un dels grans problemes dels professionals que treballem a SEO és trobar-nos amb fortes baixades de trànsit orgànic. Avui intentarem resoldre alguns dubtes sobre aquest tema.
sistrix visibilitat

De vegades, veiem com a la nostra web hi ha una baixada del trànsit orgànic. En primer lloc hem de detectar per què està passant i per això ens hem de servir de l'ajuda de diferents eines per estar segurs. Hem de tractar de respondre qüestions com:

  • La meva pàgina ja no és a les posicions de Google que ocupava anteriorment.
  • He perdut posicions a les paraules clau principals.
  • Ha baixat ràpidament el meu trànsit orgànic.

Hem de considerar la importància de mantenir un bon posicionament orgànic ja que és el més atractiu per als motors de cerca i pot atraure un gran nombre dusuaris a la nostra web.

Però abans de posar el crit al cel, avalua el percentatge de caiguda de trànsit. Un 10% de caiguda pot ser estacional o per un canvi de tendència a cerques. Per exemple, si la nostra web ofereix continguts o productes propis de l'estiu, potser és normal veure caigudes en dates d'hivern. En altres casos, les tendències de cerca poden variar de manera que recomanem fer un ull a Google Trends per veure si això està sent així.

Com detectar la baixada de trànsit?

De vegades, veiem com de sobte el nostre trànsit comença a caure i perdem les visites habituals. El primer que hem d'observar és on s'ha produït la baixada de trànsit. Per això, ens podem servir d'eines com Google Analytics i crear segments per determinar les dates i fonts de trànsit on ha caigut el trànsit.

Entrem a la interfície de GA i filtrem per fonts i dates.

baixada-analytics

En aquest cas, és evident la baixada de trànsit global i orgànic.

Una altra manera d'analitzar la caiguda de trànsit és visualitzar l'índex de visibilitat que, per exemple, podem veure a eines com Sistrix.

sixtrix-visibilitat

Com veiem, és evident que en aquesta web el trànsit ha caigut ia més està relacionat amb l'índex de visibilitat, és a dir, la pèrdua de trànsit està relacionat amb la baixada de posicions a la SERP i el nombre de keywords i urls que apareixen als resultats de cerca.

Possibles motius d'una baixada de trànsit orgànic

Com podreu intuir, Google no ens ofereix un manual per esbrinar per què passen aquest tipus de baixades de trànsit, per la qual cosa no tenim cap altra alternativa que investigar i intentar esbrinar el motiu daquesta pèrdua de trànsit.

En termes generals, aquest problema pot estar causat per canvis realitzats a la pròpia web o bé per canvis externs a la web, com per exemple, una mala estratègia de linkbuilding, un atac de SEO negatiu o canvis al algoritme de Google.

Abans de començar a fer escuma per la boca considera, almenys, aquestes opcions.

  • Arxiu robots.txt mal configurat. Comprova que no estiguem bloquejant la web.
  • Canvis a l'estructura d'URL, els permanlinks de WordPress.
  • Caigudes al servidor. Revisa els logs per saber si la teva web ha estat caiguda i durant quant de temps.
  • Revisa la configuració de analítica. De vegades podem tenir una mala instal·lació que ens pot tornar bojos.
  • Lloc bloquejat. Això sol passar en molts WordPress. Revisa els paràmetres/opcions de lectura.
  • Sense índex. Sí, també passa que de tant en tant algú fica la mà on no deu i configura certa url com a noindex.
  • Cerca Consola. Un poderós aliat que ens permet veure el nombre de vegades que apareixem als resultats de cerca, així com el nombre de clics a la nostra web. Si veiem un fort descens en aquesta eina és hora de posar-se a treballar per intentar esbrinar que està passant a la nostra web.
  • comprova la exactitud de les dades. Enfronteu les dades d'Analytics amb altres apps com Ahrefs o Semrush. De vegades les eines fallen i hem de descartar possibilitats.
  • Penalitzacions manuals. Aquestes són les que de veritat espanten. Les podem veure a la consola de Google on solen enviar-nos un missatge que podem llegir des del panell lateral de l'aplicació.

Canvis a l'arquitectura web

Quan remodelem les webs podem cometre alguns errors o no considerar el nostre posicionament actual abans de fer el canvi de disseny. Això afecta fonamentalment el mapa web il´estructura d´url.

Quan realitzem canvis en l'estructura dels continguts, el menú principal, el nidament de pàgines o en definitiva, en l'estructura del mapa web, estem modificant l'organització dels continguts. Això pot provocar que certes paraules clau deixin de ser rastrejables o canvieu d'ubicació, per exemple, en una altra url.

De la mateixa manera, a Millennials Consulting ens hem trobat amb projectes que han actualitzat el vostre lloc web modificant les estructura d'urls (permanlinks a WP) i fins i tot el contingut d'aquesta. D'aquesta manera Google perd el rastreig de l'antiga url i, per tant, la ubicació de les paraules clau on posicionàvem.

Hem de considerar sempre l'estat actual de la web quant a posicionament abans de fer un canvi d'aquest tipus.

Errors 404 i manca de redireccions

Un altre dels punts importants per a la pèrdua de posicionament orgànic és el canvi d'url i el no redireccionament. Poden ser diversos motius els que facin canviar una url, eliminar una pàgina o canviar l'estructura d'url. En qualsevol cas, sempre hem d'aplicar redireccions 301 per no perdre el trànsit que ja teníem en aquesta url i no provocar errors 404 o links trencats.

Alt percentatge de rebot i baix temps d'usuari a la pàgina

El percentatge de rebot és un indicador que el contingut de la pàgina no ha agradat a lusuari. Aquest es mesura principalment pel temps d'usuari en pàgina, per no realitzar-hi accions (clics, enviament de formularis…) o bé per abandonar la web en aquesta url sense visitar-ne de nova.

Hem de completar la lectura dels continguts amb enllaços a altres relacionats i fomentar el clic a pàgina, amb botons per obrir nous continguts o CTA's (Call To Action).

Per augmentar el temps en pàgina hem de evitar el contingut pobre, tot aquell per sota de 300 paraules i que ofereixi informació poc clara i detallada. Oferint articles extensos i de qualitat afavorirem l'atenció de l'usuari i per tant, també augmentarem el temps en pàgina. Així reduirem el % de rebot i el de sortida.

aparèixer_en_google

Canvis a l'algorisme de Google

Cada cert temps, Google canvia els seus criteris per avaluar quines pàgines deuen aparèixer en els primers resultats de cerca. Molts d'aquests canvis els esbrinem amb el temps o bé fent experiments.

Alguns d'aquests canvis estan relacionats amb la qualitat de l'contingut, el nombre de pàgines útils per a l'usuari dins de la nostra web o el temps d'usuari en pàgina. Segons els darrers canvis en l'algoritme, el contingut continua sent el rei i hem d'oferir textos de qualitat que donin respostes als usuaris.

Altres factors de l'algorisme que poden afectar la pèrdua de trànsit i posicionament sol ser la velocitat de càrrega de pàgina web. Una web que carrega lenta no és atractiva per a lusuari i Google és capaç de detectar aquestes deficiències.

Linkbuilding: mala estratègia i/o SEO negatiu

Obtenir de forma ràpida un gran nombre denllaços mai va ser una gran idea. Google, o millor dit, el seu algorisme, és capaç de detectar aquest augment de enllaços externs i podem incórrer en una penalització que afecti el nostre posicionament. De la mateixa manera, si els enllaços que apunten a la nostra web no tenen qualitat, són granges d'enllaços de dominis de baixa qualitat amb un gran nombre de links o fins i tot, la nostra web rep bons enllaços però de temàtiques diferents a la nostra, no només estem llençant per terra el nostre temps i recursos sinó que podem aconseguir l'efecte contrari i la pèrdua de trànsit. Per tant, estudia i tria la millor estratègia per obtenir enllaços de qualitat.

La competència és ferotge

Mai no hem de descuidar la feina de els nostres competidors a la SERP de Google i si ells treballen, nosaltres també ho hem de fer. Diàriament, ens trobem amb webs que es van crear anys enrere i sempre havien gaudit d'un bon posicionament sense fer gaire esforç. En molts casos això és perquè no existia competència en aquest tipus de negoci i les cerques webs relacionades però els temps canvien i les empreses treballen el SEO com qualsevol altra disciplina dels seus negocis. Per tant, estudia i avalua de manera habitual el que fan els teus competidors.

T'ANOMENEM?

Contacta amb nosaltres per parlar del teu negoci. Els nostres tècnics i professionals us ensenyaran les possibilitats de millorar el vostre posicionament web.

Recomanacions per revertir una baixada de trànsit orgànic

Tot i que cada web és un projecte diferents que pot requerir diferents mesures, et deixem algunes recomanacions que et poden ajudar a revertir aquesta baixada de trànsit orgànic.

  • revisa la teva contingut i intenta oferir pàgines de qualitat. De vegades hauràs de fusionar diversos post en un de nou i optimitzar-ne d'altres.
  • ofereix una web que carregueu les vostres pàgines de forma ràpida, al voltant de 3 o 4 segons. I no oblidis el pes de les imatges que sol ser un dels principals problemes en aquest aspecte.
  • No abusis de l' construcció de vincles i intenta obtenir els enllaços de forma natural.
  • En el cas dels comerç electrònic, utilitza fitxes completes i descriptives amb informació de tot allò relacionat amb el producte.
  • Fragments rics!!! continuen sent una gran opció. A més d'optar a aparèixer a la SERP amb fragments enriquits, és una altra manera d'indicar a Google sobre què tracta el teu contingut.

Si encara tens dubtes, no deixis de trucar-nos i estarem encantats de donar-te un cop de mà amb aquesta penalització.

Títol
Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?
Nom de l'article
Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?
Descripció
De vegades veiem com a la nostra web hi ha una caiguda abrupta del trànsit. En primer lloc hem de detectar per què està passant i ens hem de servir de l'ajuda de diferents eines per estar segurs.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting
Logo

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Eduardo Zulaica
Eduardo Zulaica
22. Març, 2023.
Jessica Assaf, part de l'equip de Milennials Consulting, ha realitzat un treball excepcional per a la meva empresa 360 Hotel Management, en la promoció dels nostres cursos de Màrqueting Digital i Revenue Management per a Hotels. El seu compromís i dedicació varen ser notables, demostrant habilitats excepcionals per entendre les nostres necessitats empresarials i crear solucions personalitzades. Gràcies a la seva experiència vam poder automatitzar i professionalitzar tot, arribant a una audiència més àmplia i atreure nous clients. En general, Jessica és una professional apassionada, compromesa i altament eficient a la seva feina. El seu treball ha estat essencial per a lèxit de la nostra empresa, sent recordat per molt temps. Si busques un equip de màrqueting amb habilitats excepcionals, definitivament recomanaria a Jessica Assaf i Milennials Consulting.
360 Hotel Management
360 Hotel Management
22. Març, 2023.
Com a part de l'equip de 360 ​​Hotel Management, hem tingut el plaer de treballar amb Jessica Assaf com a consultora. Jessica ha demostrat un treball excepcional en la implementació i l'optimització de les nostres eines de màrqueting i gestió de clients. Específicament, volem destacar el seu treball a Zoho i Active Campaigns. Jessica ha treballat àrduament per personalitzar i optimitzar aquestes plataformes per a les nostres necessitats, cosa que ens ha permès millorar significativament la nostra gestió de clients i augmentar el nostre abast en línia. A més, la seva capacitat per entendre i resoldre ràpidament els problemes tècnics que hem enfrontat ha estat invaluable pel nostre equip. Jessica ha demostrat un gran coneixement i experiència en el seu camp, cosa que ha permès que la nostra empresa avanci a passos de gegant en la implementació de noves tecnologies i eines de màrqueting. En resum, estem molt agraïts pel treball excepcional que Jessica ha realitzat com a consultora per a 360 Hotel Management.
Fèlix Zulaica Aristi
Fèlix Zulaica Aristi
22. Març, 2023.
És la segona vegada que tenim una consultoria de Zoho (CRM i Campaigns) per optimitzar les nostres accions de cara a vendre més i millor. La primera va ser fa 3-4 anys i la segona la vam acabar (amb Kit Digital) Jessica Assaf, la vam conèixer de l'anterior, ha estat molt eficient, hem canviat moltes coses i la vida professional ens resultarà més fàcil de cara a vendre els cursos de 360 ​​Hotel Management. Gràcies!
Valeo Management Spain
Valeo Management Spain
15. Març, 2023.
No podríem estar més contentes amb la feina de l'equip de Millennials Consulting, especialment amb Jessica i Diana que ens han donat un suport excepcional. Són un equip molt professional, resolutiu i dinàmic. La veritat és un plaer treballar amb elles i esperem continuar col·laborant.
ANA GONZALEZ
ANA GONZALEZ
6. Març, 2023.
La nostra experiència és molt positiva. Grans professionals i hem pogut constatar de la seva feina resultats.
Ramón Suárez Muñoz
Ramón Suárez Muñoz
22. Febrer, 2023.
Vam implementar zoho books i va ser un plaer treballar amb Esther, Jesús i Benjamí. Es nota que són experts en allò que fan i amb una gran predisposició i actitud, a més d'un gran carisma i tracte proper. Si contractem més mòduls de zoho us contactaré segur. Gràcies!
Ponts de llum
Ponts de llum
17. Febrer, 2023.
La meva experiència és d'excel·lent, primer per la seva professionalitat, la seva dedicació als projectes i pel seu tarannà humà, un veritable luxe
Jose G Marin
Jose G Marin
10. Febrer, 2023.
TREBALLAR AMB MILLENIALS CONSULTING ENS HA PERMÈS MILLORAR LA NOSTRA EFICIÈNCIA I CLARITAT D'ESTRATÈGIES. L'EQUIP AMB ESTIBEIXEN, IAGO I DAMIAN, HA CREAT UN AMBIENT CALIT, SINÈRGIC I AMB CLARITAT I COMPLIMENT D'OBJECTIUS. AQUESTA SENT UNA EXPERIÈNCIA MOLT GRATIFICANT I D'EXIT PROFESSIONAL
javi btk
javi btk
18. Gener, 2023.
Molt bona atenció. Contesten ràpid i són eficients. Estem molt contents!

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

zoho desk 2023
Álvaro Poveda Pérez

El nou Zoho Desk 2023

Vols conèixer totes les novetats que presentarà Zoho Desk el 2023? Aquí trobareu informació d'interès sobre aquesta eina.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

irene bernardini

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

Julián

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

benjamin romaní

Benjamí

Romaní

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

Iago

Fernández

ADS

Jesús-Alamo

Jesús 

Àlamo

consultor

jennifer cutilles

Jennifer

Fustes

consultor

Dpto. Qualitat

irene riolobos

Irene

Riolobus

consultor

Dpto. Qualitat

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO