Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Un dels grans problemes dels professionals que treballem a SEO és trobar-nos amb fortes baixades de trànsit orgànic. Avui intentarem resoldre alguns dubtes sobre aquest tema.
sistrix visibilitat
Continguts

De vegades, veiem com a la nostra web hi ha una baixada del trànsit orgànic. En primer lloc hem de detectar per què està passant i per això ens hem de servir de l'ajuda de diferents eines per estar segurs. Hem de tractar de respondre qüestions com:

  • La meva pàgina ja no és a les posicions de Google que ocupava anteriorment.
  • He perdut posicions a les paraules clau principals.
  • Ha baixat ràpidament el meu trànsit orgànic.

Hem de considerar la importància de mantenir un bon posicionament orgànic ja que és el més atractiu per als motors de cerca i pot atraure un gran nombre dusuaris a la nostra web.

Però abans de posar el crit al cel, avalua el percentatge de caiguda de trànsit. Un 10% de caiguda pot ser estacional o per un canvi de tendència a cerques. Per exemple, si la nostra web ofereix continguts o productes propis de l'estiu, potser és normal veure caigudes en dates d'hivern. En altres casos, les tendències de cerca poden variar de manera que recomanem fer un ull a Google Trends per veure si això està sent així.

Com detectar la baixada de trànsit?

De vegades, veiem com de sobte el nostre trànsit comença a caure i perdem les visites habituals. El primer que hem d'observar és on s'ha produït la baixada de trànsit. Per això, ens podem servir d'eines com Google Analytics i crear segments per determinar les dates i fonts de trànsit on ha caigut el trànsit.

Entrem a la interfície de GA i filtrem per fonts i dates.

baixada-analytics

En aquest cas, és evident la baixada de trànsit global i orgànic.

Una altra manera d'analitzar la caiguda de trànsit és visualitzar l'índex de visibilitat que, per exemple, podem veure a eines com Sistrix.

sixtrix-visibilitat

Com veiem, és evident que en aquesta web el trànsit ha caigut ia més està relacionat amb l'índex de visibilitat, és a dir, la pèrdua de trànsit està relacionat amb la baixada de posicions a la SERP i el nombre de keywords i urls que apareixen als resultats de cerca.

Possibles motius d'una baixada de trànsit orgànic

Com podreu intuir, Google no ens ofereix un manual per esbrinar per què passen aquest tipus de baixades de trànsit, per la qual cosa no tenim cap altra alternativa que investigar i intentar esbrinar el motiu daquesta pèrdua de trànsit.

En termes generals, aquest problema pot estar causat per canvis realitzats a la pròpia web o bé per canvis externs a la web, com per exemple, una mala estratègia de linkbuilding, un atac de SEO negatiu o canvis al algoritme de Google.

Abans de començar a fer escuma per la boca considera, almenys, aquestes opcions.

  • Arxiu robots.txt mal configurat. Comprova que no estiguem bloquejant la web.
  • Canvis a l'estructura d'URL, els permanlinks de WordPress.
  • Caigudes al servidor. Revisa els logs per saber si la teva web ha estat caiguda i durant quant de temps.
  • Revisa la configuració de analítica. De vegades podem tenir una mala instal·lació que ens pot tornar bojos.
  • Lloc bloquejat. Això sol passar en molts WordPress. Revisa els paràmetres/opcions de lectura.
  • Sense índex. Sí, també passa que de tant en tant algú fica la mà on no deu i configura certa url com a noindex.
  • Cerca Consola. Un poderós aliat que ens permet veure el nombre de vegades que apareixem als resultats de cerca, així com el nombre de clics a la nostra web. Si veiem un fort descens en aquesta eina és hora de posar-se a treballar per intentar esbrinar que està passant a la nostra web.
  • comprova la exactitud de les dades. Enfronteu les dades d'Analytics amb altres apps com Ahrefs o Semrush. De vegades les eines fallen i hem de descartar possibilitats.
  • Penalitzacions manuals. Aquestes són les que de veritat espanten. Les podem veure a la consola de Google on solen enviar-nos un missatge que podem llegir des del panell lateral de l'aplicació.

Canvis a l'arquitectura web

Quan remodelem les webs podem cometre alguns errors o no considerar el nostre posicionament actual abans de fer el canvi de disseny. Això afecta fonamentalment el mapa web il´estructura d´url.

Quan realitzem canvis en l'estructura dels continguts, el menú principal, el nidament de pàgines o en definitiva, en l'estructura del mapa web, estem modificant l'organització dels continguts. Això pot provocar que certes paraules clau deixin de ser rastrejables o canvieu d'ubicació, per exemple, en una altra url.

De la mateixa manera, a Millennials Consulting ens hem trobat amb projectes que han actualitzat el vostre lloc web modificant les estructura d'urls (permanlinks a WP) i fins i tot el contingut d'aquesta. D'aquesta manera Google perd el rastreig de l'antiga url i, per tant, la ubicació de les paraules clau on posicionàvem.

Hem de considerar sempre l'estat actual de la web quant a posicionament abans de fer un canvi d'aquest tipus.

Errors 404 i manca de redireccions

Un altre dels punts importants per a la pèrdua de posicionament orgànic és el canvi d'url i el no redireccionament. Poden ser diversos motius els que facin canviar una url, eliminar una pàgina o canviar l'estructura d'url. En qualsevol cas, sempre hem d'aplicar redireccions 301 per no perdre el trànsit que ja teníem en aquesta url i no provocar errors 404 o links trencats.

Alt percentatge de rebot i baix temps d'usuari a la pàgina

El percentatge de rebot és un indicador que el contingut de la pàgina no ha agradat a lusuari. Aquest es mesura principalment pel temps d'usuari en pàgina, per no realitzar-hi accions (clics, enviament de formularis…) o bé per abandonar la web en aquesta url sense visitar-ne de nova.

Hem de completar la lectura dels continguts amb enllaços a altres relacionats i fomentar el clic a pàgina, amb botons per obrir nous continguts o CTA's (Call To Action).

Per augmentar el temps en pàgina hem de evitar el contingut pobre, tot aquell per sota de 300 paraules i que ofereixi informació poc clara i detallada. Oferint articles extensos i de qualitat afavorirem l'atenció de l'usuari i per tant, també augmentarem el temps en pàgina. Així reduirem el % de rebot i el de sortida.

aparèixer_en_google

Canvis a l'algorisme de Google

Cada cert temps, Google canvia els seus criteris per avaluar quines pàgines deuen aparèixer en els primers resultats de cerca. Molts d'aquests canvis els esbrinem amb el temps o bé fent experiments.

Alguns d'aquests canvis estan relacionats amb la qualitat de l'contingut, el nombre de pàgines útils per a l'usuari dins de la nostra web o el temps d'usuari en pàgina. Segons els darrers canvis en l'algoritme, el contingut continua sent el rei i hem d'oferir textos de qualitat que donin respostes als usuaris.

Altres factors de l'algorisme que poden afectar la pèrdua de trànsit i posicionament sol ser la velocitat de càrrega de pàgina web. Una web que carrega lenta no és atractiva per a lusuari i Google és capaç de detectar aquestes deficiències.

Linkbuilding: mala estratègia i/o SEO negatiu

Obtenir de forma ràpida un gran nombre denllaços mai va ser una gran idea. Google, o millor dit, el seu algorisme, és capaç de detectar aquest augment de enllaços externs i podem incórrer en una penalització que afecti el nostre posicionament. De la mateixa manera, si els enllaços que apunten a la nostra web no tenen qualitat, són granges d'enllaços de dominis de baixa qualitat amb un gran nombre de links o fins i tot, la nostra web rep bons enllaços però de temàtiques diferents a la nostra, no només estem llençant per terra el nostre temps i recursos sinó que podem aconseguir l'efecte contrari i la pèrdua de trànsit. Per tant, estudia i tria la millor estratègia per obtenir enllaços de qualitat.

La competència és ferotge

Mai no hem de descuidar la feina de els nostres competidors a la SERP de Google i si ells treballen, nosaltres també ho hem de fer. Diàriament, ens trobem amb webs que es van crear anys enrere i sempre havien gaudit d'un bon posicionament sense fer gaire esforç. En molts casos això és perquè no existia competència en aquest tipus de negoci i les cerques webs relacionades però els temps canvien i les empreses treballen el SEO com qualsevol altra disciplina dels seus negocis. Per tant, estudia i avalua de manera habitual el que fan els teus competidors.

T'ANOMENEM?

Contacta amb nosaltres per parlar del teu negoci. Els nostres tècnics i professionals us ensenyaran les possibilitats de millorar el vostre posicionament web.

Recomanacions per revertir una baixada de trànsit orgànic

Tot i que cada web és un projecte diferents que pot requerir diferents mesures, et deixem algunes recomanacions que et poden ajudar a revertir aquesta baixada de trànsit orgànic.

  • revisa la teva contingut i intenta oferir pàgines de qualitat. De vegades hauràs de fusionar diversos post en un de nou i optimitzar-ne d'altres.
  • ofereix una web que carregueu les vostres pàgines de forma ràpida, al voltant de 3 o 4 segons. I no oblidis el pes de les imatges que sol ser un dels principals problemes en aquest aspecte.
  • No abusis de l' construcció de vincles i intenta obtenir els enllaços de forma natural.
  • En el cas dels comerç electrònic, utilitza fitxes completes i descriptives amb informació de tot allò relacionat amb el producte.
  • Fragments rics!!! continuen sent una gran opció. A més d'optar a aparèixer a la SERP amb fragments enriquits, és una altra manera d'indicar a Google sobre què tracta el teu contingut.

Si encara tens dubtes, no deixis de trucar-nos i estarem encantats de donar-te un cop de mà amb aquesta penalització.

Títol
Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?
Nom de l'article
Com resoldre la baixada de trànsit orgànic?
Descripció
De vegades veiem com a la nostra web hi ha una caiguda abrupta del trànsit. En primer lloc hem de detectar per què està passant i ens hem de servir de l'ajuda de diferents eines per estar segurs.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.
Pablo Camarena
Pablo Camarena
28. Febrer, 2024.
Excel·lent servei de part de l'equip, dedicant temps addicional a millores a la nostra implementació.
Víctor Vázquez
Víctor Vázquez
26. Febrer, 2024.
Excel·lent equip i tracte, molt professionals i seriosos. Coincidirem de nou en el futur sens dubte.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO