Què és la taxa de conversió web? | Millennials Consulting

Què és la taxa de conversió web?

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Millora la taxa de conversió de la teva web amb uns simples canvis. Estudia, analitza, aplica canvis i augmenta les conversions a internet.
millora la taxa de conversió web

Si tens una web o un negoci en línia, tant de serveis com un ecommerce i vols obtenir més vendes o contactes has de conèixer què és i com treballar la “taxa de conversió”. Però què és exactament la taxa de conversió i com la podem millorar?

La taxa de conversió és el resultat de dividir el nombre total d'usuaris entre el nombre de conversions que es fan.

Què són les conversions?

Són les accions que volem que l'usuari realitzi al web com, per exemple, fer una compra, fer una trucada o enviar un formulari.

Kpis o indicadors de rendiment per avaluar la taxa de conversió

No totes les conversions han de ser vendes a una web. La descàrrega, l'enviament de formulari o superar un nombre determinat d'usuaris poden ser bons indicadors de rendiment.

Com a base per poder traçar una estratègia de conversió, hem d'establir relacions.

  • Nombre total d'usuaris / sol·licitud de pressupost
  • Nombre total d'usuaris / fer trucades

Per exemple, si en una determinada landing page tenim 100 usuaris en un període de temps determinat, per exemple, una setmana i hem aconseguit 1 contacte via formulari llavors la nostra taxa de conversió seria d'1%.

La taxa de conversió és 1/100 = 0,01. Un 1%.

Abans d'entrar en quines accions realitzar per millorar la conversió o CRO [Conversion Rate Optimization] a la teva web hem de tenir en compte almenys aquests tres paràmetres.

  • Establir landing page objectiu
  • Determinar la kpi per avaluar la conversió
  • Fixar un rang de dates

Com veure la taxa de conversió?

Mitjançant Google Analytics (GA) podem configurar objectius per començar a avaluar aquestes accions. Un objectiu bàsic és mesurar el nombre d'enviaments de formularis, per exemple, redirigint l'usuari a una pàgina d'agraïments i crear un objectiu del tipus destinació a GA. D'aquesta manera, cada cop que un usuari enviï un formulari serà redirigit a la “Thank You Page” i es gravarà un objectiu a GA.

Recorda qeu pots crear segments a Google Analytics per fitar més la teva àrea d'estudi.

Dins les eines de GA anirem a Administració > Vista > Objectius > Crear nou Objectiu.

objectius analitycs.

Posteriorment, podrem veure aquestes dades al panell lateral a l'apartat de Conversions. A més, si anem a l'apartat de Comportament > Contingut de lloc > Pàgines de destinació podem establir a la columna “Conversió” l'objectiu que volem avaluar.

objectius i sessions analytics

Consells per millorar la conversió a la web

A continuació us expliquem algunes accions que han demostrat que milloren considerablement la taxa de conversió en una pàgina web.

Definir la proposta de valor

Aquest apartat és la part més elemental de qualsevol negoci i si has arribat a construir una web ja hauries de tenir aquest aspecte més que clar.

En resum, la proposta de valor consisteix a deixar clar el motiu pel qual el client ha de triar el teu servei o producte.

Suposem que tenim una agència de transport però no atenem particulars i que estem enfocats a reduir els temps logístics a les empreses. Aquesta seria la nostra proposta de valor, la qual hem de destacar en la nostra estratègia.

Coneix al teu client

Promociona allò que interessa al teu client. En el cas de la nostra agència de transports, el nostre contingut hauria d'anar adreçat a empreses i no a particulars.

Obtenir trànsit qualificat

En aquest apartat hem de triar molt bé les paraules clau per les quals volem que ens trobin els usuaris. Si la nostra agència de transport està orientada a empreses de material de construcció podríem optar per paraules clau com a “transport de gran volum”.

Tant si optem per una estratègia SEO com si ho fem per SEM, l'elecció de paraules clau tipus “inbound” pot incrementar el nombre de leads qualificats de forma exponencial.

Tornant a l'exemple de la nostra agència de transports, no és el mateix triar com a paraula clau “agència de transport” que “enviar mercaderia al port de Barcelona”.

A la segona elecció estem escollint una paraula clau que dóna respostes a un problema concret dels nostres possibles clients.

Optimitzar la pàgina de destinació

Un factor important és la pàgina d'aterratge per a l'usuari. Aquestes pàgines optimitzades per a la conversió es caracteritzen per eliminar tots els elements que puguin distreure l'usuari de l'acció principal com enviar un formulari. Per això sol ser molt recurrent eliminar elements típics d'una web com menú, footer o enllaços als post del blog. Tenir una càrrega ràpida de pàgina també és molt important per millorar la conversió.

En definitiva, tractarem que l'usuari tingui el menor nombre d'opcions possibles i faci el menor nombre de clics dins de la nostra web, guiant l'usuari cap a l'objectiu i facilitant així en tot moment el procés de conversió.

Facilita l'ús de la web

Un exemple clar podria ser enviar un formulari que per necessitats de negoci requereix de molts camps. En aquest cas podem optar per fer un formulari paginat on podem repartir els camps del formulari en diverses pàgines per realitzar el procés més amè. Si en qualsevol altre cas disposem d'un departament comercial podem optar per posar un formulari simple perquè l'usuari ens deixi el teu telèfon i que els nostres comercials facin la trucada.

Obtenir leads o possibles clients de qualitat

Altres de les tècniques que hem de treballar per obtenir el major nombre de leads són accions com oferir regals o promocions. Aquestes accions solen ser les més habituals, però no hem de descuidar la nostra base de clients actual. Mitjançant l'ús del màrqueting per correu electrònic podem potenciar les vendes o serveis recurrents.

No venes fum

Hem de ser fidels al nostre servei i no crear falses expectatives en els nostres possibles clients de manera que evitarem titulars fraudulents i tractarem de descriure fidelment la qualitat dels nostres productes o serveis.

Una imatge val més que mil paraules

De vegades, mostrar gràfics o vídeos explicatius dels nostres productes o serveis pot marcar un salt qualitatiu a la conversió de la nostra web. Aquests elements ajuden els usuaris a entendre ràpidament el que contractaran.

Informa els teus possibles clients

Crear un apartat de preguntes freqüents pot ajudar a consolidar un nou lead. Tracta d'explicar de forma breu i concisa els principals problemes a què s'enfronten els teus clients donant respostes clares davant de dubtes recurrents. I per descomptat, mostra el teu contacte sempre visible per donar confiança als teus clients.

Els nostres clients també venen

Usar els testimonis dels nostres clients anteriors és una cosa que transmet molta confiança als nostres futurs leads de la mateixa manera que les valoracions del producte generen una imatge de garantia. D'altra banda, tenir un portfolio o llista de clients habituals és una bona pràctica per guanyar confiança.

Ús d'un bon CRM

Introduint els leads obtinguts a la web al nostre CRM podem generar una bona base de dades de possibles clients per poder realitzar accions posteriors de Inbound Màrqueting mitjançant, per exemple, l'ús de la nostra NEWSLETTER. És important recordar que hem de tenir acceptades les polítiques de privadesa en els nostres formularis i deixar-lo registrat al CRM per complir amb la legalitat en futures accions. Zoho CRM juntament amb Formularis Zoho funcionen de meravella per a aquest propòsit.

Xat o telèfon?

Disposar d'un contacte ràpid a la nostra landing page és sempre un sinònim de confiança. El contacte telefònic és el més fiable de tots però també genera més despesa per lead en haver de disposar de personal per gestionar-lo. D'altra banda, fer servir un xat pot suposar una estratègia molt més àgil, però compte amb els bots infinits ja que poden arruïnar el treball previ. Hi ha xats personals de fàcil implementació com el cas de Zoho Sales IQ que ofereix un agent en línia per donar respostes ràpides als usuaris.

Disseny de pàgina

Cal recordar que el disseny de la nostra landing page pot anar més enllà d'eliminar elements de distracció. Hem de fer servir la part principal de la pàgina per oferir la informació més important del nostre missatge i evitar que l'usuari es perdi a l'scroll de la pàgina. Per tant, intenta impactar el teu usuari a l'inici del contingut.

Tot i que depèn del sector, el trànsit mòbil s'imposa sobre el d'altres dispositius, per la qual cosa no has d'obviar el disseny responsive així com crear landings que carreguin molt ràpides també en aquests dispositius.

Landing pages dedicades als anuncis de pagament per clic

Si part de la teva estratègia es basa en lús de AdWords o similars plataformes de pagament per clic, assegura't que els que visiten la web tinguin com a destinació la landing page objectiu de la conversió i que aquesta pàgina estigui totalment optimitzada.

Analitzar, analitzar i analitzar

Els mapes de calor com Zoho Page Sense o eines com Google Analytics et poden donar una informació molt valuosa per fer canvis a la teva web.

Els mapes de calor ens ajuden a entendre el comportament de l'usuari, les zones d'atenció o en quins llocs els usuaris fan més clics. A partir d'aquestes dades podem modificar el disseny de la nostra web per millorar-ne la conversió.

Google Analytics ens ajuda a entendre a quines pàgines hem de posar el focus a la nostra estratègia.

  • Revisar el trànsit de la nostra web per saber quina pàgina està tenint més trànsit en un període de temps.
  • Estudiar la interacció de lusuari en aquestes pàgines.
  • Realitzar modificacions.
  • Estudieu la conversió en aquestes pàgines.

Per exemple, busquem la pàgina amb més trànsit orgànic de les darreres setmanes (comprovar el posicionament de les paraules clau per les quals rebem aquest trànsit per garantir que “no és flor d'un dia” i ens mantenim en aquesta posició de forma habitual). Apliquem mapes de calor i estudiem el comportament dels usuaris.

Modifiquem el disseny d'aquesta pàgina evitant distraccions, afegint elements que cridin a l'acció com a CTA´s.

Tornem a mesurar les conversions i els mapes de calor.

Repetim els passos fins a trobar el disseny que més conversió ens hagi aportat.

Test A / B

Aquestes proves ens permeten veure quines opcions prefereixen els usuaris a la web. Per exemple, podem crear un simple test A/B modificant el color del botó de contacte al 50% dels usuaris en un to ia l'altre 50% en un altre color. Podem segmentar el test per tipus d'usuari, de pagament o orgànic i analitzar quina opció té millor acceptació, cosa que ens donarà pistes per determinar el disseny de la nostra landing page.

Zoho Page Sense i Google Optimize són dues eines poderoses que poden ajudar en aquest propòsit.

Resum per a la millora de la taxa de conversió Web

Millorar la taxa de conversió no sols implica coneixement sinó també treball i constància. Per això recorda el següent.

  • Analitza la teva web i treu-ne conclusions
  • Crea landing pages ràpides
  • Facilita les coses als teus usuaris. Simplifica el procés de conversió
  • Descriu la informació més rellevant de manera clara i visible
  • Landing pages òptimes per a la conversió
  • Inspira confiança. Mostra les opinions i les valoracions dels teus clients
  • Genera confiança parlant sobre la teva empresa
  • Ofereix diferents formes de pagament
  • No oblidis els teus clients i recorre a l'email màrqueting de forma treballada. Les vendes de clients que ja han confiat en tu sol ser una font dingressos regular.

Empreses que treballen la taxa de conversió

En aquest directori podreu trobar un gran nombre d'empreses dedicades a millorar la conversió web www.sortlist.es/s/cro/espana-es.

Títol
Què és la taxa de conversió web?
Nom de l'article
Què és la taxa de conversió web?
Descripció
Millora la taxa de conversió de la teva web amb uns simples canvis. Estudia, analitza, aplica canvis i augmenta les conversions a internet.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Ponts de llum
Ponts de llum
17. Febrer, 2023.
La meva experiència és d'excel·lent, primer per la seva professionalitat, la seva dedicació als projectes i pel seu tarannà humà, un veritable luxe
Jose G Marin
Jose G Marin
10. Febrer, 2023.
TREBALLAR AMB MILLENIALS CONSULTING ENS HA PERMÈS MILLORAR LA NOSTRA EFICIÈNCIA I CLARITAT D'ESTRATÈGIES. L'EQUIP AMB ESTIBEIXEN, IAGO I DAMIAN, HA CREAT UN AMBIENT CALIT, SINÈRGIC I AMB CLARITAT I COMPLIMENT D'OBJECTIUS. AQUESTA SENT UNA EXPERIÈNCIA MOLT GRATIFICANT I D'EXIT PROFESSIONAL
javi btk
javi btk
18. Gener, 2023.
Molt bona atenció. Contesten ràpid i són eficients. Estem molt contents!
Antonio Zerolo
Antonio Zerolo
18. Desembre, 2022.
Molt professionals, organitzats i efectius. Molt fàcil entendre's amb ells. Enhorabona
Antonio Domínguez
Antonio Domínguez
5. Desembre, 2022.
Contents amb lexperiència. Han treballat amb nosaltres en un projecte llarg i al final hem quedat molt satisfets. Molt professionals.
Jose María Bustillo
Jose María Bustillo
29. Novembre, 2022.
S'ha realitzat tot el projecte a les dates previstes, de forma molt cordial i efectiva. Estic convençut que ens serà de gran utilitat
Esther creu
Esther creu
21. Novembre, 2022.
He treballat mà a mà amb Eliana, i és excel·lent professional, la recomano al 100%, al Despatx estem molt contents amb la seva feina.
JAVIER GÓMEZ RODRIGO
JAVIER GÓMEZ RODRIGO
11. Novembre, 2022.
Bona feina i un gran suport
Mahe Homeware
Mahe Homeware
3. Novembre, 2022.
La nostra experiència amb Millennials Consulting ha estat excel·lent. S'han implementat correctament les necessitats de la nostra empresa a l'eina Zoho (Books, CRM, Inventory). Equip eficient, especialment Esther (Team Leader), amb coneixement profund de l'eina i la capacitat de resolució. Seguiment, disponibilitat i compliment de fites segons allò projectat. Actualment seguim treballant amb ells en nous desenvolupaments i molt contents. A tenir molt en compte per a qualsevol projecte que entri dins el seu àmbit de treball, per part nostra i experiència, ho recomanem.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

zoho desk 2023
Álvaro Poveda Pérez

El nou Zoho Desk 2023

Vols conèixer totes les novetats que presentarà Zoho Desk el 2023? Aquí trobareu informació d'interès sobre aquesta eina.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

irene bernardini

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

Julián

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

benjamin romaní

Benjamí

Romaní

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

Iago

Fernández

ADS

Jesús-Alamo

Jesús 

Àlamo

consultor

jennifer cutilles

Jennifer

Fustes

consultor

Dpto. Qualitat

irene riolobos

Irene

Riolobus

consultor

Dpto. Qualitat

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO