La innovació tecnològica no és res més que un terme que abasta una sèrie d'elements i accions, que aporten una millora significativa en algun producte o servei. En altres paraules, la innovació tecnològica és allò que aporta alguna cosa nova dins i fora d'una empresa, ja sigui un producte, un servei, un procés, nous distribuïdors, etc.
Ara bé, quin és l'objectiu d'innovar tecnològicament? Simple, desenvolupar noves solucions tecnològiques aportant noves estratègies, tècniques i nous coneixements per a la millora considerable del producte o servei que s'està oferint. Amb la innovació tecnològica una empresa es diferencia considerablement de la competència, creant un mercat competitiu on es beneficia la competència fins al consumidor.
Tipus d'innovació tecnològica
Un cop definit, i veient del que és capaç aquest concepte important dins d'una empresa, podem identificar quatre tipus.
Aquests són els tipus d'innovació tecnològica existents a la nostra vida contemporània:
- Innovació Tecnològica radical: Aquest no requereix gaire explicació, ja que el nom ho diu tot, aquest tipus d'innovacions permeten penetrar en nous mercats. Les innovacions radicals s'apliquen a l'administració pública, cultura o simplement al sector dels serveis.
- Innovació Tecnològica de tipus incremental: és aquí on la cosa esdevé molt més interessant, ja que aquest tipus d'innovació tecnològica és progressiva. El que fa és perfeccionar els processos tecnològics ja existents mitjançant el ús de CRM.
- Innovació en els sistemes tecnològics: És un híbrid entre les innovacions radicals i les innovacions incrementals. Es basa en oferir innovadors sistemes de gestió d'empreses. La seva creació s'inspira sobre sistemes preexistents d'altres sectors o sobre un de completament nou.
- Innovació en el canvi de paradigma: Aquest tipus d'innovació no és res més que canvis que es fan arribant més enllà dels sistemes de producció i tecnològics.
Avui dia la majoria de millores tecnològiques tant de productes com serveis es desenvolupen gràcies a un CRM.
Sense dades és impossible millorar. El CRM és un programari de gestió d'empreses que et permet esbrinar en quina part del procés és ineficient l'empresa, o quina part fa que els clients potencials no estiguin satisfets, cosa que permetrà enfocar els esforços de l'empresa a millorar tecnològicament aquesta part específica que no funciona correctament.
Programari de gestió d'empreses
Una empresa es tira endavant amb lideratge i enginy, si implementes un programari de gestió empresarial avui li donaràs una força extra al progrés del teu negoci. En tenir un programari de gestió empresarial, podreu fer factures, controlar la comptabilitat i gestionar l'inventari. I no només això, ja que podràs controlar a més els ingressos i despeses del teu negoci, al seu torn posseir una mena de comparativa completa dels mateixos.
Aquests programes a més d'optimitzar els teus processos administratius dins de l'empresa, us ajudaran en la gestió de la mateixa pel fet que normalment acaben sent fàcils d'utilitzar, estalviant-te temps i molts diners.
Des de Millennials Consulting recomanem la utilització de Zoho CRM o Zoho One. Aquestes dues aplicacions poden ajudar en tots els aspectes comentats prèviament.