Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Què és el CTR? Millora els teus resultats a la Serp

Picture of Julián Sánchez
Julián Sánchez
Encara no saps què és el CTR i com funciona? És important a SEO? Aquí t'ho expliquem tot.
que-es-el-ctr
Continguts

Què és el CTR i com millora els resultats a la SERP

El CTR, de l'anglès Clic Through Rate, és el nombre de clics que fan els usuaris entre el nombre de vegades que s'imprimeix el nostre anunci o enllaç a la nostra web als resultats de cerca. Aquesta dada s'expressa en percentatge i cobra vital importància en el rendiment de les campanyes de publicitat en línia com Google Ad's. i en el posicionament Seo orgànic.

"El CTR és un indicador de l'acceptació que tenen els nostres anuncis i enllaços web als resultats de cerca"

És una mètrica d'estimació, ja que parlem de nombre de clics entre impressions (nombre de vegades que apareix el nostre anunci o enllaç als resultats) i no garanteix clic d'usuaris únics. Es comptabilitzen de manera que un mateix usuari pot clicar moltes vegades al mateix link després de repetir una cerca.

escampar

Encara que és altament rellevant a les plataformes de publicitat en línia, també ho és els resultats orgànics de la nostra web que es mostren a la SERP, aportant gran valor en posicionament Seo.

En aquest post ens centrarem en una visió general ja que depenent de molts factors, sobretot a Ads, és difícil estimar una estratègia clara. Per exemple, si la paraula que volem posicionar és molt competida o no (si hi ha molts anunciants en aquesta keyword) o bé, com de dirigit sigui el nostre anunci, ja que no és el mateix mostrar un anunci genèric que un producte concret. Com més dirigit sigui lanunci més probabilitat dèxit tindrem i millor CTR.

Tots els anuncis i paraules clau tenen el vostre CTR.

Per què serveix el CTR?

El principal objectiu del CTR a Seo és l'optimització d'anuncis i enllaços a la nostra web i obtenir així un nombre més gran de clics.

Diferents estudis asseguren que el percentatge més gran de clics es produeixen en les primeres posicions de Google. Actualment, Google mostra 10 resultats de cerca orgànics i 4 anuncis Ads de manera que assolir les primeres posicions i encertar amb la les paraules clau a les campanyes d'anuncis incrementa enormement les possibilitats d'atreure trànsit a la nostra web.

Aquesta mètrica ens permet avaluar l'acceptació dels nostres anuncis o enllaços als resultats de cerca. Per exemple, permet veure l'impacte de certs títols o descripcions, si els fragments enriquits que oferim tenen èxit o no, o si la manera de promocionar un anunci és adequada.

És una KPI de vital importància al Sem, ja que ens permet tenir una estimació de la despesa o inversió que farem per a una determinada paraula clau en publicitat. Mitjançant aquesta mètrica, podem avaluar el CPC Adwords (Cost Per Clic en publicitat).

Podem interpretar el CTR per determinar els anuncis o keywords que siguin més eficaços per als nostres interessos. Segons el suport de Web Master Tools,

“Com més estreta sigui la relació entre les teves paraules clau i els teus anuncis entre si i amb la teva empresa, més possibilitats hi haurà que un usuari faci clic en un dels teus anuncis després de buscar la teva frase de paraules clau”

Com es calcula el Clic Through Rate?

La fórmula CTR consisteix a dividir el nombre de clics que els usuaris fan sobre aquest enllaç/anunci entre el nombre de vegades que apareix a la pàgina de resultats de cerca i multiplicat per 100. Per exemple, si tenim un enllaç que apareix 100 vegades en els resultats de cerca i els usuaris clicen 5 vegades el resultat seria: (5 / 100) * 100 = 5%. D'aquesta manera, el nostre CTR per a aquest anunci o enllaç seria del 5%.

sc_1

Convé recordar que el CTR és un valor temporal, és a dir, necessitem ubicar-lo en dates concretes per conèixer-ne el valor real. Un CTR pot variar moltíssim, per exemple, durant un any. Però potser només ens interessa aquest valor en una franja de temps concreta, com quan llancem un anunci o creem una estratègia de posicionament Seo per a una promoció temporal. Recordeu acotar les dates per obtenir un valor més aproximat.

Quan un CTR és bo?

Quan pretenem interpretar aquesta mètrica hem de tenir en compte que no hi ha un valor perfecte que faci la impressió d'un bon CTR.

Depenent de la posició que s'ocupi a la llista de resultats de cerca, podem estimar els percentatges de CTR com a bons o dolents. També difereix si el valor de CTR és un valor per a enllaços orgànics de la nostra web o un anunci a Google Ads. Als displays d'Ads, depèn d'on es mostri l'anunci. No és el mateix un anunci a la llista de resultats de Google que un banner en una web però és lindicador més important per estimar la qualitat de lanunci amb la menor inversió possible.

serp-rànquing
Img: smartinsights.com

Per tant, és convenient comparar els CTR en el mateix context. En el cas dels resultats orgànics, és més senzill, perquè el nostre context sempre serà la llista de resultats o SERP. No obstant això, als anuncis els haurem de contrastar. Google Ad's ens ofereix una eina per poder comprovar-ho i traçar millor la nostra estratègia.

Com a referència, un resultat posicionat a la primera posició pot atraure al voltant d'un 30% del trànsit per a determinada paraula clau, mentre que un altre resultat a la desena posició atrauria al voltant del 7% de trànsit.

Per què és important a Seo?

Fonamentalment perquè ens permet mesurar l'èxit dels nostres enllaços als resultats de cerca. També permet mesurar l'estat d'un anunci i conèixer l'acceptació que teniu entre els usuaris. Si, per exemple, portem una campanya d'Ads amb un anunci per a una certa clau i observem que el CTR en molt baix, potser convindria estudiar un canvi en el disseny d'anunci o bé licitar per una altra paraula clau similar. Estudiant aquesta mètrica, també podem saber la rendibilitat del nostre anunci.


T'ajudem amb la teva estratègia SEO?

Com conèixer el CTR de la nostra web?

Google Search Console és una poderosa eina que ens permet conèixer el CTR del nostre lloc web. Google Ads ens ofereix la mateixa informació per als nostres anuncis i campanyes.

Dins eina Search Console, al panell lateral esquerre de la nova consola, clicarem a “Rendiment” ia continuació cliquem el quadre CTR del gràfic. En aquesta imatge veurem una visió general del CTR per a totes les paraules clau de la nostra web. Tenim l'opció de seleccionar períodes de temps fermants.

Cerca-consola

Si volem conèixer més detalls per a cada url o paraula clau, a sota es mostra una llista amb totes les paraules clau de la nostra web indexades al motor de Google.

ctr-llista-search-console

Com millorar en resultats orgànics?

Si has treballat anteriorment el Seo ja hauràs llegit un motó sobre com optimitzar els títols per obtenir millor percentatge de clics; per tant, en aquesta secció només descriuré els aspectes més rellevants que hauries de tenir en compte.

  • Crea títols atractius
  • Crea descripcions que aportin informació de valor
  • Usa la paraula clau del contingut del post al títol i/o metadescripció. Tracta de no repetir-la exactament, utilitza termes long tail que incloguin la keyword.
  • No abuseu d'emoticones. Google canvia constantment la seva política pel que fa a mostrar aquests símbols o emojis. Utilitza símbols ASCII.
  • Assegureu-vos que el títol reflecteix clarament i sense ambigüitats sobre què tracta el contingut de l'enllaç.
  • Fes servir fragments enriquits per destacar sobre altres resultats.
  • Cuida les longituds dels títols i descripcions, comprova-ho tant a la vista mòbil com a escriptori. Actualment, Google mostra correctament títols amb longituds de 60 caràcters i metadescripcions de 155 amb algunes variacions a la vista mòbil. Seotroço és una eina perfecta per comprovar-ho.

Recordeu portar el control del que esteu fent. En aquesta entrada t'explico com controlar el CTR Seo d'una manera còmoda.

Controla el teu CTR

Eines per optimitzar el CTR

Optimització de snippets: https://seomofo.com/snippet-optimizer.html

Eina d'anàlisi: https://search.google.com/search-console

Fonts i bibliografia

https://support.google.com/google-ads/answer/2615875?hl=es

En Millennials Consulting treballem molts aspectes del Seo. Per a qualsevol consulta sobre la nostra feina pots veure els nostres serveis de agència Seo.

Títol
Què és el CTR? Millora els teus resultats a la Serp
Nom de l'article
Què és el CTR? Millora els teus resultats a la Serp
Descripció
Encara no saps què és el CTR i com funciona? És important a SEO? Aquí t'ho expliquem tot.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Daniel Suárez
Daniel Suárez
17. Abril, 2024.
Hem col·laborat amb Millennials Consulting per a la implantació de CRM i altres mòduls de Zoho. L'experiència ha estat molt positiva, destacant-ne el professionalisme i el coneixement. L'equip de Millennials es va adaptar bé a les nostres necessitats, assegurant una integració eficient i sense contratemps. A més, ens van assistir amb el procés per obtenir subvencions del Kit Digital, cosa que apreciem molt. Recomano a Millennials Consulting als que necessitin implementar solucions de Zoho eficaçment.
Grup Retiro
Grup Retiro
17. Abril, 2024.
Hem treballat molt bé amb ells. Molt bona organització de projecte i disponibilitat. El nostre consultor de CRM José Iñesta sempre ens ha guiat i aconsellat de manera molt encertada. Totalment recomanables
Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO