Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Què és la taxa de conversió web?

Si tens una web o un negoci en línia, tant de serveis com un ecommerce i vols obtenir més vendes o contactes has de conèixer què és i com treballar la “taxa de conversió”. Però què és exactament la taxa de conversió i com la podem millorar?

La taxa de conversió és el resultat de dividir el nombre total d'usuaris entre el nombre de conversions que es fan.

Què són les conversions?

Són les accions que volem que l'usuari realitzi al web com, per exemple, fer una compra, fer una trucada o enviar un formulari.

Kpis o indicadors de rendiment per avaluar la taxa de conversió

No totes les conversions han de ser vendes a una web. La descàrrega, l'enviament de formulari o superar un nombre determinat d'usuaris poden ser bons indicadors de rendiment.

Com a base per poder traçar una estratègia de conversió, hem d'establir relacions.

  • Nombre total d'usuaris / sol·licitud de pressupost
  • Nombre total d'usuaris / fer trucades

Per exemple, si en una determinada landing page tenim 100 usuaris en un període de temps determinat, per exemple, una setmana i hem aconseguit 1 contacte via formulari llavors la nostra taxa de conversió seria d'1%.

La taxa de conversió és 1/100 = 0,01. Un 1%.

Abans d'entrar en quines accions realitzar per millorar la conversió o CRO [Conversion Rate Optimization] a la teva web hem de tenir en compte almenys aquests tres paràmetres.

  • Establir landing page objectiu
  • Determinar la kpi per avaluar la conversió
  • Fixar un rang de dates

Com veure la taxa de conversió?

Mitjançant Google Analytics (GA) podem configurar objectius per començar a avaluar aquestes accions. Un objectiu bàsic és mesurar el nombre d'enviaments de formularis, per exemple, redirigint l'usuari a una pàgina d'agraïments i crear un objectiu del tipus destinació a GA. D'aquesta manera, cada cop que un usuari enviï un formulari serà redirigit a la “Thank You Page” i es gravarà un objectiu a GA.

Recorda qeu pots crear segments a Google Analytics per fitar més la teva àrea d'estudi.

Dins les eines de GA anirem a Administració > Vista > Objectius > Crear nou Objectiu.

objectius analitycs.

Posteriorment, podrem veure aquestes dades al panell lateral a l'apartat de Conversions. A més, si anem a l'apartat de Comportament > Contingut de lloc > Pàgines de destinació podem establir a la columna “Conversió” l'objectiu que volem avaluar.

objectius i sessions analytics

Consells per millorar la conversió a la web

A continuació us expliquem algunes accions que han demostrat que milloren considerablement la taxa de conversió en una pàgina web.

Definir la proposta de valor

Aquest apartat és la part més elemental de qualsevol negoci i si has arribat a construir una web ja hauries de tenir aquest aspecte més que clar.

En resum, la proposta de valor consisteix a deixar clar el motiu pel qual el client ha de triar el teu servei o producte.

Suposem que tenim una agència de transport però no atenem particulars i que estem enfocats a reduir els temps logístics a les empreses. Aquesta seria la nostra proposta de valor, la qual hem de destacar en la nostra estratègia.

Coneix al teu client

Promociona allò que interessa al teu client. En el cas de la nostra agència de transports, el nostre contingut hauria d'anar adreçat a empreses i no a particulars.

Obtenir trànsit qualificat

En aquest apartat hem de triar molt bé les paraules clau per les quals volem que ens trobin els usuaris. Si la nostra agència de transport està orientada a empreses de material de construcció podríem optar per paraules clau com a “transport de gran volum”.

Tant si optem per una Estratègia SEO com si ho fem per SEM, l'elecció de paraules clau tipus “inbound” pot incrementar el nombre de leads qualificats de forma exponencial.

Tornant a l'exemple de la nostra agència de transports, no és el mateix triar com a paraula clau “agència de transport” que “enviar mercaderia al port de Barcelona”.

A la segona elecció estem escollint una paraula clau que dóna respostes a un problema concret dels nostres possibles clients.

Optimitzar la pàgina de destinació

Un factor important és la pàgina d'aterratge per a l'usuari. Aquestes pàgines optimitzades per a la conversió es caracteritzen per eliminar tots els elements que puguin distreure l'usuari de l'acció principal com enviar un formulari. Per això sol ser molt recurrent eliminar elements típics d'una web com menú, footer o enllaços als post del blog. Tenir una càrrega ràpida de pàgina també és molt important per millorar la conversió.

En definitiva, tractarem que l'usuari tingui el menor nombre d'opcions possibles i faci el menor nombre de clics dins de la nostra web, guiant l'usuari cap a l'objectiu i facilitant així en tot moment el procés de conversió.

Facilita l'ús de la web

Un exemple clar podria ser enviar un formulari que per necessitats de negoci requereix de molts camps. En aquest cas podem optar per fer un formulari paginat on podem repartir els camps del formulari en diverses pàgines per realitzar el procés més amè. Si en qualsevol altre cas disposem d'un departament comercial podem optar per posar un formulari simple perquè l'usuari ens deixi el teu telèfon i que els nostres comercials facin la trucada.

Obtenir leads o possibles clients de qualitat

Altres de les tècniques que hem de treballar per obtenir el major nombre de leads són accions com oferir regals o promocions. Aquestes accions solen ser les més habituals, però no hem de descuidar la nostra base de clients actual. Mitjançant l'ús del màrqueting per correu electrònic podem potenciar les vendes o serveis recurrents.

No venes fum

Hem de ser fidels al nostre servei i no crear falses expectatives en els nostres possibles clients de manera que evitarem titulars fraudulents i tractarem de descriure fidelment la qualitat dels nostres productes o serveis.

Una imatge val més que mil paraules

De vegades, mostrar gràfics o vídeos explicatius dels nostres productes o serveis pot marcar un salt qualitatiu a la conversió de la nostra web. Aquests elements ajuden els usuaris a entendre ràpidament el que contractaran.

Informa els teus possibles clients

Crear un apartat de preguntes freqüents pot ajudar a consolidar un nou lead. Tracta d'explicar de forma breu i concisa els principals problemes a què s'enfronten els teus clients donant respostes clares davant de dubtes recurrents. I per descomptat, mostra el teu contacte sempre visible per donar confiança als teus clients.

Els nostres clients també venen

Usar els testimonis dels nostres clients anteriors és una cosa que transmet molta confiança als nostres futurs leads de la mateixa manera que les valoracions del producte generen una imatge de garantia. D'altra banda, tenir un portfolio o llista de clients habituals és una bona pràctica per guanyar confiança.

Ús d'un bon CRM

Introduint els leads obtinguts a la web al nostre CRM podem generar una bona base de dades de possibles clients per poder realitzar accions posteriors de Inbound Màrqueting mitjançant, per exemple, l'ús de la nostra Newsletter. És important recordar que hem de tenir acceptades les polítiques de privadesa en els nostres formularis i deixar-lo registrat al CRM per complir amb la legalitat en futures accions. Zoho CRM juntament amb Formularis Zoho funcionen de meravella per a aquest propòsit.

Xat o telèfon?

Disposar d'un contacte ràpid a la nostra landing page és sempre un sinònim de confiança. El contacte telefònic és el més fiable de tots però també genera més despesa per lead en haver de disposar de personal per gestionar-lo. D'altra banda, fer servir un xat pot suposar una estratègia molt més àgil, però compte amb els bots infinits ja que poden arruïnar el treball previ. Hi ha xats personals de fàcil implementació com el cas de Zoho Sales IQ que ofereix un agent en línia per donar respostes ràpides als usuaris.

Disseny de pàgina

Cal recordar que el disseny de la nostra landing page pot anar més enllà d'eliminar elements de distracció. Hem de fer servir la part principal de la pàgina per oferir la informació més important del nostre missatge i evitar que l'usuari es perdi a l'scroll de la pàgina. Per tant, intenta impactar el teu usuari a l'inici del contingut.

Tot i que depèn del sector, el trànsit mòbil s'imposa sobre el d'altres dispositius, per la qual cosa no has d'obviar el disseny responsive així com crear landings que carreguin molt ràpides també en aquests dispositius.

Landing pages dedicades als anuncis de pagament per clic

Si part de la teva estratègia es basa en lús de AdWords o similars plataformes de pagament per clic, assegura't que els que visiten la web tinguin com a destinació la landing page objectiu de la conversió i que aquesta pàgina estigui totalment optimitzada.

Analitzar, analitzar i analitzar

Els mapes de calor com Zoho Page Sense o eines com Google Analytics et poden donar una informació molt valuosa per fer canvis a la teva web.

Els mapes de calor ens ajuden a entendre el comportament de l'usuari, les zones d'atenció o en quins llocs els usuaris fan més clics. A partir d'aquestes dades podem modificar el disseny de la nostra web per millorar-ne la conversió.

Google Analytics ens ajuda a entendre a quines pàgines hem de posar el focus a la nostra estratègia.

  • Revisar el trànsit de la nostra web per saber quina pàgina està tenint més trànsit en un període de temps.
  • Estudiar la interacció de lusuari en aquestes pàgines.
  • Realitzar modificacions.
  • Estudieu la conversió en aquestes pàgines.

Per exemple, busquem la pàgina amb més trànsit orgànic de les darreres setmanes (comprovar el posicionament de les paraules clau per les quals rebem aquest trànsit per garantir que “no és flor d'un dia” i ens mantenim en aquesta posició de forma habitual). Apliquem mapes de calor i estudiem el comportament dels usuaris.

Modifiquem el disseny d'aquesta pàgina evitant distraccions, afegint elements que cridin a l'acció com a CTA´s.

Tornem a mesurar les conversions i els mapes de calor.

Repetim els passos fins a trobar el disseny que més conversió ens hagi aportat.

Test A / B

Aquestes proves ens permeten veure quines opcions prefereixen els usuaris a la web. Per exemple, podem crear un simple test A/B modificant el color del botó de contacte al 50% dels usuaris en un to ia l'altre 50% en un altre color. Podem segmentar el test per tipus d'usuari, de pagament o orgànic i analitzar quina opció té millor acceptació, cosa que ens donarà pistes per determinar el disseny de la nostra landing page.

Zoho Page Sense i Google Optimize són dues eines poderoses que poden ajudar en aquest propòsit.

Resum per a la millora de la taxa de conversió Web

Millorar la taxa de conversió no sols implica coneixement sinó també treball i constància. Per això recorda el següent.

  • Analitza la teva web i treu-ne conclusions
  • Crea landing pages ràpides
  • Facilita les coses als teus usuaris. Simplifica el procés de conversió
  • Descriu la informació més rellevant de manera clara i visible
  • Landing pages òptimes per a la conversió
  • Inspira confiança. Mostra les opinions i les valoracions dels teus clients
  • Genera confiança parlant sobre la teva empresa
  • Ofereix diferents formes de pagament
  • No oblidis els teus clients i recorre a l'email màrqueting de forma treballada. Les vendes de clients que ja han confiat en tu sol ser una font dingressos regular.

Empreses que treballen la taxa de conversió

En aquest directori podreu trobar un gran nombre d'empreses dedicades a millorar la conversió web www.sortlist.es/s/cro/espana-es.

Títol
Què és la taxa de conversió web?
Nom de l'article
Què és la taxa de conversió web?
Descripció
Millora la taxa de conversió de la teva web amb uns simples canvis. Estudia, analitza, aplica canvis i augmenta les conversions a internet.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.
Pablo Camarena
Pablo Camarena
28. Febrer, 2024.
Excel·lent servei de part de l'equip, dedicant temps addicional a millores a la nostra implementació.
Víctor Vázquez
Víctor Vázquez
26. Febrer, 2024.
Excel·lent equip i tracte, molt professionals i seriosos. Coincidirem de nou en el futur sens dubte.
Gonzalo Pérez
Gonzalo Pérez
22. Febrer, 2024.
Són grans professionals i complidors. Un plaer haver treballat amb ells el pla del Kit Digital en temes de posicionament web i SEO per a la nostra nova web :)

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Business Intelligence

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

El Nostre Equip

CEO de millennials

J.García

Gerent

Trujillo_web_2

A. Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

treballador de millennials

D. Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

treballador de millennials

J. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

I. Riolobos

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

J. Cutillas

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

S. Botiga

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

J.Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

D.Meledrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

treballador de millennials

A. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

jose equip

J. Iñesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

I. Puche

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

Álvaro Poveda

À. Poveda

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

C. Hernández

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

E. Monzó

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

F. Mas

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Àlber

consultor

Dpto. IT

treballador de millennials

B. Romero

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Navarro

desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

V. Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

G. Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

V. Cirerer

Consultor i implantador

Dpto. Comercial

treballador de millennials

C. Taronger

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

O. Muñoz

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

N. Taula

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

F. Estavillo

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Abad

Subvencions

Dpto. Subvencions

Ana equip

A. Vallejo

Consultora, implantadora

marta equip

M. Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

luis zoho crm mexico

L. Macías

Consultor LATAM

Dpto. Operacions

jesus garber equip

J. García

desenvolupador

diego garber equip

D. Tomàs

desenvolupador

ignasi equip

I. Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

J. Fenández

desenvolupador

jorge fernandez equip

J. Fernández

desenvolupador

Vicent Ares

V. Ares

Especialista en legals i subvencions

xavi agut

X. Agut

Consultor Web

fernant foto equip

F. López 

Especialista legal

mariana foto equip

M. Hernández

RR.PP

alba mastic

A. Martínez

Especialista en Subvencions

Iago fernandez millennials consulting

I. Fernández

Especialista en ADS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO