Què és el lead scoring?
El puntuació de plom és una tècnica automatitzada de màrqueting. El seu objectiu és qualificar els leads d'una base de dades, analitzant l'interès que aquests van demostrar. D'aquesta manera, es pot determinar la proximitat que es té amb el client final (comprador). La idea és anticipar el comportament dels nous visitants, o bé, determinar si els leads ja registrats són clients potencials per a l'empresa o no.
A continuació, posaré un exemple totalment pràctic de com utilitzem a Millennials Consulting el puntuació de plom amb els nostres clients. Ràpidament, en veure el potencial d'aquesta eina de Màrqueting digital, entendràs el concepte i et posaràs fil a l'agulla per implementar-lo a la teva empresa. Anem allà.
Exemple Real
Nosaltres actualment tenim diverses sol·licituds d'empreses. De les quals hi ha:
20 empreses que facturen més d'1 milió d'euros anuals
60 empreses que facturen més de 500.000 euros anuals
80 empreses que facturen entre 200.000-100.000 euros anuals
Ens dediquem a implementar CRM a les empreses. Per norma general, això vol dir que el nostre públic objectiu és una empresa que tingui diversos treballadors. Per tant, a priori, el nostre objectiu són les empreses que facturen més de 500.000€ anuals, tot i que depenent de l'empresa sempre hi ha excepcions.
No obstant això, establim un contacte amb totes les empreses. En funció de l'interès mostrat + el nombre d'empleats + facturació anual, classifiquem els clients.
L'escenari és el següent després de parlar amb les empreses gràcies a puntuació de plom.
Anterior Escenari
Facturació d'empreses | M'interessa molt | No m'interessa gaire |
1 milió | 20 | |
500.000 € | 60 | |
200.00 € | 80 |
nou Escenari
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 3 | 4 | 13 |
500.000 € | 7 | 5 | 48 |
200.000€ | 2 | 6 | 72 |
Per què després de fer servir Lead Scoring no m'interessen empreses que abans sí?
Bé, hi ha moltes empreses que no estan preparades per al canvi tecnològic. Simplement, han sentit alguna cosa que el CRM t'ajuda molt a automatitzar tasques etc. Però és clar, aquests potencials clients encara no tenen clar que volen implementar aquests canvis a l'empresa, per ara només volen informació.
“Deixa't de rotllos, això del El plom de puntuació perquè serveix, quina utilitat té”
Bé, el puntuació de plom és la fase 1 del procés de captació de clients, però diràs Per què vull jo segmentar els meus potencials clients?
La segmentació de clients és una part fonamental en una empresa per créixer i millorar. Ens pot aportar beneficis com aquests:
- Podrem entendre, de manera més precisa, com es comporta el client i quins són els hàbits de comportament que sol seguir.
- També concretarem les vostres preferències.
- Ens permetrà saber quin és el millor canal per comunicar-nos amb cadascun dels clients.
- Per suposat, es millorarà la relació.
- El servei que se us oferirà al client, serà més personalitzat i adequat al que necessiteu.
En resum, la segmentació dels clients ens permetrà adaptar lestratègia de màrqueting que se seguirà, sobre la base de cada cas particular.
Lead Scoring és el que busques
Sens dubte, utilitzar la tècnica de puntuació de plom t'ajudarà a tu ia la teva empresa a trobar els clients que més s'adaptin al que ofereixes. Et donarà dades encertades sobre clients potencials que es beneficiarien dels serveis que ofereix la teva organització. A més, tu et beneficiaries també en tenir un client totalment «fet per a tu». Sens dubte és un win-win, ambdues parts en surten beneficiades.