Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

30 preguntes freqüents sobre el kit digital

Picture of Julián Sánchez
Julián Sánchez
Et presentem les principals preguntes freqüents sobre el Kit Digital a Espanya.
dubtes i preguntes freqüents kit digital
Continguts

Què és el Kit Digital i com funciona

El Kit Digital ha generat molts dubtes entre pimes i autònoms interessats a accedir a aquest ajut per digitalitzar els seus negocis. Per això, hem preparat aquesta guia amb 30 preguntes freqüents sobre el Kit Digital que aclariran tot el que necessites saber: des dels requisits per sol·licitar-ho fins a les solucions que pots implementar. Si mai t'has preguntat com funciona el programa o quins són els avantatges de treballar amb agents digitalitzadors, aquí trobaràs totes les respostes.

Contacta amb el nostre assessor digital

Gaspar estudiarà el teu cas per trobar la millor estratègia a màrqueting, Kit Digital o Kit Consulting per digitalitzar el teu negoci.

Gaspar

Assessor Kit Digital
Reunió de consultoria GRATUÏTA d'assessorament en Transformació Digital.

1. Què és el Kit Digital?

El Kit Digital és una iniciativa del Govern espanyol destinada a impulsar la digitalització de pimes i autònoms mitjançant ajudes econòmiques per a la implementació de solucions tecnològiques.

2. A qui va dirigit el Kit Digital?

Està dirigit a petites i mitjanes empreses (pimes), microempreses i autònoms de tots els sectors econòmics que operen a Espanya.

3. Quins són els objectius del programa?

El principal objectiu és facilitar l'accés a eines digitals per millorar la competitivitat de les empreses i reduir la bretxa digital al teixit empresarial espanyol.

4. Quines empreses poden sol·licitar-ho?

Empreses que compleixin els requisits següents:

  • Ser una pime, microempresa o autònom.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
  • No estar en situació de crisi econòmica.
  • No superar el límit dajuts de minimis.

5. Quins requisits han de complir les empreses per accedir al Kit Digital?

A més dels requisits esmentats, és obligatori fer el test de diagnòstic digital a través de la plataforma oficial del programa per avaluar el nivell de maduresa digital.

Procés de sol·licitud

6. Com puc sol·licitar el Kit Digital?

La sol·licitud es realitza a la plataforma oficial Accelera Pime. T'has de registrar, completar el test d'autodiagnòstic digital i presentar la documentació requerida.

7. Quant de temps triga a tramitar-se la sol·licitud?

El termini pot variar, però generalment es resol en un període de 3 a 6 setmanes després de la presentació de la sol·licitud completa.

8. Quins documents he de presentar per a la sol·licitud?

  • NIF o CIF de lempresa.
  • Certificats que acreditin estar al corrent amb Hisenda i Seguretat Social.
  • Informe de vida laboral de lempresa o autònom.
  • Informació financera bàsica, com a balanços i comptes anuals.

9. Què és el test de maduresa digital i com es fa?

És una avaluació que mesura el nivell actual de digitalització de la teva empresa. Es completa online a la plataforma Accelera Pime i consta de preguntes relacionades amb tecnologia, processos i estratègies digitals.

10. On puc trobar informació oficial sobre el Kit Digital?

Al web oficial Accelera Pime i al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) on es publiquen les convocatòries.

Categories i solucions digitals

11. Quins serveis o solucions inclou el Kit Digital?
El programa cobreix:

  • Presència web i comerç electrònic.
  • Gestió de xarxes socials.
  • Automatització de processos.
  • Gestió de clients (CRM).
  • Facturació electrònica.
  • Ciberseguretat, entre d'altres.

12. Puc utilitzar el bo per crear una botiga en línia?

Sí, la creació de botigues en línia és una de les categories principals incloses al Kit Digital sota la solució de comerç electrònic.

13. Quin tipus destratègies de màrqueting digital puc finançar?

Pots finançar serveis com la gestió de xarxes socials, campanyes de publicitat en línia, optimització SEO i generació de contingut digital.

14. El programa inclou l'automatització de processos?

Sí, inclou la implementació de sistemes ERP, programari de gestió i eines que permetin automatitzar tasques repetitives.

15. Hi ha limitacions en lús del bo?

El bo s'ha de destinar exclusivament a les categories i serveis establerts a la convocatòria. A més a més, cada categoria té un import màxim assignat.

4. Ajuda econòmica i bonificacions

16. Quants diners puc rebre amb el Kit Digital?

L'ajuda màxima depèn de la mida de l'empresa:

  • Petites empreses (10-49 empleats): fins a 12.000 €.
  • Microempreses (3-9 empleats): fins a 6.000 €.
  • Autònoms i microempreses (1-2 empleats): fins a 2.000€.

17. Com es calcula limport del bo digital?

L'import s'assigna segons la mida de l'empresa i les categories seleccionades per implementar solucions digitals.

18. Què passa si el cost de la solució supera el bo?

El beneficiari haurà d'assumir el cost addicional que superi l'import màxim del val assignat.

19. Puc rebre ajuda per a diverses categories de solucions?

Sí, sempre que l'import total no superi el límit establert per al vostre segment empresarial.

20. Quins terminis hi ha per utilitzar el bo digital?

Un cop concedit, el bo ha de ser utilitzat en un termini de 6 mesos per contractar les solucions digitals.

5. Agents digitalitzadors

21. Què és un agent digitalitzador?

És una empresa homologada pel programa Kit Digital per implementar les solucions digitals finançades pel bo.

22. Com puc triar l'agent digitalitzador adequat?

Busqueu un agent especialitzat en la categoria de solució que necessiteu. És recomanable revisar la vostra experiència, referències i serveis.

23. Puc treballar amb més d‟un agent digitalitzador?

Sí, pots contractar diferents agents per a diferents categories, sempre que respectis el límit del bo.

24. Quines obligacions tenen els agents digitalitzadors?

Han d'implementar les solucions contractades, garantir-ne el funcionament correcte i complir els terminis establerts a l'acord.

25. Com puc verificar si un agent està certificat?

Consulta el llistat oficial d'agents digitalitzadors disponible a la plataforma Accelera Pime.

6. Resolució de dubtes comuns

26. Què passa si la meva empresa no compleix tots els requisits?

Si no compleixes els requisits, no podràs accedir al bo. Tot i això, pots treballar a complir-los i presentar-te en futures convocatòries.

27. Què passa si la sol·licitud del Kit Digital és rebutjada?

Podeu presentar un recurs de reposició per sol·licitar una nova avaluació.

28. Puc renunciar al bo una vegada aprovat?

Sí, pots renunciar al bo si ja no vols utilitzar-lo o no hi trobes un agent adequat.

29. Què he de fer si no n'estic satisfet amb els serveis de l'agent digitalitzador?

Has de comunicar la incidència a l'agent i, si no es resol, notificar-ho al programa per cercar una solució.

30. Puc sol·licitar el Kit Digital si ja he implementat solucions digitals?

Sí, sempre que les noves solucions siguin complementàries i millorin els sistemes existents.

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

ESCRIU-NOS

Equip Digital i Kit Consulting 2025

els programes Kit Digital y Kit Consulting permeten a pimes i autònoms adoptar i implantar eines i solucions digitals per transformar els seus negocis, així com fomentar la innovació, millorar l'eficiència operativa i donar suport al creixement empresarial.

logo-nou-header
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.