Continguts
Com desenvolupar una planificació estratègica a una empresa?
Veure néixer una empresa, és un procés ple d'ambicions, metes i ideals, que definiran què serà aquesta organització. Aquestes ambicions no seran concretades si no es té a mà un pla d'acció ben fonamentat. La planificació estratègica d'una empresa ha de ser un pas primordial als inicis de qualsevol organització amb finalitats rendibles.
La planificació estratègica d'una empresa engloba certs aspectes que formen part dels primers passos d'aquesta organització. Entre aquests, l'establiment d'objectius estratègics, així com la missió i la visió de l'empresa, són crítics. Aquesta planificació sempre estarà present a l'empresa, a cada moment, mentre aquesta es mantingui a la superfície. Fins i tot, si l'empresa arriba a tenir problemes o números vermells, cal tenir una planificació estratègica.
És per això que amb l'eina Google Analytics es poden establir unes mètriques i objectius a assolir, a mesura que es va desenvolupant l'activitat empresarial.
Això permet veure amb molta antelació si la velocitat dels projectes per assolir els objectius són correctes o requereixen una modificació.
Suposem que aneu amb bicicleta, i heu d'arribar a la meta en 1hora. Per això, saps que has d'anar a 30km/h.
Si comences a pedalar i portes diversos km a una velocitat mitjana de 20km/h, és clar que no arribaràs a la meta que tenies prevista. (o fas un ajustament ràpidament o no arribaràs).
No serveix de res saber que necessites pedalar més ràpid quan falten 5 minuts per complir l'objectiu.
Això passa a moltes empreses i organitzacions, comencen a adonar-se que no arribaran a l'objectiu quan és a punt d'acabar el termini i ja no hi ha maniobres possibles.
És per això que si tens mètriques en temps real, business inteligence que et permet donar consells i visualitzar en temps real l'estat dels objectius et permetrà fer els ajustaments corresponents per arribar a aquests objectius.
Passos d'una planificació estratègica
Missió, visió, valors i metes
Sens dubte, l'establiment de metes, visions i enfocaments és el més important d'una organització. És per això que la tasca principal a l'hora de planificar els seus ideals, és l'establiment de la seva missió, així com la visió que té tant a curt, mitjà i llarg termini. De la mateixa manera, els valors són els principis i les creences que cal tenir i mantenir al llarg de la vida de l'empresa. Aquests últims han de ser respectats des del líder o president mateix, fins a l'últim dels obrers.
Anàlisi externa i interna
En aquest punt, l'anàlisi és crítica per poder enfocar-se a la producció. Analitzar l'economia, la tecnologia a mà així com la innovació en aquest sentit són primordials. Per descomptat, cal analitzar la competència, així com el consumidor que tindrà a mà el producte, des del primer moment.
Les diverses àrees o departaments que cal establir a l'empresa formen part de l'anàlisi interna. Recursos financers i humans, així com l'àrea d'administració i màrqueting, s'han d'establir des del començament. Totes les dades captades amb analítica tindran una importància igual i equilibrada, a l'hora de portar una empresa amb èxit.
Formulació dobjectius i estratègies
Els objectius d'una empresa han d'estar clars i ferms des del començament. Aquests han de ser objectius tant a curt, com a mitjà i, per descomptat, llarg termini. Són ideals que tota organització devia tenir des d'abans del seu naixement. Aquests, com a conseqüència, donaran peu a la formulació de les estratègies, les quals s'han de donar suport a les dades per ser més fiables.
Les estratègies d'una empresa estan basades íntegrament en els objectius. Sobretot, els objectius a llarg termini donaran peu a estratègies més fortes. En general, aquestes poden ser canviades, millorades o complementades amb altres. En aquesta formulació, cal incloure tots els aspectes i les propietats d'una empresa, així com tot el seu personal.
Implementació i control d'estratègies
El compliment de les estratègies, es farà des del seu naixement mateix, quan l'empresa ja hagi fet els seus primers passos. La posada en pràctica de les mateixes s'ha de corroborar des del començament. És per això que el control de les estratègies és un altre aspecte d'enorme rellevància. És aquí on la complementació amb altres estratègies, així com els seus enfocaments, es podran millorar.
Si voleu provar l'eina Zoho Analytics et donem una prova gratuïta de 30 dies perquè vegis tot el potencial que pot donar a la teva empresa per complir els teus objectius.