Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Planificació estratègica d´una empresa

Picture of Jesús García Gil
Jesús García Gil
Abans de crear una empresa nova és fonamental tenir un bon pla d'acció. Aprèn com és una planificació estratègica.
tendències-liders-empresa
Continguts

Com desenvolupar una planificació estratègica a una empresa?

Veure néixer una empresa, és un procés ple d'ambicions, metes i ideals, que definiran què serà aquesta organització. Aquestes ambicions no seran concretades si no es té a mà un pla d'acció ben fonamentat. La planificació estratègica d'una empresa ha de ser un pas primordial als inicis de qualsevol organització amb finalitats rendibles.

La planificació estratègica d'una empresa engloba certs aspectes que formen part dels primers passos d'aquesta organització. Entre aquests, l'establiment d'objectius estratègics, així com la missió i la visió de l'empresa, són crítics. Aquesta planificació sempre estarà present a l'empresa, a cada moment, mentre aquesta es mantingui a la superfície. Fins i tot, si l'empresa arriba a tenir problemes o números vermells, cal tenir una planificació estratègica.

És per això que amb l'eina Google Analytics es poden establir unes mètriques i objectius a assolir, a mesura que es va desenvolupant l'activitat empresarial.

Això permet veure amb molta antelació si la velocitat dels projectes per assolir els objectius són correctes o requereixen una modificació.

Suposem que aneu amb bicicleta, i heu d'arribar a la meta en 1hora. Per això, saps que has d'anar a 30km/h.

Si comences a pedalar i portes diversos km a una velocitat mitjana de 20km/h, és clar que no arribaràs a la meta que tenies prevista. (o fas un ajustament ràpidament o no arribaràs).

No serveix de res saber que necessites pedalar més ràpid quan falten 5 minuts per complir l'objectiu.

Això passa a moltes empreses i organitzacions, comencen a adonar-se que no arribaran a l'objectiu quan és a punt d'acabar el termini i ja no hi ha maniobres possibles.

És per això que si tens mètriques en temps real, business inteligence que et permet donar consells i visualitzar en temps real l'estat dels objectius et permetrà fer els ajustaments corresponents per arribar a aquests objectius.

Passos d'una planificació estratègica

Missió, visió, valors i metes

Sens dubte, l'establiment de metes, visions i enfocaments és el més important d'una organització. És per això que la tasca principal a l'hora de planificar els seus ideals, és l'establiment de la seva missió, així com la visió que té tant a curt, mitjà i llarg termini. De la mateixa manera, els valors són els principis i les creences que cal tenir i mantenir al llarg de la vida de l'empresa. Aquests últims han de ser respectats des del líder o president mateix, fins a l'últim dels obrers.

Anàlisi externa i interna

En aquest punt, l'anàlisi és crítica per poder enfocar-se a la producció. Analitzar l'economia, la tecnologia a mà així com la innovació en aquest sentit són primordials. Per descomptat, cal analitzar la competència, així com el consumidor que tindrà a mà el producte, des del primer moment.

Les diverses àrees o departaments que cal establir a l'empresa formen part de l'anàlisi interna. Recursos financers i humans, així com l'àrea d'administració i màrqueting, s'han d'establir des del començament. Totes les dades captades amb Analytics tindran una importància igual i equilibrada, a l'hora de portar una empresa amb èxit.

Formulació dobjectius i estratègies

Els objectius d'una empresa han d'estar clars i ferms des del començament. Aquests han de ser objectius tant a curt, com a mitjà i, per descomptat, llarg termini. Són ideals que tota organització devia tenir des d'abans del seu naixement. Aquests, com a conseqüència, donaran peu a la formulació de les estratègies, les quals s'han de donar suport a les dades per ser més fiables.

Les estratègies d'una empresa estan basades íntegrament en els objectius. Sobretot, els objectius a llarg termini donaran peu a estratègies més fortes. En general, aquestes poden ser canviades, millorades o complementades amb altres. En aquesta formulació, cal incloure tots els aspectes i les propietats d'una empresa, així com tot el seu personal.

Implementació i control d'estratègies

El compliment de les estratègies, es farà des del seu naixement mateix, quan l'empresa ja hagi fet els seus primers passos. La posada en pràctica de les mateixes s'ha de corroborar des del començament. És per això que el control de les estratègies és un altre aspecte d'enorme rellevància. És aquí on la complementació amb altres estratègies, així com els seus enfocaments, es podran millorar.

Si voleu provar l'eina Zoho Analytics et donem una prova gratuïta de 30 dies perquè vegis tot el potencial que pot donar a la teva empresa per complir els teus objectius.

Títol
Planificació estratègica d´una empresa
Nom de l'article
Planificació estratègica d´una empresa
Descripció
Abans de crear una empresa nova és fonamental tenir un bon pla d'acció. Aprèn com és una planificació estratègica.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Beatriz Saavedra Santos
Beatriz Saavedra Santos
23. Maig, 2024.
Equip immillorable, disponibilitat absoluta, servei de 10. Han fet allò impossible en temps rècord. Gràcies per tot.
Walter Bulnes
Walter Bulnes
8. Maig, 2024.
Un gust saludar-los, som franquiciat Chuck E. Cheese per a Hondures, vam tenir l'oportunitat de desenvolupar el Pla SEO amb Millennials el qual doncs ha estat molt favorable, de la nostra part molt agraïts i conformes amb la feina feta pels consultors que ens van donar acompanyament (Álvaro Poveda/Enrique Monzó) molt professionals, molt assertius, puc recomanar-los per a possibles clients que els qui vulguin aquest acompanyament.
Daniel Suárez
Daniel Suárez
17. Abril, 2024.
Hem col·laborat amb Millennials Consulting per a la implantació de CRM i altres mòduls de Zoho. L'experiència ha estat molt positiva, destacant-ne el professionalisme i el coneixement. L'equip de Millennials es va adaptar bé a les nostres necessitats, assegurant una integració eficient i sense contratemps. A més, ens van assistir amb el procés per obtenir subvencions del Kit Digital, la qual cosa apreciem molt. Recomano a Millennials Consulting als que necessitin implementar solucions de Zoho eficaçment.
Grup Retiro
Grup Retiro
17. Abril, 2024.
Hem treballat molt bé amb ells. Molt bona organització de projecte i disponibilitat. El nostre consultor de CRM José Iñesta sempre ens ha guiat i aconsellat de manera molt encertada. Totalment recomanables
Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

Coneix la nostra xarxa de Partners