Objectius Google Analytics | Millennials Consulting
EspañolCatalàEnglish

Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

EspañolCatalàEnglish

Objectius Google Analytics

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Aprendre a treballar els Objectius Google Analytics ajuda a conèixer la conversió que tenim a la nostra web i l'èxit de la nostra feina.
objectius google analytics

Què són els objectius de Google Analytics?

Google Analytics (GA) ens ofereix la possibilitat de mesurar les conversions de la nostra web a través dels objectius. Els objectius Google Analytics són hits o marques que es produeixen quan es realitzen determinades accions que compleixen una condició determinada

Per què serveixen els objectius a Google Analytics?

Els objectius de Google Analytics serveixen fonamentalment per mesurar el comportament y conversions que es realitzen a la nostra web. Establint una sèrie de condicions podem conèixer quines accions ha realitzat l'usuari i en quines parts de la web s'han aconseguit aquests objectius.

Tipus d'objectius Google Analytics

Google Analytics ofereix una sèrie dobjectius que ens permeten configurar conversions.

Els tipus d'objectius a Google Analytics són:

  • Destinació
  • Durada
  • Pàgines/pantalles per sessió
  • Esdeveniment
tipus d'objectius a google analytics

Objectiu tipus destí

Aquest és un objectiu senzill dimplementar. Només cal introduir la url que volem que activeu la consecució d'aquest objectiu, de manera que quan s'assoleixi aquesta url s'enregistrés un hit a l'apartat d'objectius. Aquest objectiu és molt útil per mesurar thank you pages, una tècnica molt emprada per registrar, per exemple, contactes per formularis, de manera que cada cop que s'envia un formulari web redireccionem a aquesta pàgina d’agraïments.

Objectiu tipus durada

Aquest tipus d'objectiu serveix per mesurar temps determinat d'usuari en pàgina. No és un dels objectius més interessants que ofereix Google Analytics, però podríem utilitzar-lo per marcar com a conversió quan un usuari passa una quantitat de temps determinada en una pàgina, per exemple, per conèixer si els usuaris llegeixen tot el contingut d'aquesta pàgina.

Objectiu tipus pàgines/pantalles per sessió

Serveix per conèixer la usabilitat de la web i el temps d'usuari. Per exemple, podem gravar una conversió quan l'usuari visiti més de 4 pàgines, així sabrem si la web està ben enllaçada amb continguts interessants per a l'usuari.

Objectiu tipus esdeveniment

Potser és l'objectiu més interessant de tots els que ofereix Google Analytics. Amb el objectiu tipus esdeveniment podem mesurar comportaments i accions d'usuari, per exemple, quan clica en un element, quan clica en un enllaç o en determinat botó, quan realitza accions de scroll sobre pàgines o fins i tot per mesurar contacte per formulari quan no volem fer servir thank you page i es visibilitzeu un nou element en enviar amb èxit el formulari.

Voleu que us ajudem a configurar Google Analytics?

experts en SEO

T'interessa el SEO per a la teva web? Tenim un Equip expert especialitzat que us ajudarà en els vostres projectes.

Com configurar objectius a Google Analytics

Configurar els tres primers tipus d'objectius és molt senzill, només cal seguir els passos indicats a la interfície i desar l'objectiu. Per això cliquem a la roda dentada de la part inferior del panell ia la columna vista seleccionem Objectius.

com crear objectius a google analytics

Configurar objectiu tipus destí

En aquesta ocasió hem de seleccionar tipus dobjectiu personalitzat, indicar el nom de lobjectiu, tipus dobjectiu destinació = “url”. Addicionalment podem donar-li un valor monetari simbòlic i crear els embuts de conversió que expliquem més endavant.

objectiu analytics tipus destí

Configurar objectiu tipus durada

En aquesta ocasió hem d'introduir el temps mínim que ha de passar un usuari a la web per marcar en objectiu com a aconseguit.

objectiu analytics tipus durada

Configurar objectiu tipus pàgines/pantalles per sessió

De manera similar, hem de marcar el nombre de pàgines que un usuari ha de visitar per marcar l'objectiu com a aconseguit.

objectiu analytics tipus pantalles sessió

Configurar objectiu tipus esdeveniments

Per poder registrar esdeveniments com a objectius hem de crear o llançar aquests esdeveniments. La millor manera de poder realitzar això és mitjançant Google Tag Director (GTM). La idea és llançar l'esdeveniment amb GTM i capturar-lo com a objectiu a GA. També es captura l'esdeveniment de forma automàtica però ens interessa gravar-lo com a objectiu per poder veure més informació a GA.

Els objectius tipus esdeveniment té 4 camps que hem de completar.

Aquests camps són categoria, acció, etiqueta y valor, dels quals els 3 primers són obligatoris i l'últim és opcional.

objectiu analytics tipus esdeveniment

La configuració d'esdeveniments podem fer-ho mitjançant un esdeveniment a Google Tag manager i és fonamental que els valors d'aquests 4 camps siguin idèntics per poder visualitzar-los posteriorment.

esdeveniments a tag manager

Per crear l'esdeveniment a GTM cal crear una etiqueta Google Analytics i del tipus esdeveniment. Omplim els camps de la mateixa manera que a GA i triem l'activador que volem que dispareu l'esdeveniment, com per exemple, clic en un enllaç o element, visibilitat d'element…

activadors google tag manager

Activar embuts de conversió a Google Analytics

Opció molt interessant per visualitzar el flux de conversions, des d'on es produeixen les entrades d'usuari, on es converteix i quines pàgines es produeixen les sortides o fuites d'usuaris.

Per això haurem d'activar l'opció “embuts de conversió” en crear lobjectiu i marcar els passos a seguir. Per exemple, el pas número 1 podria ser la Home page, pas 2, una pàgina específica. El pas 3 no caldria configurar-ho perquè seria la pàgina de conversió indicada a l'objectiu. Un cop creat a l'embut de conversió, podem visualitzar aquests “passos” de la conversió al panell lateral, conversions / Objectius / Gràfic d'embuts de conversió.

embuts de conversió Google Analytics

Com avaluar els objectius a Google Analytics

Hi ha dues formes bàsiques de avaluar tots els objectius a Google Analytics, per volum i segmentats.

Quan parlem de mesura d'objectius per volum estem parlant de dades totals i absoluts. Aquests es produeixen en complir l'acció indicada a l'objectiu i podem visualitzar-ho des de l'apartat de conversions al panell lateral esquerre de la interfície d'Analytics: conversions / Objectius / Resum. Addicionalment, en aquesta pantalla podem seleccionar un segment per fer front a dades totals amb dades particulars, per exemple, total d'usuaris i usuaris provinents del trànsit orgànic.

No obstant això, hi ha una altra possibilitat més interessant d'avaluar els objectius i és enfrontar-ho a segments de la web, com per exemple, a quines pàgines s'han produït la consecució d'objectius.

veure conversions a google analytics

Per això hem d'anar a l'apartat comportament / Contingut del lloc / Pàgines de destinació. Aquí apareix un llistat de les pàgines amb mètriques de sessió. Si ens fixem a la part superior del quadre de dades, tenim un desplegable amb les conversions. Només cal seleccionar l'objectiu que desitgem per poder veure el nombre de conversions que s'han produït en una pàgina determinada.

Conclusions sobre com crear objectius a Analytics

Com hem vist als exemples anteriors, Google Analytics ens ofereix moltes possibilitats per poder analitzar la conversió a la nostra web. A mesura que apliquem SEO i anem guanyant trànsit a la nostra web és fonamental analitzar el comportament dels usuaris i si estem realitzant conversions. L'anàlisi i les posteriors conclusions que extreguem ens dirà com efectiva és la nostra estratègia i marcaran la futura estratègia a seguir.

fonts

Compte amb nosaltres per optimitzar el teu trànsit web

experts en SEO

T'interessa el SEO per a la teva web? Tenim un Equip expert especialitzat que us ajudarà en els vostres projectes.
Títol
Objectius a Google Analytics
Nom de l'article
Objectius a Google Analytics
Descripció
Aprendre a treballar els Objectius Google Analytics ajuda a conèixer la conversió que tenim a la nostra web i l'èxit de la nostra feina.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting
Logo

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Airfal International (MktAirfal)
Airfal International (MktAirfal)
20. Juliol, 2022.
verificada
Expertise garantit a Zoho i atenció detallada per part de la nostra gestora Diana. Un luxe treballar al seu costat.
Mint57 Travel
Mint57 Travel
8. Juliol, 2022.
verificada
Treballar al CRM d'una agència de viatge no és una tasca fàcil i, malgrat les primeres dificultats, hem aconseguit un resultat molt bon. Un gràcies especial a Jessica i Fran, dos professionals i persones excel·lents.
Marcelo Pérez Sanders
Marcelo Pérez Sanders
7. Juliol, 2022.
verificada
Veritablement treballar amb els nois de Millennials és molt molt fàcil. Coneixen moltíssim del que és seu, però a més la qualitat humana de cadascun és la gran diferència. Acompanyen, entenen i es preocupen en tot moment de fer sentir el client al centre de totes les decisions. Dos comentaris finals, pagues 100 i en reps 110 i per tant, el segon comentari...110% recomanables. Gràcies en nom de Numeral8 Arg, Numeral8 Brasil, Numeral8 USA, Numeral8 Mex. i per descomptat, Numeral8 España.Ole!
Mario Rodriguez
Mario Rodriguez
7. Juliol, 2022.
verificada
Hèctor Martín Ribera
Hèctor Martín Ribera
6. Juliol, 2022.
verificada
Des que va néixer la nostra empresa hem estat treballant amb Millennials, i per segur seguirem fent-ho. El creixement de la nostra empresa ha estat en gran part gràcies a les eines de Zoho i el servei que ens ha donat Millennials, i encara que tenen un equip molt complet especialment Jessica és qui ha estat amb nosaltres des dels nostres inicis i implicant-se al 100% amb el nostre projecte. Jessica des del principi estudio la nostra empresa i el nostre sector i amb el seu coneixement de l'eina de Zoho, i la seva implantació ens ha ajudat molt a aconseguir objectius i tenir un control continu en el nostre creixement.
Martín Martínez
Martín Martínez
13. Juny, 2022.
verificada
LeanFactor Spain
LeanFactor Spain
19. Maig, 2022.
verificada
Molt organitzats, eficients i amb ganes dajudar. Els recomano àmpliament, no obstant les formacions en línia poden de vegades ser complexes de seguir. Recomanaria fer-ne almenys algunes en presencial.
Didac Catala
Didac Catala
12. Maig, 2022.
verificada
Ignacio Blanco
Ignacio Blanco
26. Abril, 2022.
verificada
Mari Paz Valderas
Mari Paz Valderas
21. Abril, 2022.
verificada
Treballar amb Jessica, Fran i el seu equip ha estat un autèntic plaer. Són resolutius i eficients. Els tornaríem a escollir sens dubte!

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

integrar Zoho CRM amb Intuit Inc
Jessica Assaf

Integrar Zoho CRM amb Intuit Inc

Saps Com integrar Zoho CRM amb Intuit Inc? A Millennials Consulting treballem Zoho CRM. Entra en aquest post i informa't.

com migrar dades de Sap a Zoho
Bernardino García Gil

Com migrar dades de Sap a Zoho

Saps com migrar dades de Sap a Zoho? A Millennials Consulting treballem amb Zoho. Entra en aquest post i informa't.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Ttrujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

irene equip

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

JULIÁN

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

ivan equip

Iván

Simón

SEO                    Especialista en OffPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO