Continguts
Què són els objectius de Google Analytics?
Google Analytics (GA) ens ofereix la possibilitat de mesurar les conversions de la nostra web a través dels objectius. Els objectius Google Analytics són hits o marques que es produeixen quan es realitzen determinades accions que compleixen una condició determinada
Per què serveixen els objectius a Google Analytics?
Els objectius de Google Analytics serveixen fonamentalment per mesurar el comportament y conversions que es realitzen a la nostra web. Establint una sèrie de condicions podem conèixer quines accions ha realitzat l'usuari i en quines parts de la web s'han aconseguit aquests objectius.
Tipus d'objectius Google Analytics
Google Analytics ofereix una sèrie dobjectius que ens permeten configurar conversions.
Els tipus d'objectius a Google Analytics són:
- Destinació
- Durada
- Pàgines/pantalles per sessió
- Esdeveniment
Objectiu tipus destí
Aquest és un objectiu senzill dimplementar. Només cal introduir la url que volem que activeu la consecució d'aquest objectiu, de manera que quan s'assoleixi aquesta url s'enregistrés un hit a l'apartat d'objectius. Aquest objectiu és molt útil per mesurar thank you pages, una tècnica molt emprada per registrar, per exemple, contactes per formularis, de manera que cada cop que s'envia un formulari web redireccionem a aquesta pàgina d’agraïments.
Objectiu tipus durada
Aquest tipus d'objectiu serveix per mesurar temps determinat d'usuari en pàgina. No és un dels objectius més interessants que ofereix Google Analytics, però podríem utilitzar-lo per marcar com a conversió quan un usuari passa una quantitat de temps determinada en una pàgina, per exemple, per conèixer si els usuaris llegeixen tot el contingut d'aquesta pàgina.
Objectiu tipus pàgines/pantalles per sessió
Serveix per conèixer la usabilitat de la web i el temps d'usuari. Per exemple, podem gravar una conversió quan l'usuari visiti més de 4 pàgines, així sabrem si la web està ben enllaçada amb continguts interessants per a l'usuari.
Objectiu tipus esdeveniment
Potser és l'objectiu més interessant de tots els que ofereix Google Analytics. Amb el objectiu tipus esdeveniment podem mesurar comportaments i accions d'usuari, per exemple, quan clica en un element, quan clica en un enllaç o en determinat botó, quan realitza accions de scroll sobre pàgines o fins i tot per mesurar contacte per formulari quan no volem fer servir thank you page i es visibilitzeu un nou element en enviar amb èxit el formulari.
Voleu que us ajudem a configurar Google Analytics?
experts en SEO
Com configurar objectius a Google Analytics
Configurar els tres primers tipus d'objectius és molt senzill, només cal seguir els passos indicats a la interfície i desar l'objectiu. Per això cliquem a la roda dentada de la part inferior del panell ia la columna vista seleccionem Objectius.
Configurar objectiu tipus destí
En aquesta ocasió hem de seleccionar tipus dobjectiu personalitzat, indicar el nom de lobjectiu, tipus dobjectiu destinació = “url”. Addicionalment podem donar-li un valor monetari simbòlic i crear els embuts de conversió que expliquem més endavant.
Configurar objectiu tipus durada
En aquesta ocasió hem d'introduir el temps mínim que ha de passar un usuari a la web per marcar en objectiu com a aconseguit.
Configurar objectiu tipus pàgines/pantalles per sessió
De manera similar, hem de marcar el nombre de pàgines que un usuari ha de visitar per marcar l'objectiu com a aconseguit.
Configurar objectiu tipus esdeveniments
Per poder registrar esdeveniments com a objectius hem de crear o llançar aquests esdeveniments. La millor manera de poder realitzar això és mitjançant Google Tag Director (GTM). La idea és llançar l'esdeveniment amb GTM i capturar-lo com a objectiu a GA. També es captura l'esdeveniment de forma automàtica però ens interessa gravar-lo com a objectiu per poder veure més informació a GA.
Els objectius tipus esdeveniment té 4 camps que hem de completar.
Aquests camps són categoria, acció, etiqueta y valor, dels quals els 3 primers són obligatoris i l'últim és opcional.
La configuració d'esdeveniments podem fer-ho mitjançant un esdeveniment a Gestor d'etiquetes de Google i és fonamental que els valors d'aquests 4 camps siguin idèntics per poder visualitzar-los posteriorment.
Per crear l'esdeveniment a GTM cal crear una etiqueta Google Analytics i del tipus esdeveniment. Omplim els camps de la mateixa manera que a GA i triem l'activador que volem que dispareu l'esdeveniment, com per exemple, clic en un enllaç o element, visibilitat d'element…
Activar embuts de conversió a Google Analytics
Opció molt interessant per visualitzar el flux de conversions, des d'on es produeixen les entrades d'usuari, on es converteix i quines pàgines es produeixen les sortides o fuites d'usuaris.
Per això haurem d'activar l'opció “embuts de conversió” en crear lobjectiu i marcar els passos a seguir. Per exemple, el pas número 1 podria ser la Home page, pas 2, una pàgina específica. El pas 3 no caldria configurar-ho perquè seria la pàgina de conversió indicada a l'objectiu. Un cop creat a l'embut de conversió, podem visualitzar aquests “passos” de la conversió al panell lateral, conversions / Objectius / Gràfic d'embuts de conversió.
Com avaluar els objectius a Google Analytics
Hi ha dues formes bàsiques de avaluar tots els objectius a Google Analytics, per volum i segmentats.
Quan parlem de mesura d'objectius per volum estem parlant de dades totals i absoluts. Aquests es produeixen en complir l'acció indicada a l'objectiu i podem visualitzar-ho des de l'apartat de conversions al panell lateral esquerre de la interfície d'Analytics: conversions / Objectius / Resum. Addicionalment, en aquesta pantalla podem seleccionar un segment per fer front a dades totals amb dades particulars, per exemple, total d'usuaris i usuaris provinents del trànsit orgànic.
No obstant això, hi ha una altra possibilitat més interessant d'avaluar els objectius i és enfrontar-ho a segments de la web, com per exemple, a quines pàgines s'han produït la consecució d'objectius.
Per això hem d'anar a l'apartat comportament / Contingut del lloc / Pàgines de destinació. Aquí apareix un llistat de les pàgines amb mètriques de sessió. Si ens fixem a la part superior del quadre de dades, tenim un desplegable amb les conversions. Només cal seleccionar l'objectiu que desitgem per poder veure el nombre de conversions que s'han produït en una pàgina determinada.
Conclusions sobre com crear objectius a Analytics
Com hem vist als exemples anteriors, Google Analytics ens ofereix moltes possibilitats per poder analitzar la conversió a la nostra web. A mesura que apliquem SEO i anem guanyant trànsit a la nostra web és fonamental analitzar el comportament dels usuaris i si estem realitzant conversions. L'anàlisi i les posteriors conclusions que extreguem ens dirà com efectiva és la nostra estratègia i marcaran la futura estratègia a seguir.
fonts
- https://support.google.com/analytics/answer/1012040?hl=es-419#zippy=%2Csecciones-de-este-art%C3%ADculo
- https://support.google.com/tagmanager/answer/6106716?hl=es