Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Google nova directiva rel nofollow, sponsored i ugc

Picture of Julián Sánchez
Julián Sánchez
La directiva "rel" es pot incloure als enllaços de la nostra web i serveix per indicar a l'aranya de Google quins enllaços han de seguir (rastrejar) i quins no (follow/nofollow).
Noves directives google rel nofollow
Continguts

Recentment, Google ha actualitzat la directiva rel = no segueix afegint dues noves etiquetes html per aportar més informació sobre l'ús dels enllaços tant a la nostra web com als enllaços externs.

Noves maneres d'identificar enllaços naturals

Des del 2005 i fins fa unes poques setmanes, Google considerava els enllaços, tant entrants com sortints, com “follow” o “nofollow” únicament. Aquestes etiquetes han estat i són molt útils a SEO ja que indica a l'aranya de rastreig si aquests enllaços han de ser “seguits” i considerats per al traspàs d'autoritat (Linkjuice) o no.

Noves directives rel nofollow google

Va ser una mesura per intentar aplacar els enllaços SPAM. D'aquesta manera, Google tenia en compte els enllaços que no havien de ser considerats per l'algorisme de cerca i avui dia, nofollow segueix funcionant de la mateixa manera. Tot i això, des del 10 de setembre del 2019, Google ofereix dues noves possibilitats:

rel = «sponsored»: (patrocinat) aquest nou atribut s'usarà per identificar enllaços al vostre lloc que es van crear com a part d'anuncis o patrocinis.

rel = «ugc»: UGC significa Contingut generat per l'usuari i es recomana per a enllaços contingut generat per l'usuari, com ara comentaris i publicacions en fòrums.

Google posa a disposició al vostre fòrum algunes respostes als primers dubtes que ens sorgeixen.

Hem d'actualitzar els nostres enllaços nofollow?

Segons Google i de moment no. Haurem de seguir tractant aquests enllaços com fins ara.

Podem fer servir més d'un valor a l'etiqueta rel?

La resposta és sí. Podem indicar, per exemple, rel=”ugc sponsored” per a un link que prové d'un fòrum i que a més a més està patrocinat.

Hem de canviar nofollow per a enllaços patrocinats?

Novament Google ens recomana que no és necessari i que hem de seguir fent-lo servir per marcar enllaços de llocs que puguin provocar penalitzacions al nostre lloc web, encara que ara recomana fer servir l'etiqueta “sponsored”.

Necessitem marcar anuncis o enllaços patrocinats?

Sí, per evitar una possible penalització desquema denllaç. Farem servir rel="sponsored" o rel="nofollow" per marcar aquests enllaços. Ara, Google prefereix l'ús de “patrocinat” o patrocinat però qualsevol dels dos estan bé i seran tractats de la mateixa manera.

Què passa si ens equivoquem en utilitzar un atribut?

No hi ha cap problema excepte en el cas denllaços patrocinats. Si marqueu un enllaç UGC o un enllaç que no és d'anuncis com «patrocinatGoogle seguirà aquesta indicació però l'impacte que pugui tenir al nostre perfil d'enllaços seria com a màxim que no podríem comptar l'enllaç com a transvasament d'autoritat (nofollow).

Qualsevol enllaç que sigui clarament un anunci o patrocinat ha de fer servir «spondored» o ​​«nofollow» però Google prefereix que usem «sponsored».

Hem de fer servir aquests nous atributs?

Lús dels nous atributs permet a les aranyes de rastreig processar millor i amb més informació els enllaços del nostre lloc web.

Poden aquestes noves indicacions fomentar l'spam d'enllaços als comentaris i el contingut d'UGC?

Els atributs d'enllaç de «UGC»i«nofollow» continuaran sent un element dissuasori addicional de l'SPAM. El canvi en la manera dindicar el tipus denllaç no canviarà la naturalesa de com ha tractat Google aquests enllaços. Generalment com nofollow i no es consideraran per a fins de rankeo o autoritat web.

Quan entren en vigència aquests canvis a l'atribut rel?

Tots els atributs denllaç, patrocinat, UGC y nofollow ja són rastrejables per l'aranya de Google. Aquells que depenguin de nofollow únicament per bloquejar la indexació d'una pàgina (la qual cosa no es recomana) haurien d'usar una altra alternativa més restrictiva com ara noindex.

Com afectarà les estratègies SEO de Linkbuilding?

A priori haurem d'esperar com Google i Search Console tracten aquestes noves etiquetes però, de moment, només podrem continuar esperant que Google ens doni més informació. Haurem de crear experiments per veure si aplicant aquestes noves directives obtindrem més valor a les nostres estratègies de Linkbuilding.

Aquesta és una maniobra excel·lent de Google per reconèixer de millor manera que enllaços són comprats. A la llarga, s'espera que Google tingui més control sobre aquestes tècniques de Linkbuilding ja que per una banda, ofereix als “anunciants” indicar enllaços d'una manera més segura però alhora proporciona la informació a Google de quins llocs estan comprant enllaços.

 Fonts

Google Web Master Tool

Resum
programari image
Valoració de l'autor
1star1star1star1star1star
Valoració d'usuari
5 basat en 2 vots
Nom dek Programari
Directives UGC i Sponsored
Sistema operatiu
Web
Programari Category
SEO
Preu
EUR 0
Pàgina de destinació

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Daniel Suárez
Daniel Suárez
17. Abril, 2024.
Hem col·laborat amb Millennials Consulting per a la implantació de CRM i altres mòduls de Zoho. L'experiència ha estat molt positiva, destacant-ne el professionalisme i el coneixement. L'equip de Millennials es va adaptar bé a les nostres necessitats, assegurant una integració eficient i sense contratemps. A més, ens van assistir amb el procés per obtenir subvencions del Kit Digital, cosa que apreciem molt. Recomano a Millennials Consulting als que necessitin implementar solucions de Zoho eficaçment.
Grup Retiro
Grup Retiro
17. Abril, 2024.
Hem treballat molt bé amb ells. Molt bona organització de projecte i disponibilitat. El nostre consultor de CRM José Iñesta sempre ens ha guiat i aconsellat de manera molt encertada. Totalment recomanables
Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO