Hi ha infinitat d'eines i estratègies que podem fer servir a l'hora de mesurar resultats o obtenir informació relacionada amb el comportament dels usuaris a la nostra pàgina web. Sens dubte, una de les més famoses i usades és el Mapa de Calor. En aquest post parlarem sobre què és això i com s'ha d'interpretar. A Millennials Consulting som experts implantadors de tota la gamma d'eines de la suite de Zoho, entre les quals podem trobar eines per aplicar un mapa de calor a la teva web.
Un mapa de calor o heatmaps és un mapa interactiu que mostra la quantitat i ubicació exacta del trànsit a la teva pàgina web. El mapa està representat per colors càlids, freds o neutres. Representen la quantitat de clics ociosos, punts òptims, continguts més visitats i contingut ignorat. Per tant, són mapes visuals que ens permeten veure on són els nostres usuaris, les àrees que hi estan interessats i els continguts que els resulten menys interessants.
Les zones que tenen colors més càlids són els llocs que els usuaris se centren més o tenen més interès, són la font d'informació que més us interessa a l'hora de mesurar factors com la interacció, atenció i interès en el contingut.
Experts especialitzats
Com interpretar un mapa de calor
La interpretació d'un mapa de calor és força senzilla: com més càlid sigui el color en un mapa, més clics rebrà aquest punt particular. Per tant, si hi ha zones de la pàgina web amb colors molt càlids vol dir que hi ha molts usuaris fent clic allà. Això vol dir que és una zona interessant o rellevant per als nostres usuaris. Per contra, els colors més freds signifiquen que hi ha menys clics i per tant és un punt de la web on podem millorar.
És important tenir en compte que un mapa de calor només ens mostra la ubicació i la quantitat de clics, però no ens diu per què els usuaris estan fent clic a aquestes àrees. Per conèixer els motius darrere d'aquests comportaments cal fer un anàlisi profunda.
Tipus de mapes de calor
hi ha diferents mapes de calor que podem utilitzar per conèixer millor els comportaments dels nostres usuaris. Entre ells, hi ha mapes de clics, mapes de scroll i mapes de temps.
- Els mapes de clics són els mapes més comuns la seva funció és la que ens ajuden a saber a quines parts de la pàgina web s'estan fent clics. Daquesta manera podem identificar és flux dinterès.
- Els mapes de scroll o desplaçament ens mostren on els usuaris paren el seu desplaçament pel contingut de la pàgina web. Si la zona és més càlida, més gran és el percentatge d'usuaris que ha vist aquesta zona.
- Els mapes de temps ens donen informació sobre el temps que els usuaris dediquen a explorar cada secció de la nostra web.
- Els mapes de moviment ens donen informació sobre els llocs on es mou el ratolí mentre es navega. Les zones càlides mostren les zones on s'ha mogut més el ratolí o cursor, aquests llocs o zones són les que tenen més atracció pels usuaris.
Mapa de Calor amb Zoho Pagesense
Zoho Pagesense es una eina molt útil per obtenir informació sobre els usuaris que visiten el teu lloc web, cosa que ens ajuda a millorar el contingut ia fer canvis a la pàgina per millorar la seva experiència. A més, també ens permet fer mapes de calor que ens ajuden a comprendre els patrons d'ús ia optimitzar el nostre contingut per aconseguir uns millors resultats.
En conclusió, els mapes de calor són eines molt útils per entendre la interacció que tenen els nostres usuaris amb la pàgina web i saber a quines àrees ens hem de millorar. Si vols optimitzar la teva web i obtenir la millor experiència d'usuari, contacta'ns a Millennials Consulting per explotar al màxim les eines de la suite Zoho. Estarem encantats d'ajudar-te!