Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Internacionalització d'Empreses

Picture of Jose Maria Iñesta López
Jose Maria Iñesta López
Com arriba una empresa a ser internacional? Descobreix-ho aquí!
Internacionalització d'empreses
Continguts

Procés internacionalització d'empreses

Tota empresa creada somia créixer i créixer, entre aquests objectius, es pot establir que la internacionalització d'una empresa és un dels més rellevants. Tota organització empresarial, desitja des dels seus inicis, assolir mercats més grans, importants i competitius. És per això que convertir-se en empresa internacional és un dels més rellevants, així com dels més desafiadors.

La internacionalització és un procés lent, l'acceleració del qual dependrà dels fonaments de l'organització. És per això que hi ha diferències fonamentals entre exportació i internacionalització. En general, l'exportació sempre és obligatòria sempre que s'assoleixi un gran èxit. La internacionalització arriba a ser un procés complex, per això explicarem els processos internacionals d'una empresa.

Fases del procés internacionalització d'empreses

Com hem esmentat, en un primer terme, l'organització empresarial ha de tocar el tema de l'exportació. Un negoci ha de tenir clares les expectatives així com les contrarietats que es presentin a l'hora de tocar el mercat internacional. És per això que diverses fases es presentaran al llarg del recorregut internacional.

Avaluació de mercat

Una empresa que vulgui fer-se internacional, llavors ha d'aprendre el més que pugui sobre el mercat enfocat. Ha de considerar tots els possibles competidors, així com preus establerts i possibles guanys. Algunes empreses en aquest sentit opten per apadrinar-se sota una marca ja establerta, per començar a exportar els seus productes. Això seria una exportació ocasional, brindant dades summament importants, per al seu producte específic.

Com saber si la meva empresa a un altre país funcionarà? Efectivament, amb dades es pot establir un futur més clar sobre la situació de l'empresa al país que es vol establir. Sense dades, l'empresa està condemnada.

És per això que l'ús de l'eina Zoho CRM et permetrà obtenir les dades de la teva empresa per determinar la viabilitat del projecte, així com recull les dades que permetran avaluar fàcilment les ineficiències de l'empresa per millorar els punts febles automatitzant processos i augmentant la productivitat de l'empresa.

Activació internacional

Un cop es tinguin a mà les dades precises sobre el comportament del producte al mercat internacional, es pot iniciar una primera exportació. En cas de no haver exportat encara, es manegen dades de productes similars als mercats escollits. És aquest pas el que es pot arribar a plantejar com el primer, a la carrera per la internacionalització.

Els productes en aquesta fase són enviats a mercats puntuals, on ja es tingui una base coneguda del negoci. No es té una quantitat fixa de productes, ja que no se'n sap l'èxit. De manera intel·ligent, poques unitats generen dades rellevants captades amb Zoho CRM. En aquesta fase igualment es busquen socis i col·laboradors. De la mateixa manera, cal comptar amb un personal qualificat, sobretot si toquem un mercat amb llenguatge i cultura diferents del de l'empresa principal.

Creixement internacional

En aquest punt, l'empresa ha pres certa experiència al camp internacional. Ja han obtingut números importants d'acord amb vendes fetes anteriorment i saben quins enfocaments, mercats i clients, atacar. Aquesta experiència li ha atorgat també certes habilitats en el sector de màrqueting. Si han fet una bona campanya, l'empresa ja està sent objectiu de rivals, tant nacionals com igualment internacionals, al mateix mercat.

L'establiment d'oficines i recursos per al desenvolupament internacional és crític i bàsic en aquesta fase. Així mateix, l'estudi de mercat internacional no s'atura en cap moment. De la mateixa manera, gran part dels guanys està destinada a desenvolupar estratègies per als mercats internacionals. S'ha d'assegurar que cada mercat estigui enfocat de manera diferent i amb vista a l'èxit en aquest país.

Establiment de filials per a la consolidació

Ja obtingut l'èxit a la mà, l'exportació passa a ser una càrrega que es podria arribar a resoldre, amb l'establiment de filials. Aquesta exportació, així com al començament, ha d'anar disminuint de manera progressiva. És per això que la primera filial a establir-se és la venda. El comerç ja passa a ser de l'empresa, i no d'un tercer. Això suposa una gran inversió tant en immobles com en recursos humans.

El segon i darrer pas a la internacionalització de l'empresa, és l'establiment de filials de producció. Sent l'últim pas, és el més complicat i, el que ha de tenir més cura. Moltes empreses, havent tingut èxits assegurats prèviament, veuen números vermells una vegada estableixen producció internacional. És per això i no menys important que lempresa ha de controlar la despesa en tot moment, Una de les funcions de Zoho CRM us permet controlar tota la despesa de l'empresa permetent així veure la viabilitat de la internacionalització així com la viabilitat de crear oficines i filials de producció.

Això és perquè la mà d'obra és diferent i no es tenen els mateixos estàndards del país d'origen. Per aquesta raó, aquest és el pas més crític i que comporta més risc.

Què cal tenir en compte per internacionalitzar l'empresa?

Per internacionalitzar una empresa, hem de tenir en compte els aspectes següents, abans de prendre aquesta important decisió. Realitzar un sol pas confiant en la nostra intuïció i en el “jo crec que funcionarà” només propiciaran un fracàs total. És per això que has d'obtenir totes les dades a la teva CRM per evitar cometre errors irreversibles.

Passos a tenir en compte a la internacionalització d'una empresa.

·         Seguretat a l'hora de conèixer les limitacions. Una empresa ha de reconèixer els seus limitants, així com les fortaleses del producte.

·         Reconéixer el mercat és fonamental. D'aquesta manera sabrem quin enfocament donar i quin mercat atacar.

·         Ser millors davant de la competència. Si bé és un factor que s'adequa fins i tot al naixement de l'empresa, cal considerar-lo a nivells internacionals ia cada moment.

·         Cada pas comporta una gran responsabilitat. Cada decisió suporta una sèrie de reaccions en cadena que afectaran l'empresa en aquest camí. Des del nivell financer, fins al recurs humà, cal considerar-los a l'hora de prendre decisions.

·         Els objectius estratègics ja no seran iguals a nivell nacional. És per això que cal traçar noves guies i plans dacció, en enfocar-se en mercats internacionals.

Sabem de la importància i els nous reptes que tenen les empreses avui dia ja que els avenços tecnològics cada dia són més ràpids i les empreses s'ha d'adaptar ràpidament, és per això que te'n facilitem una subscripció gratuïta de 30 dies perquè provis el potencial de Zoho CRM.

Títol
Internacionalització d'Empreses
Nom de l'article
Internacionalització d'Empreses
Descripció
Com arriba una empresa a ser internacional? Descobreix-ho aquí!
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Daniel Suárez
Daniel Suárez
17. Abril, 2024.
Hem col·laborat amb Millennials Consulting per a la implantació de CRM i altres mòduls de Zoho. L'experiència ha estat molt positiva, destacant-ne el professionalisme i el coneixement. L'equip de Millennials es va adaptar bé a les nostres necessitats, assegurant una integració eficient i sense contratemps. A més, ens van assistir amb el procés per obtenir subvencions del Kit Digital, cosa que apreciem molt. Recomano a Millennials Consulting als que necessitin implementar solucions de Zoho eficaçment.
Grup Retiro
Grup Retiro
17. Abril, 2024.
Hem treballat molt bé amb ells. Molt bona organització de projecte i disponibilitat. El nostre consultor de CRM José Iñesta sempre ens ha guiat i aconsellat de manera molt encertada. Totalment recomanables
Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO