Continguts
Procés internacionalització d'empreses
Tota empresa creada somia créixer i créixer, entre aquests objectius, es pot establir que la internacionalització d'una empresa és un dels més rellevants. Tota organització empresarial, desitja des dels seus inicis, assolir mercats més grans, importants i competitius. És per això que convertir-se en empresa internacional és un dels més rellevants, així com dels més desafiadors.
La internacionalització és un procés lent, l'acceleració del qual dependrà dels fonaments de l'organització. És per això que hi ha diferències fonamentals entre exportació i internacionalització. En general, l'exportació sempre és obligatòria sempre que s'assoleixi un gran èxit. La internacionalització arriba a ser un procés complex, per això explicarem els processos internacionals d'una empresa.
Fases del procés internacionalització d'empreses
Com hem esmentat, en un primer terme, l'organització empresarial ha de tocar el tema de l'exportació. Un negoci ha de tenir clares les expectatives així com les contrarietats que es presentin a l'hora de tocar el mercat internacional. És per això que diverses fases es presentaran al llarg del recorregut internacional.
Avaluació de mercat
Una empresa que vulgui fer-se internacional, llavors ha d'aprendre el més que pugui sobre el mercat enfocat. Ha de considerar tots els possibles competidors, així com preus establerts i possibles guanys. Algunes empreses en aquest sentit opten per apadrinar-se sota una marca ja establerta, per començar a exportar els seus productes. Això seria una exportació ocasional, brindant dades summament importants, per al seu producte específic.
Com saber si la meva empresa a un altre país funcionarà? Efectivament, amb dades es pot establir un futur més clar sobre la situació de l'empresa al país que es vol establir. Sense dades, l'empresa està condemnada.
És per això que l'ús de l'eina Zoho CRM et permetrà obtenir les dades de la teva empresa per determinar la viabilitat del projecte, així com recull les dades que permetran avaluar fàcilment les ineficiències de l'empresa per millorar els punts febles automatitzant processos i augmentant la productivitat de l'empresa.
Activació internacional
Un cop es tinguin a mà les dades precises sobre el comportament del producte al mercat internacional, es pot iniciar una primera exportació. En cas de no haver exportat encara, es manegen dades de productes similars als mercats escollits. És aquest pas el que es pot arribar a plantejar com el primer, a la carrera per la internacionalització.
Els productes en aquesta fase són enviats a mercats puntuals, on ja es tingui una base coneguda del negoci. No es té una quantitat fixa de productes, ja que no se'n sap l'èxit. De manera intel·ligent, poques unitats generen dades rellevants captades amb Zoho CRM. En aquesta fase igualment es busquen socis i col·laboradors. De la mateixa manera, cal comptar amb un personal qualificat, sobretot si toquem un mercat amb llenguatge i cultura diferents del de l'empresa principal.
Creixement internacional
En aquest punt, l'empresa ha pres certa experiència al camp internacional. Ja han obtingut números importants d'acord amb vendes fetes anteriorment i saben quins enfocaments, mercats i clients, atacar. Aquesta experiència li ha atorgat també certes habilitats en el sector de màrqueting. Si han fet una bona campanya, l'empresa ja està sent objectiu de rivals, tant nacionals com igualment internacionals, al mateix mercat.
L'establiment d'oficines i recursos per al desenvolupament internacional és crític i bàsic en aquesta fase. Així mateix, l'estudi de mercat internacional no s'atura en cap moment. De la mateixa manera, gran part dels guanys està destinada a desenvolupar estratègies per als mercats internacionals. S'ha d'assegurar que cada mercat estigui enfocat de manera diferent i amb vista a l'èxit en aquest país.
Establiment de filials per a la consolidació
Ja obtingut l'èxit a la mà, l'exportació passa a ser una càrrega que es podria arribar a resoldre, amb l'establiment de filials. Aquesta exportació, així com al començament, ha d'anar disminuint de manera progressiva. És per això que la primera filial a establir-se és la venda. El comerç ja passa a ser de l'empresa, i no d'un tercer. Això suposa una gran inversió tant en immobles com en recursos humans.
El segon i darrer pas a la internacionalització de l'empresa, és l'establiment de filials de producció. Sent l'últim pas, és el més complicat i, el que ha de tenir més cura. Moltes empreses, havent tingut èxits assegurats prèviament, veuen números vermells una vegada estableixen producció internacional. És per això i no menys important que lempresa ha de controlar la despesa en tot moment, Una de les funcions de Zoho CRM us permet controlar tota la despesa de l'empresa permetent així veure la viabilitat de la internacionalització així com la viabilitat de crear oficines i filials de producció.
Això és perquè la mà d'obra és diferent i no es tenen els mateixos estàndards del país d'origen. Per aquesta raó, aquest és el pas més crític i que comporta més risc.
Què cal tenir en compte per internacionalitzar l'empresa?
Per internacionalitzar una empresa, hem de tenir en compte els aspectes següents, abans de prendre aquesta important decisió. Realitzar un sol pas confiant en la nostra intuïció i en el “jo crec que funcionarà” només propiciaran un fracàs total. És per això que has d'obtenir totes les dades a la teva CRM per evitar cometre errors irreversibles.
Passos a tenir en compte a la internacionalització d'una empresa.
· Seguretat a l'hora de conèixer les limitacions. Una empresa ha de reconèixer els seus limitants, així com les fortaleses del producte.
· Reconéixer el mercat és fonamental. D'aquesta manera sabrem quin enfocament donar i quin mercat atacar.
· Ser millors davant de la competència. Si bé és un factor que s'adequa fins i tot al naixement de l'empresa, cal considerar-lo a nivells internacionals ia cada moment.
· Cada pas comporta una gran responsabilitat. Cada decisió suporta una sèrie de reaccions en cadena que afectaran l'empresa en aquest camí. Des del nivell financer, fins al recurs humà, cal considerar-los a l'hora de prendre decisions.
· Els objectius estratègics ja no seran iguals a nivell nacional. És per això que cal traçar noves guies i plans dacció, en enfocar-se en mercats internacionals.
Sabem de la importància i els nous reptes que tenen les empreses avui dia ja que els avenços tecnològics cada dia són més ràpids i les empreses s'ha d'adaptar ràpidament, és per això que te'n facilitem una subscripció gratuïta de 30 dies perquè provis el potencial de Zoho CRM.