El ticketing, es pot definir com el sistema de creació de tiquets per atendre determinades persones o clients. Per tant, les eines de ticketing són aquells programes o programari que s'especialitzen en facilitar la gestió, la creació i l'atenció d'aquelles sol·licituds que facin els clients d'una empresa en concret, els que es troben dins d'una empresa per millorar-ne el rendiment.
Encara que no sembli de gran importància, l'atenció al client ha demostrat ser decisiva a l'hora de fer créixer una empresa, raó més que suficient per aprofundir més a fons en el tema de les eines de tiquet i així descobrir què és el que realment ha d'oferir aquest tipus de tecnologia.
La principal funció que se sol donar a les eines de ticketing és resoldre incidències relacionades amb l'empresa i amb els clients. D'aquesta manera, l'empresa no ha de perdre temps a assignar els tiquets que es creen per sol·licitar la resolució de problemes, a més cadascuna d'aquestes sol·licituds pot arribar al departament designat per a la seva ràpida resolució.
Que aquesta eina pugui fer per si mateixa aquesta assignació ja comentada i de forma automatitzada, no només et permet millorar la rapidesa amb què s'atén el client, sinó que també us ofereix la possibilitat de disminuir els costos en no haver de contractar mà d'obra perquè realitzin aquest treball. Ara tot és automàtic!
Una altra de les funcions d'aquestes eines és centrar, en un sol lloc, tots aquells tiquets que es generin de forma directa amb el client, independentment del tipus de mètode que hagi utilitzat aquest client per contactar amb l'atenció al client de l'empresa en concret. Això pot ser de gran importància, ja que és un aspecte que ofereix professionalitat a una empresa (independentment del que sigui), és el poder de presentar un catàleg extens de possibilitats perquè aquests clients es puguin comunicar amb l'organització i saber que seran ben atesos.
Les eines que ens proporciona el tiquet poden oferir una millor experiència al consumidor, permetent que cada persona pugui triar la manera de comunicar-se amb l'empresa i fent que se li faciliti molt més la interacció amb el client independentment del mètode que escullin per comunicar-se (ja que, al final del dia, tot passa al mateix lloc que seria l'eina ticketing).
Diferents funcions de les eines de tiquet
- Millorar el servei d'atenció al client en prioritzar la urgència de cadascun dels tiquets generats.
- Seleccionar l'empleat més idoni dins de l'empresa per solucionar els problemes que van portar el client a crear el tiquet a través de l'eina.
- Augmentar el nombre de tiquets resolts per jornada laboral, agilitzant així tot el procés intern de l'organització per fer-la molt més eficient.
- Detectar les incidències o problemes més freqüents per als clients, i això inevitablement portarà a millorar l'empresa.
Veus que resulta molt útil implementar eines de ticketing a la teva empresa? En definitiva, elles et poden donar l'empenta que necessites per millorar la teva interacció amb els clients.
Desavantatges de les eines de ticketing
Si s'ha escollit una eina de ticketing amb prou intel·ligència i perspicàcia, aleshores no hauria d'existir pràcticament cap desavantatge que es pugui apreciar en aquesta classe de programes per a ús empresarial. El màxim que es podria trobar, en aquests casos, és que el preu d'adquisició de les eines pot no ser accessible a l'empresa, havent de recórrer a programes gratuïts que no són tan eficients (ni fiables) com sí que seria una eina de pagament.
D'altra banda, també es pot esmentar com a desavantatge el fet de haver d'ensenyar almenys un treballador perquè administri l'eina, sent necessari que aquesta persona pugui treballar amb les característiques que ofereixen aquests programes. Si no fos així llavors no serviria de res aquesta eina a l'empresa!
Les eines de tiquet poden arribar a ser complicades d'utilitzar, encara que si s'aprèn a fer-ho, aleshores es tindrà una eina increïble per millorar l'empresa, essent aquesta una millora que es podrà veure des del primer moment que s'instal·la i s'implementa el programari a l'entorn laboral.
Així que, com es pot observar, es podria considerar el més aviat esmentat com els més grans desavantatges de les eines de ticketing, sent això una cosa que realment es pot tractar si estem davant una empresa l'organització de la qual sigui impecable i les inversions de la qual siguin fetes amb minuciositat i coneixement. Què en penses?
En Millennials treballem amb Zoho Desk
Què és Zoho Desk?
Zoho Desk és un programari que et permet donar un bon suport i atenció al client de manera ordenada ràpida i eficaç.
D'una manera eficient i eficaç et permet organitzar els teus empleats, donar més satisfacció al client i automàticament obtenir i emmagatzemar dades vitals per al teu negoci.
Amb el nostre curs podràs aprendre a fer servir aquesta eina que et permetrà realitzar una gestió de tiquets efectiva per respondre els dubtes dels teus clients sense duplicitats, retards o missatges oblidats sense contestar.
El millor de l'aplicació Zoho Desk és que és gratuïta, de manera que la pots començar a utilitzar sense cap problema en el moment de registrar-te a Zoho. No cal invertir més que el teu temps per crear una campanya per a la teva empresa i fer-la arribar a aquells clients que saps que et convé fidelitzar. Llest per portar la teva empresa fins a un nou nivell amb les aplicacions de Zoho?
Anem!