Continguts
Què és la digitalització?
La digitalització o transformació digital és el procés que usen les empreses o organitzacions per reordenar i optimitzar la metodologia de treball, així com les seves estratègies en general. Per descomptat, amb el suport de les noves tecnologies i la digitalització dels processos. Però no és només una cosa tecnològica, es tracta aplicar les innovacions digitals per a la cerca i l'aprofitament d'oportunitats. És a dir, automatitzant els processos, minimitzant els costos, millorant les comunicacions, anant més enllà de les fronteres, maximitzant l'eficiència.
Transformació digital a empreses
Aquest és un procés de canvi determinant en una empresa.
Els canvis es fan de la manera més idònia possible, afectant tots els departaments, incloent-hi la direcció empresarial. És com donar un format nou a l'empresa. Fer-ho també ajuda a guanyar terreny global i no quedar-se enrere. A més, la seva implementació no ha de ser una cosa forta, sinó més aviat de mica en mica, així tots els qui integren l'empresa assimilaran les seves aplicacions.
Com digitalitzar una petita, mitjana i gran empresa?
Per digitalitzar una empresa independentment de la seva mida, cal que hi hagi una predisposició tant del cap com dels empleats.
L'evolució tecnològica ha fet quedar enrere moltes empreses, no aconseguint mantenir-se al ritme actual. Ens hem de conscienciar d'això, conèixer l'abast i les dimensions de la nostra empresa, la seva possible demanda, la manera de cobrir-la, fer les avaluacions i els plans corresponents. Tot això dóna marxa al procés de digitalització.
Hi ha errors molt comuns que porten a la fallida moltes empreses.
“La meva empresa és molt petita, no necessito automatitzar res, això és per a empreses més grans”
Fet que ajudarà que l'empresa sigui cada cop més petita fins que desaparegui.
“La meva empresa és molt gran, ens va bé, no necessitem automatitzar res”
Fet que ajudarà que la competència la superi i el procés de fallida sigui ràpid i imminent.
L'automatització ha arribat per quedar-s'hi, és un procés que no es pot aturar.
No n'hi ha prou només utilitzar un blog o les xarxes socials, es tracta de fer un procés real, eficient i amb bona assessoria.
Que la nostra empresa sigui petita no és senyal que no s'hagi d'actualitzar ni estar al dia amb les exigències actuals, es tracta més del potencial de la nostra empresa i les possibilitats d'expandir-se. És necessari professionalisme al personal que s'encarrega de les comunicacions, la manca d'enteniment del procés pot afectar l'èxit de la digitalització.
Passos per digitalitzar una empresa
Per realitzar una digitalització empresarial, has de seguir mínim els passos següents:
1.- L'anàlisi inicial
El primer que hem de fer és analitzar la nostra empresa, la seva estructura, els clients, els treballadors, el personal administratiu. En fi, tot allò que inclogui el nostre negoci. Les pautes que imposa el procés de digitalització no es poden donar de bona manera si no es coneixen aquestes dades ni la situació actual de la nostra empresa, així com del sector que desenvolupa. En resum, idear un pla executor amb projeccions, saber des de què estem partint i amb què comptem realment.
2.- Girar a la digitalització
Tenint ben definit allò que s'ha exposat en el pas anterior, s'inicia el procés de digitalització.
Que passa per la instal·lació d'eines que permetin obtenir dades de la teva empresa. Sense dades no hi ha cap millora possible. És possible que vulguis millorar punts que ja són forts a la teva empresa i els punts febles segueixin tal com estaven, cosa que fa que no sigui una bona millora. És per això que per digitalitzar una empresa és obligatori utilitzar un CRM.
Cal tenir clar que cal temps i recursos a invertir en aquest procés. Per tant, cal el suport en conjunt de tot l'equip de l'organització i un pla d'execució com a ruta a seguir.
3.- Col·laboració i formació de l'equip
Hi ha la possibilitat de desacords amb el procés, la directiva ha de tenir ben clar la importància del procés de digitalització, entendre'l com una millora cap a l'empresa i la seva eficiència. Cal aconseguir acords de cooperació, i convèncer la directiva de la importància de comptar amb un sistema digital. També el més indicat és tenir un líder que s'encarregui de motivar, dirigir i accionar l'equip.
Si no es compta amb un equip de suport potser fracassa el procés, per això l'empresa ha de comptar amb les persones adequades que entenguin i executin el procés. El talent i el professionalisme haurien de ser part de l'equip. Un equip que entengui, analitzi la situació real de l'empresa, doni suport al líder elegit i, per descomptat, a l'execució del pla.
4.- Anàlisi de clientela
Com que el client és qui produeix el guany, sempre serà l'objectiu final i més important. Per tant, cal conèixer, estudiar, i analitzar com és lexperiència del client després del canvi a la digitalització. Conèixer la situació del client permet que millorem, modifiquem o mantinguem interiorment com exteriorment aquells aspectes necessaris per a la relació empresa-client. Només així farem els passos i prendrem les decisions necessàries per assolir l'èxit.
5-El Big Data
El Big Data és el darrer pas de la digitalització. Un cop obtingudes les dades de l'empresa, et mostraran les parts que cal modificar de la teva empresa, accions a implementar per arribar a més clients amb menys recursos etc.
És un dels elements clau per a la transformació digital de l'empresa; després de tot, organitzar i explorar les dades de la teva empresa permet enfocar-la cap a la demanda real que té. Tenir una bona base de dades, com clients, productes, serveis de més o menys demanda, les seves variants, els dubtes propis i de clients sobre serveis o productes, permetrà que avanços d'una manera millor a l'objectiu.
Si vols fer el pas a la digitalització de la teva empresa prem aquí per obtenir una prova gratuïta de 30 dies del teu CRM.
Si encara vols saber més sobre CRM et deixem amb aquest post que dirà més funcionalitats que poden ser molt beneficioses per a la teva empresa.