Diferències entre Adwords i Adsense | Millennials Consulting

Diferències entre Adwords i Adsense

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Saps que és possible monetitzar amb Google? Et presentem dues de les formes amb què ho pots fer
adsense_vs_adwords


Monetitzar amb Google ja no és el que era, en això hi estarem d'acord. Certes polítiques d'anuncis i la incidència en el posicionament seo, a més d'algunes males pràctiques per part de l'empresa google han minvat i molt els guanys quant a monetitzar amb publicitat es refereix.

Què és Adsense i Adwords?

Ambdues plataformes pertanyen a Google i tenen com a objectiu gestionar la publicitat de Google. No obstant això, alguns dels nostres clients ens han preguntat moltes vegades si interessa fer servir Adwords (ara Google Ads) o per contra en millor invertir en Seo. Alhora, altres ens pregunten sobre l'ús de Adsense, si els resultarà rendible o si perjudicarà la conversió a la seva web.
Aquests dubtes no tenen una resposta clara ja que depenen del tipus de web, nínxol de mercat i sobretot, del trànsit web. Tanmateix, intentaré explicar breument les diferències principals entre les dues plataformes amb l'objectiu de donar una mica més d'informació.

Quines són les diferències entre Adwords i Adsense?

Google AdWords us permet crear anuncis que apareixeran a les pàgines de resultats de cerques de Google ia la nostra xarxa de llocs de partners mentre que Google AdSense publica anuncis de Google AdWords a llocs web de particulars. Google paga als editors web pels anuncis que es publiquen al vostre lloc web en funció dels clics dels usuaris.

Què és Google Adwords?

És un servei i programa de Google per oferir publicitat promocionada a futurs anunciants. Aquests anuncis apareixen als resultats de cerca: text, banners, imatges, vídeo…
És un mètode de pagament per publicitat dinàmica per al client: l'usuari pagarà o cobrarà pel trànsit generat en un sentit o altre mitjançant el concepte de pagament per clic, només pagaran per aquells anuncis on s'ha fet clic. Els propietaris de pàgines web cobraran en funció del nombre de clics que els anuncis a la seva pàgina web hagin generat. A més, és la font principal de ingressos de Google.

Com funciona Google Adwords?

● Pagament per clic /PPC/CPC
● Preu del clic mitjançant subhasta i nivell de qualitat
● Inversió molt variable: depèn de la qualitat on s'anunciï o la pàgina d'aterratge, la posició on apareix l'anunci i la rellevància de l'anunci pel que fa a la cerca de l'usuari.
● Campanyes: grups d'anuncis i paraules clau.
Google posiciona segons el rànquing de lanunci. Es multiplica el preu màxim que l'anunciant està disposat a pagar per paraula clau i el nivell de qualitat (Quality Score) de la clau.

Google AdWords – Nivell de qualitat (QS)

El QS obté valors de 1 a 10. Mostra del impacte previst de l'anunci però no garanteix cap posició. El QS estableix la relació entre el contingut de l'anunci i la cerca de l'usuari. Un QS alt significa que la cerca de lusuari (keyword usada) està molt relacionada amb la paraula clau per la qual licita lanunciant.

Components del nivell de qualitat (QS)

● Percentatge de clics previst.
● Rellevància de l'anunci i experiència de la pàgina de destinació: concordança entre terme de cerca (keyword) i anunci.
● La experiència de la pàgina de destinació ha de veure que quan un usuari fa clic al vostre anunci es trobi realment el que es descriu a l'anunci i us sigui útil.

Google AdWords – Cost Per Clic

● Cost per clic: combinem els components del QS i la licitació de CPC màxim
● Subhasta
– Quan feu una cerca, el sistema d'AdWords troba els anuncis amb paraules clau que coincideixen amb la cerca.
– D'aquests anuncis, el sistema ignora els que no són aptes, per exemple els anuncis segmentats per a un altre país.
– Dels anuncis restants, només es poden mostrar els que tinguin un rànquing de l'anunci prou alt. El rànquing de l'anunci és una combinació de la licitació, la qualitat de l'anunci i l'impacte previst de les extensions i d'altres formats d'anunci.
● CPC màxim: determina el preu màxim per clic.
● CPM: Cost per mil.
● Cost per clic real: CPC real = (Ad Rank of Next Highest Bidder / Quality Score of Winning Bidder) + 0,01€
● Càlcul de conversions. CPA o Cost Per Acció

Google AdWords – Exemple CPC Real

exemple adsense i adwords
Si l'anunciant Massatges Orientals volgués ocupar la primera posició hauria d'incrementar la licitació fins a 1,66€ de CPC per tenir un Ad Rank d'1,7
Ad Rank = Oferta màxima de CPC x Nivell de Qualitat = 1, 66€ x 1 = 1,7.

Google AdWords – Exemple Anunci

exemple anunci adwords

Google AdSense

Servei de publicitat de Google que permet obtenir ingressos passius col·locant publicitat a la nostra web. A les webs on tenim anuncis cobrem per clic sota unes condicions:
– Tenir un web amb trànsit
– Alta a la plataforma Google Adsense
- Creació de blocs danuncis

Google AdSense – Com funciona?

● AdSense estableix els anuncis basant-se en el contingut de la web
● Anuncis creats i pagats pels anunciants
● Tarifes diferents per a cada tipus d'anunci
● Ingressos variables

Google AdSense – Trànsit web

Per analitzar el trànsit de la nostra pàgina, podem fer servir anàlisis de Google.
analítica

Google AdSense – Alta i bloc d'anuncis

Creem un bloc de codi on Google introdueix anuncis i l'inserim a la nostra web.

Google AdSense – Ingressos

Quan un usuari clica a l'anunci, Google i nosaltres cobrem.

Com funcionen els anuncis?

● Anunciants paguen a Google per promocionar els seus productes
● Subhasta d'anuncis. CPC
● Els anunciants de Google AdWords de la Xarxa de Display de Google fan una licitació perquè els vostres anuncis es mostrin en llocs d'editors d'AdSense per a contingut.

AdSense – Avantatges i desavantatges

Avantatges

● Publicitat no invasiva
● Millora el posicionament on es faci servir
● Fàcil implementació
● Càrrega asíncrona d'anuncis

Desavantatges

● Paga menys que altres serveis
● Només efectiu amb molt de trànsit
● No permet altres serveis de publicitat
● No permet productes específics, com Amazon

Alternatives a AdSense

● Xarxes d'afiliació: si sou afiliats assumeixes el risc de mostrar publicitat sense rebre res a canvi. Aquest model només genera ingressos si aportes registres o vendes per a l'anunciant.
● Marketplaces: Per a llocs web amb molt de trànsit són una bona opció ja que treballen amb models de CPM (cost per mil impressions). A Espanya hi ha ADPV i Impressions Web.
● Intext-ads: una forma addicional de generar ingressos de manera automatitzada són enllaços patrocinats dins de l'article. Aquest format en alguns casos no està ben vist per l'usuari perquè el confon amb un link normal.
● WordAds de WordPress: des del 2011 no s'ha desenvolupat com s'esperava.

Fonts i bibliografia

https://www.google.com/adsense
https://adwords.google.com
https://support.google.com
● Advanced Google AdWords Third edition. Geddes, Brad
● Introduction to Search Engine Marketing and AdWords: Guide for Absolute Beginners, Kelsey, Todd
Enllaç a la presentació.

CONCLUSIONS

En la nostra opinió, google Adsense està molt bé per monetitzar de manera passiva. En un blog amb un trànsit alt és recomanable provar-ho. No obstant això, si la teva web és un ecommerce podria portar una fugida de clients en visualitzar productes similars d'Adwords. Ads és útil per llançar campanyes estacionals, promocions temporals o eliminar estoc de la botiga. Ads és dur ja que obliga revisar preus per puja i triar bé la paraula clau per un baix preu i una alta taxa de conversió.

Recorda que a la nostra agència Seo podem ajudar-te a optimitzar la teva despesa en posicionament Seo.

Resum
programari image
Valoració de l'autor
1star1star1star1star1star
Valoració d'usuari
5 basat en 5 vots
Nom dek Programari
Google Adwords
Sistema operatiu
Web
Programari Category
Puclicitat Online
Preu
EUR 0
Pàgina de destinació

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Ponts de llum
Ponts de llum
17. Febrer, 2023.
La meva experiència és d'excel·lent, primer per la seva professionalitat, la seva dedicació als projectes i pel seu tarannà humà, un veritable luxe
Jose G Marin
Jose G Marin
10. Febrer, 2023.
TREBALLAR AMB MILLENIALS CONSULTING ENS HA PERMÈS MILLORAR LA NOSTRA EFICIÈNCIA I CLARITAT D'ESTRATÈGIES. L'EQUIP AMB ESTIBEIXEN, IAGO I DAMIAN, HA CREAT UN AMBIENT CALIT, SINÈRGIC I AMB CLARITAT I COMPLIMENT D'OBJECTIUS. AQUESTA SENT UNA EXPERIÈNCIA MOLT GRATIFICANT I D'EXIT PROFESSIONAL
javi btk
javi btk
18. Gener, 2023.
Molt bona atenció. Contesten ràpid i són eficients. Estem molt contents!
Antonio Zerolo
Antonio Zerolo
18. Desembre, 2022.
Molt professionals, organitzats i efectius. Molt fàcil entendre's amb ells. Enhorabona
Antonio Domínguez
Antonio Domínguez
5. Desembre, 2022.
Contents amb lexperiència. Han treballat amb nosaltres en un projecte llarg i al final hem quedat molt satisfets. Molt professionals.
Jose María Bustillo
Jose María Bustillo
29. Novembre, 2022.
S'ha realitzat tot el projecte a les dates previstes, de forma molt cordial i efectiva. Estic convençut que ens serà de gran utilitat
Esther creu
Esther creu
21. Novembre, 2022.
He treballat mà a mà amb Eliana, i és excel·lent professional, la recomano al 100%, al Despatx estem molt contents amb la seva feina.
JAVIER GÓMEZ RODRIGO
JAVIER GÓMEZ RODRIGO
11. Novembre, 2022.
Bona feina i un gran suport
Mahe Homeware
Mahe Homeware
3. Novembre, 2022.
La nostra experiència amb Millennials Consulting ha estat excel·lent. S'han implementat correctament les necessitats de la nostra empresa a l'eina Zoho (Books, CRM, Inventory). Equip eficient, especialment Esther (Team Leader), amb coneixement profund de l'eina i la capacitat de resolució. Seguiment, disponibilitat i compliment de fites segons allò projectat. Actualment seguim treballant amb ells en nous desenvolupaments i molt contents. A tenir molt en compte per a qualsevol projecte que entri dins el seu àmbit de treball, per part nostra i experiència, ho recomanem.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

zoho desk 2023
Álvaro Poveda Pérez

El nou Zoho Desk 2023

Vols conèixer totes les novetats que presentarà Zoho Desk el 2023? Aquí trobareu informació d'interès sobre aquesta eina.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

irene bernardini

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

Julián

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

benjamin romaní

Benjamí

Romaní

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

Iago

Fernández

ADS

Jesús-Alamo

Jesús 

Àlamo

consultor

jennifer cutilles

Jennifer

Fustes

consultor

Dpto. Qualitat

irene riolobos

Irene

Riolobus

consultor

Dpto. Qualitat

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO