Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Diferències entre Adwords i Adsense

Picture of Julián Sánchez
Julián Sánchez
Saps que és possible monetitzar amb Google? Et presentem dues de les formes amb què ho pots fer
adsense_vs_adwords
Continguts


Monetitzar amb Google ja no és el que era, en això hi estarem d'acord. Certes polítiques d'anuncis i la incidència en el posicionament seo, a més d'algunes males pràctiques per part de l'empresa Google han minvat i molt els guanys quant a monetitzar amb publicitat es refereix.

Què és Adsense i Adwords?

Ambdues plataformes pertanyen a Google i tenen com a objectiu gestionar la publicitat de Google. No obstant això, alguns dels nostres clients ens han preguntat moltes vegades si interessa fer servir Adwords (ara Google Ads) o per contra en millor invertir en Seo. Alhora, altres ens pregunten sobre l'ús de Adsense, si els resultarà rendible o si perjudicarà la conversió a la seva web.
Aquests dubtes no tenen una resposta clara ja que depenen del tipus de web, nínxol de mercat i sobretot, del trànsit web. Tanmateix, intentaré explicar breument les diferències principals entre les dues plataformes amb l'objectiu de donar una mica més d'informació.

Quines són les diferències entre Adwords i Adsense?

Google AdWords us permet crear anuncis que apareixeran a les pàgines de resultats de cerques de Google ia la nostra xarxa de llocs de partners mentre que Google AdSense publica anuncis de Google AdWords a llocs web de particulars. Google paga als editors web pels anuncis que es publiquen al vostre lloc web en funció dels clics dels usuaris.

Què és Google Adwords?

És un servei i programa de Google per oferir publicitat promocionada a futurs anunciants. Aquests anuncis apareixen als resultats de cerca: text, banners, imatges, vídeo…
És un mètode de pagament per publicitat dinàmica per al client: l'usuari pagarà o cobrarà pel trànsit generat en un sentit o altre mitjançant el concepte de pagament per clic, només pagaran per aquells anuncis on s'ha fet clic. Els propietaris de pàgines web cobraran en funció del nombre de clics que els anuncis a la seva pàgina web hagin generat. A més, és la font principal de ingressos de Google.

Com funciona Google Adwords?

● Pagament per clic /PPC/CPC
● Preu del clic mitjançant subhasta i nivell de qualitat
● Inversió molt variable: depèn de la qualitat on s'anunciï o la pàgina d'aterratge, la posició on apareix l'anunci i la rellevància de l'anunci pel que fa a la cerca de l'usuari.
● Campanyes: grups d'anuncis i paraules clau.
Google posiciona segons el rànquing de lanunci. Es multiplica el preu màxim que l'anunciant està disposat a pagar per paraula clau i el nivell de qualitat (Quality Score) de la clau.

Google AdWords – Nivell de qualitat (QS)

El QS obté valors de 1 a 10. Mostra del impacte previst de l'anunci però no garanteix cap posició. El QS estableix la relació entre el contingut de l'anunci i la cerca de l'usuari. Un QS alt significa que la cerca de lusuari (keyword usada) està molt relacionada amb la paraula clau per la qual licita lanunciant.

Components del nivell de qualitat (QS)

● Percentatge de clics previst.
● Rellevància de l'anunci i experiència de la pàgina de destinació: concordança entre terme de cerca (keyword) i anunci.
● El experiència de la pàgina de destinació ha de veure que quan un usuari fa clic al vostre anunci es trobi realment el que es descriu a l'anunci i us sigui útil.

Google AdWords – Cost Per Clic

● Cost per clic: combinem els components del QS i la licitació de CPC màxim
● Subhasta
– Quan feu una cerca, el sistema d'AdWords troba els anuncis amb paraules clau que coincideixen amb la cerca.
– D'aquests anuncis, el sistema ignora els que no són aptes, per exemple els anuncis segmentats per a un altre país.
– Dels anuncis restants, només es poden mostrar els que tinguin un rànquing de l'anunci prou alt. El rànquing de l'anunci és una combinació de la licitació, la qualitat de l'anunci i l'impacte previst de les extensions i d'altres formats d'anunci.
● CPC màxim: determina el preu màxim per clic.
● CPM: Cost per mil.
● Cost per clic real: CPC real = (Ad Rank of Next Highest Bidder / Quality Score of Winning Bidder) + 0,01€
● Càlcul de conversions. CPA o Cost Per Acció

Google AdWords – Exemple CPC Real

exemple adsense i adwords
Si l'anunciant Massatges Orientals volgués ocupar la primera posició hauria d'incrementar la licitació fins a 1,66€ de CPC per tenir un Ad Rank d'1,7
Ad Rank = Oferta màxima de CPC x Nivell de Qualitat = 1, 66€ x 1 = 1,7.

Google AdWords – Exemple Anunci

exemple anunci adwords

Google AdSense

Servei de publicitat de Google que permet obtenir ingressos passius col·locant publicitat a la nostra web. A les webs on tenim anuncis cobrem per clic sota unes condicions:
– Tenir un web amb trànsit
– Alta a la plataforma Google Adsense
- Creació de blocs danuncis

Google AdSense – Com funciona?

● AdSense estableix els anuncis basant-se en el contingut de la web
● Anuncis creats i pagats pels anunciants
● Tarifes diferents per a cada tipus d'anunci
● Ingressos variables

Google AdSense – Trànsit web

Per analitzar el trànsit de la nostra pàgina, podem fer servir anàlisis de Google.
analítica

Google AdSense – Alta i bloc d'anuncis

Creem un bloc de codi on Google introdueix anuncis i l'inserim a la nostra web.

Google AdSense – Ingressos

Quan un usuari clica a l'anunci, Google i nosaltres cobrem.

Com funcionen els anuncis?

● Anunciants paguen a Google per promocionar els seus productes
● Subhasta d'anuncis. CPC
● Els anunciants de Google AdWords de la Xarxa de Display de Google fan una licitació perquè els vostres anuncis es mostrin en llocs d'editors d'AdSense per a contingut.

AdSense – Avantatges i desavantatges

Avantatges

● Publicitat no invasiva
● Millora el posicionament on es faci servir
● Fàcil implementació
● Càrrega asíncrona d'anuncis

Desavantatges

● Paga menys que altres serveis
● Només efectiu amb molt de trànsit
● No permet altres serveis de publicitat
● No permet productes específics, com Amazon

Alternatives a AdSense

● Xarxes d'afiliació: si sou afiliats assumeixes el risc de mostrar publicitat sense rebre res a canvi. Aquest model només genera ingressos si aportes registres o vendes per a l'anunciant.
● Marketplaces: Per a llocs web amb molt de trànsit són una bona opció ja que treballen amb models de CPM (cost per mil impressions). A Espanya hi ha ADPV i Impressions Web.
● Intext-ads: una forma addicional de generar ingressos de manera automatitzada són enllaços patrocinats dins de l'article. Aquest format en alguns casos no està ben vist per l'usuari perquè el confon amb un link normal.
● WordAds de WordPress: des del 2011 no s'ha desenvolupat com s'esperava.

Fonts i bibliografia

● https://www.google.com/adsense
● https://adwords.google.com
● https://support.google.com
● Advanced Google AdWords Third edition. Geddes, Brad
● Introduction to Search Engine Marketing and AdWords: Guide for Absolute Beginners, Kelsey, Todd

Enllaç a la presentació.

CONCLUSIONS

En la nostra opinió, google Adsense està molt bé per monetitzar de manera passiva. En un blog amb un trànsit alt és recomanable provar-ho. No obstant això, si la teva web és un ecommerce podria portar una fugida de clients en visualitzar productes similars d'Adwords. Ads és útil per llançar campanyes estacionals, promocions temporals o eliminar estoc de la botiga. Ads és dur ja que obliga revisar preus per puja i triar bé la paraula clau per un baix preu i una alta taxa de conversió.

Recorda que a la nostra agència Seo podem ajudar-te a optimitzar la teva despesa en posicionament Seo.

Resum
programari image
Valoració de l'autor
1star1star1star1star1star
Valoració d'usuari
5 basat en 5 vots
Nom dek Programari
Google Adwords
Sistema operatiu
Web
Programari Category
Puclicitat Online
Preu
EUR 0
Pàgina de destinació

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

ESCRIU-NOS

Kit Digital y Kit Consulting 2024 / 25

els programes Kit Digital y Kit Consulting permeten a pimes i autònoms adoptar i implantar eines i solucions digitals per transformar els seus negocis, així com fomentar la innovació, millorar l'eficiència operativa i donar suport al creixement empresarial.