Davant el nou escenari laboral que moltes persones fan front, s'han fet una pregunta Quina és la diferència entre Eficàcia i Eficiència? , ja que realment són contextos molt semblants en la realització però no són els mateixos. En aquest Post us ensenyarem les veritables Diferències entre Eficàcia i Eficiència.
La Diferència entre Eficàcia i Eficiència.
Per entendre la diferència entre eficàcia i eficiència necessitaràs exemples, ia continuació exemplifiquem algú que és eficient i algú eficaç.
Eficàcia és fer el que has de fer, sense un objectiu de treball marcat.
Exemple: Anar a treballar 40 hores setmanals com a comptable, el comptable és eficaç.
L'eficiència és fer el màxim per assolir l'objectiu que tens marcat en un temps.
Exemple: Quan treballes 40 hores setmanals i tens una setmana per acabar de passar les factures trimestrals d'una empresa, si compleixes la feina ets eficient.
A continuació explicarem una mica més detalladament les definicions i característiques i com aconseguir que els empleats siguin més eficients.
Què és l'Eficàcia?
L'eficàcia, fa referència a la capacitat per realitzar els objectius planejats o esperats per les companyies, negocis, organitzacions, projectes o altres. Es troba amb interès ple en el control total dels recursos (en el sentit econòmic), incloent-hi el correcte funcionament, encara que no té especial atenció que els recursos no siguin desaprofitats en el camí per a l'objectiu.
- Se centra en els objectius que voleu assolir per complir allò proposat
- Els recursos són utilitzats per arribar a les metes, però no és important el màxim aprofitament sinó aconseguir l'objectiu plantejat
Què és l'Eficiència?
L'eficiència és la capacitat per realitzar els plans traçats, segons el que s'esperava. Es tracta de l'interès completament concentrat, a més de l'objectiu, en la despesa menor dels recursos. Quan es busca ser eficient, és vigilar de prop el funcionament correcte del que es disposa per aconseguir la meta, tenint l'interès especial a gastar una quantitat de recursos inferior a l'esperada. Hi ha certes característiques que assenyalen l'eficiència:
- Companyies enfocades als plans creats
- Constantment passa una revisió dels resultats esperats i els obtinguts
- Els recursos disposats per aconseguir els objectius, són usats acuradament
- Es caracteritza per gent enfocada als passos per assolir les metes
Després d'haver llegit això, sabrem quina diferència hi ha entre eficiència i eficàcia, l'eficiència és complir amb un objectiu o realitzar una tasca predefinida i ser eficaç no és més que complir amb allò preestablert utilitzant els menys recursos possibles, generant més per menys
Com aconseguir que els empleats siguin més eficients?
A continuació en parlarem d'uns consells que et poden ajudar en aquesta difícil tasca: Començar amb un equilibri de la qualitat del treball amb la seva quantitat, confiar tasques, centrar-se en plans d'estalvi de temps, encomanar tasques pels seus skills o habilitats, fer revisions del rendiment laboral, bona comunicació, millorar la formació cap a nous empleats o empleats i objectius concisos.
Fomentar l'eficiència a la feina és una tasca dura, per això podem ajudar-nos d'eines com Gent Zoho. aquesta eina et permetrà veure la feina feta per cada empleat, veient així el rendiment laboral, també permet establir un sistema de comissions als empleats per objectius o rendiment, visualitzar els percentatges de treball realitzat i el temps d'execució per veure si s'estan complint els objectius.
Si vols saber més sobre les funcionalitats de l'aplicació i com implementar-la a la teva empresa prem aquí.