Continguts
Quines són les funcions del departament de recursos humans?
Les empreses, independentment de les seves dimensions, compten amb una figura o un equip que busca, de manera eficient, assolir una bona operativitat de l'empresa. En poques paraules, la seva tasca és estructurar, disposar i gestionar el capital o el talent humà dins una empresa. Anem a indagar en les funcions del departament de recursos humans.
Gestió de recursos humans
La bona o mala gestió d'un departament de recursos humans depèn del compliment de tasques claus que permetin el funcionament de l'empresa. Dit això, cal definir quines són les tasques que aquesta unitat realitza per així comprendre de fons com es realitza la seva gestió efectiva.
les principals funcions o tasques d'un departament de recursos humans:
- Gestió del personal a nivell administratiu: es tradueix com l'organització administrativa de nòmina, contractes, acomiadaments, beneficis socials, etc. Aquesta és una de les funcions del departament de recursos humans més important dins una empresa.
- Labor de reclutament i captació de treballadors: dacord de les necessitats de lempresa o les seves unitats, es busquen certs perfils corroborats en entrevistes o proves de selecció.
- Formació, capacitació i desenvolupament del treballador: això es tradueix en la promoció de càrrecs i/o la facilitació de mecanismes per a l'actualització del coneixement del treballador en funció dels beneficis de l'empresa.
- Resolució de conflictes d'índole laboral: tal com el seu nom ho indica busca solucionar problemes del tipus patró laboral o intralaboral. Avui dia aquesta és una de les funcions del departament de recursos humans que més importància donen les empreses
- Ensinistrament legal a cos de lideratge: això és ensenyar a tot aquell membre de l'empresa amb comandament els criteris legals rectors en matèria laboral que imperen a aquest país.
- Prevenció de riscos a l'ambient laboral: aquesta funció és vital per donar compliment a les normes associades a la prevenció de riscos ambientals i laborals.
- Aplicació de beneficis socials: aquests depenen tant de l'empresa com del marc legal de cada país. Això no obstant, el seu seguiment, gestió i administració és portada per l'equip de recursos humans.
Com millorar el departament de recursos humans?
Si vols millorar l'exercici del departament de recursos humans de la teva empresa, primer has de saber què falla o és ineficient, i quines parts tenen més prioritat que d'altres.
Però… Com ho pots saber? Amb Dades.
Les dades donen llum al problema i fan que en poc temps puguis veure quines tasques són les més ineficients i quines tasques s'estan executant correctament.
La majoria d'empreses s'estan sumant a l'ús d'un programari de gestió anomenat CRM.
Sí, sí, però jo Vull una cosa que m'ajudi en concret per a Recursos Humans!!
El CRM et permet obtenir totes les dades de la teva empresa i portar un control total. Per a recursos humans disposa d'una eina anomenada Recluta Zoho.
Aquesta eina et permet gestionar tots els currículums que arribin a lempresa. Podràs captar el talent humà més gran a la teva empresa i agilitzar les funcions del departament de recursos humans.
Et permet portar un control total, no hi haurà cap tasca que es quedi sense fer, ni alguna reunió oblidada.
Recluta de Zoho et permet, amb estadístiques i mètriques, avaluar les capacitats i habilitats de lideratge de les persones que es troben a càrrec dunitats o equips de treball. D'aquesta manera es podrà definir quin tipus de líder es requereix per a cada àrea.
- Estableix mecanisme de tutelatge entre els treballadors de més experiència envers un o més companys.
- realitza avaluacions freqüents al clima laboral per determinar el nivell de satisfacció o gust del treballador en el seu lloc, funcions, ambient i relacions laborals.
- Aplica un convenient i assertiu sistema d'incentius laborals.
- Millora la comunicació interna.
Més informació sobre Zoho Recruit.
Millennials Consulting és el que busques
En Millennials Consulting ens dediquem a millorar i facilitar la vida de les empreses. Ho fem mitjançant la implantació de diferents eines (adaptades al que necessitis) que t'ajudaran a automatitzar diferents processos interns i externs.
La nostra metodologia de treball és acompanyar el client a créixer, i nosaltres créixer amb ell. Això ho aconseguim mitjançant consultories, resoldrem qualsevol dubte que puguis tenir i t'ensenyarem a manejar tot allò que t'implantem.
No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres sense cap compromís. Els nostres professionals estaran encantats de poder ajudar-te a millorar el departament de recursos humans de la teva empresa o qualsevol altre.
Experts especialitzats
T'interessa el que t'hem explicat?
Tenim un Equip expert especialitzat que us ajudarà en els vostres projectes.
Contacta amb Nosaltres