El ser un bon cap, és una mica d'intentar i no morir a l'acte. Constantment s'està bregant amb projectes i els diversos equips de treball, cosa que exigeix tenir paciència. Hi ha, actualment, una infinitat de llibres (i fins i tot d'autoajuda) on t'expliquen les qualitats per ser 'el cap ideal', però alguns simplement no són capaços de portar un projecte, i encara menys un equip de treball.
Tenint en compte les diferents qualitats necessàries per liderar un grup de treball, ha sorgit aquest post. Qualitats tan distintives com l'organització o la comunicació, que requereix manejar un grup de persones, representar i tenir la responsabilitat necessària a cada projecte, són les principals per ser un bon cap.
- La comunicació és una habilitat essencial en un cap dequip, sigui verbal o escrita, per ensenyar a lequip de treball lexpectativa que sespera. Igualment, la comunicació permet als caps fer entesa a les aportacions de qualsevol integrant.
- Organització. Un cap dequip ha de saber organitzar els seus, per aconseguir la meta que el grup vol assolir.
- Un bon cap ha de tenir confiança en les seves capacitats, per així ser capaç de tenir confiança en les capacitats que porten els membres del seu equip, aconseguint una feina en òptimes condicions.
- Ser just. Un cap exemplar, pensa tant en les recompenses i el reconeixement, com en les disciplines a aplicar. Tots els empleats han de rebre el mateix tracte.
- El respecte i la integritat són una arma poderosa, encoratgen els empleats a oferir idees i acatar ordres. Permeten un debat d'idees i una aportació d'opinions més eficient, a més d'un seguiment productiu de part dels empleats.
- influència, permet als líders dirigir en compromís general dassolir els objectius donant el màxim de les capacitats.
- Un bon cap, és capaç de dipositar confiança en el vostre equip de treball, I fins i tot delegar tasques de la seva competència per concentrar-se a millorar certes funcions de necessitat.
- Agilitzar el procés en la presa de decisions i abocar-ho tot a benefici de l'interès dels involucrats.
Ser un bon cap: Això us pot ajudar
Com veus, per ser un bon cap requereixes de moltes habilitats, i és clar que un no pot ser perfecte en tot, per això et mostrem l'eina Zoho Plus, que t'ajudarà molt al teu dia a dia i per a la presa de decisions.
Et permetrà tenir ulls on la vista no arriba. Pots controlar la feina dels teus empleats, veure si els projectes porten la velocitat esperada i fins i tot concretar avisos per corregir-la en cas de no ser adequada. També pots controlar tota la despesa de la teva empresa, generar factures i automatitzar tasques dels teus empleats, cosa que farà que siguin més productius i quedi un excedent d'hores per a un major abast i captació de leads.