Millora CTR a la Serp
Tots sabem de la importància que l'usuari faci clic a la nostra web quan aquesta apareix entre els primers resultats de cerca. Com ja sabem, el CTR (Click Through Ratio) o proporció de clics, és el nombre de vegades que s'imprimeix la nostra web als resultats de cerca entre el nombre de clics que fa l'usuari sobre aquesta URL. Per exemple, si la nostra web s'imprimeix 100 vegades i els usuaris cliquen 25 vegades, la nostra CTR seria del 25%, és a dir, un de cada 4 usuari clica a la nostra web quan aquesta apareix a la primera pàgina de resultats. Per tant optimitzar el CTR i la nostra SERP és un aspecte important quan treballem el posicionament web.
S'ha escrit molt sobre com augmentar la proporció de clics sobre les nostres url's, sobre l'ús d'emoticones i símbols, textos emfatitzats, ús de keywords i d'altres opcions a la SERP, però l'objectiu d'aquest post no és explicar com millorar els resultats a la SERP ni com augmentar el CTR.
Més enllà de tractar d'explicar què és el CTR, en aquest post intentaré explicar com controlar aquest aspecte i organitzar-te la tasca per poder portar el control dels canvis que es vagin fent.
Tot això, és part de les diferents accions i tècniques que es realitzen en una Estratègia SEO. El que fem ha de tenir sentit i objectiu.
Planificar i millorar els resultats a la SERP
En essència, el que farem és modificar els títols i descripcions de les nostres pàgines amb la intenció que l'usuari cliqui a la nostra url.
El primer que hem de fer és seleccionar quins urls del nostre projecte ens interessa treballar. En principi, hauríem de centrar-nos en aquelles que apareguin a la primera pàgina de resultats però un cop dissenyada l'estratègia podem fer-ho a totes les url's.
Search Console i estudi del CTR
Ens recolzarem en l'eina de Consola de cerca de Google (SC) per conèixer el nostre CTR. Hi podrem veure les pàgines de la nostra web que apareixen a la primera pàgina de resultats i el seu CTR.
Primer de tot anem a l'eina de SC i cliquem en rendiment.
Aquí ja podem veure els valors mitjans de clics, impressions, CTR i posició mitjana. M'agradaria dir que SC no sempre ofereix dades molt precises i actualitzades i de vegades són errònies, però en qualsevol cas és una bona eina per obtenir una imatge general de la nostra web.
En segon lloc veurem per quins url's i paraules clau apareixem a la primera pàgina de resultats. Seleccionem a SC url's i ordenem per posició. A continuació exportem les dades a Excel i comencem a construir la nostra plantilla i portar el control dels canvis.
En aquesta taula podem veure en primer lloc, la paraula clau per la que apareixem a la SERP i la seva url.
Bé, el primer que farem és anotar les dades de SC, url, la seva CTR i la posició que ocupem a les llistes de resultats.
Organitzes els teus canvis de CTR a la Serp
A continuació crearem una altra taula on anotar els títols i descripcions actuals i els proposats per al canvi.
D'aquesta manera podem tenir organitzats tots els canvis per avaluar si realment el canvi de SERP ha millorat els nostres CTR.
Una pràctica recomanable és aplicar diferents estils per seccions: per exemple, podem aplicar un estil a la SERP (emojis, símbols…) a les landing pages i un altre als post. D'aquesta manera podrem veure quin estil està tenint més acceptació i millora el nostre CTR.
Finalment, tornarem a comprovar a SC i anotem novament els valors passat un temps, depenent de la velocitat d'indexació i rastreig de la teva web.
En Millennials Consulting treballem molts aspectes del Seo. Per a qualsevol consulta sobre la nostra feina pots veure els nostres serveis de agència Seo.