Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

Com controlar el CTR a la Serp

Julián Sánchez
Julián Sánchez
Vols saber com controlar les dades del CTR a la serp de Google? Aquí t'expliquem tot el que cal saber.
SEO CTR
Continguts

Millora CTR a la Serp

Tots sabem de la importància que l'usuari faci clic a la nostra web quan aquesta apareix entre els primers resultats de cerca. Com ja sabem, el CTR (Click Through Ratio) o proporció de clics, és el nombre de vegades que s'imprimeix la nostra web als resultats de cerca entre el nombre de clics que fa l'usuari sobre aquesta URL. Per exemple, si la nostra web s'imprimeix 100 vegades i els usuaris cliquen 25 vegades, la nostra CTR seria del 25%, és a dir, un de cada 4 usuari clica a la nostra web quan aquesta apareix a la primera pàgina de resultats. Per tant optimitzar el CTR i la nostra SERP és un aspecte important quan treballem el posicionament web.

S'ha escrit molt sobre com augmentar la proporció de clics sobre les nostres url's, sobre l'ús d'emoticones i símbols, textos emfatitzats, ús de keywords i d'altres opcions a la SERP, però l'objectiu d'aquest post no és explicar com millorar els resultats a la SERP ni com augmentar el CTR.

Més enllà de tractar d'explicar què és el CTR, en aquest post intentaré explicar com controlar aquest aspecte i organitzar-te la tasca per poder portar el control dels canvis que es vagin fent.

Planificar i millorar els resultats a la SERP

En essència, el que farem és modificar els títols i descripcions de les nostres pàgines amb la intenció que l'usuari cliqui a la nostra url.

El primer que hem de fer és seleccionar quins urls del nostre projecte ens interessa treballar. En principi, hauríem de centrar-nos en aquelles que apareguin a la primera pàgina de resultats però un cop dissenyada l'estratègia podem fer-ho a totes les url's.

Search Console i estudi del CTR

Ens recolzarem en l'eina de Consola de cerca de Google (SC) per conèixer el nostre CTR. Hi podrem veure les pàgines de la nostra web que apareixen a la primera pàgina de resultats i el seu CTR.

Primer de tot anem a l'eina de SC i cliquem en rendiment.

ctr-en-la-serp

Aquí ja podem veure els valors mitjans de clics, impressions, CTR i posició mitjana. M'agradaria dir que SC no sempre ofereix dades molt precises i actualitzades i de vegades són errònies, però en qualsevol cas és una bona eina per obtenir una imatge general de la nostra web.

En segon lloc veurem per quins url's i paraules clau apareixem a la primera pàgina de resultats. Seleccionem a SC url's i ordenem per posició. A continuació exportem les dades a Excel i comencem a construir la nostra plantilla i portar el control dels canvis.

ctr-en-search-console

En aquesta taula podem veure en primer lloc, la paraula clau per la que apareixem a la SERP i la seva url.

excel per a ctr

Bé, el primer que farem és anotar les dades de SC, url, la seva CTR i la posició que ocupem a les llistes de resultats.

Organitzes els teus canvis de CTR a la Serp

A continuació crearem una altra taula on anotar els títols i descripcions actuals i els proposats per al canvi.

excel per a Serp

D'aquesta manera podem tenir organitzats tots els canvis per avaluar si realment el canvi de SERP ha millorat els nostres CTR.

Una pràctica recomanable és aplicar diferents estils per seccions: per exemple, podem aplicar un estil a la SERP (emojis, símbols…) a les landing pages i un altre als post. D'aquesta manera podrem veure quin estil està tenint més acceptació i millora el nostre CTR.

Finalment, tornarem a comprovar a SC i anotem novament els valors passat un temps, depenent de la velocitat d'indexació i rastreig de la teva web.

En Millennials Consulting treballem molts aspectes del Seo. Per a qualsevol consulta sobre la nostra feina pots veure els nostres serveis de agència Seo.

Títol
Com controlar el CTR a la Serp
Nom de l'article
Com controlar el CTR a la Serp
Descripció
Vols saber com controlar les dades del CTR a la serp de Google? Aquí t'expliquem tot el que cal saber.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.
Pablo Camarena
Pablo Camarena
28. Febrer, 2024.
Excel·lent servei de part de l'equip, dedicant temps addicional a millores a la nostra implementació.
Víctor Vázquez
Víctor Vázquez
26. Febrer, 2024.
Excel·lent equip i tracte, molt professionals i seriosos. Coincidirem de nou en el futur sens dubte.

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.
0 %

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO