CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples

Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples

Alexandre MC
Alexandre MC
Per què cada vegada és més freqüent fer servir tècniques d'enganys com Clickbait? Entra en aquest post i informa't per detectar-les a temps.
clickbait que és

Quan navegues per internet és molt comú trobar-te algun tipus de titular o anunci sorprenent que et cridi l'atenció, com per exemple, fer una compra d'un producte o accedir a una pàgina web amb una finalitat concreta. Aquest tipus de publicitat és coneguda com Clickbait, et semblarà interessant saber què és.

Tenir clar aquest concepte pot ser de gran utilitat si et trobes en el negoci de les xarxes socials, ja que cal que comencis a utilitzar-lo. Ara com a lector et serà de gran utilitat perquè coneixeràs el veritable propòsit del Clickbait i evitaràs les conseqüències. 

Per entendre millor el concepte de Clickbait hauràs de conèixer l'expressió que és “Fer Click a l'Esquer”. És una tècnica de màrqueting digital que té com a objectiu generar una acció de curiositat, provocació o expectació, perquè la persona premi sobre lenllaç per ingressar en una pàgina web. Es considera clickbait les interpretacions sensacionalistes o meravelloses d'un tema en particular o de notícies recents.

En general són accions que estan acompanyades d'expressions com “no t'ho creuràs”, o “et sorprendrà”, “aquí t'assabentaràs”, és a dir, afirmacions exagerades que garanteixen una acció. En general, a aquesta acció se'l relaciona amb fins enganyosos o massa exagerats per a allò que promet ja que el contingut és de baixa qualitat, per no pertànyer a res del que indica el títol. Alguns usuaris rebutgen aquesta pràctica ja que s'adonen de com se n'aprofiten per acabar sent víctimes del clickbait.

Funcions del Clickbait

L'aplicació de Clickbait té el objectiu de generar trànsit a llocs que li proporcionen diners per publicitat. En general són post de contingut optimitzat amb el propòsit que sigui gaudit per l'usuari i compartit a través de les xarxes socials, amb més interès a Facebook, on totes les notícies es tornen molt més virals.

Algunes de les formes on s'aplica el clickbait és a pàgines web on s'incorporen algunes condicions per fer clic com la vista de fotos o galeries, així com el passi de diapositives o actualitzacions automàtiques de pàgines, tot això amb el propòsit d'augmentar al màxim tots els espais publicitaris proporcionats. Sens dubte, hi ha moltes campanyes publicitàries basades en el clickbait que els funciona perfectament per al seu objectiu, però no proporcionen o garanteixen el contingut promocionat.

Exemple de clickbait

Amb un sol article sabràs que és clickbait, a més pots arribar a generar una gran quantitat danuncis, el cas més utilitzat amb aquesta tècnica és emprar un enllaç o enllaç prometedor. Com els paranys de plans turístics meravellosos que estan totalment sobrevalorats i desproporcionats quant als costos reals, per la qual cosa s'han d'evitar del tot. Aquest tipus de contingut sol ser compartit moltes vegades, cosa que resulta que molts usuaris creen en la proposta publicitària i facin Clickbait.

Només entrar a la pàgina web s'activa el sistema de comptabilitat generant una gran quantitat de publicitat a través de diapositives. I no només això, un nombre increïble de persones arriba a compartir aquesta informació i totes amb espais publicitaris que li generen benefici a través del PPC (pagament per clic). La tècnica de clickbait pot ser utilitzada en campanyes de SEM i SEO.

Tècniques de Clickbait

Les tècniques són les formes i els propòsits en què és aplicat el clickbait, basant-se en característiques comunes de l'usuari, tenint en compte la seva conducta i termes psicològics per saber que és clickbait realment.

1. Misteri i suspens

En general és el més freqüent i es fa servir a través de titulars referits a la temàtica de suspens i misteri per dirigir el lector a un contingut en concret. Amb el propòsit que en veure'l no li sigui possible resistir-se a fer clic i per fi pugui descobrir de què es tracta o què hi ha al darrere, fins i tot és una forma molt efectiva, ja que moltes vegades l'usuari sap que el resultat no serà el que indica, però la seva curiositat va més enllà i ho ha de comprovar.

Pot ser un titular que genera la curiositat en el lector en dubtar d'alguna cosa o d'una idea que és coneguda o acceptada per tothom, un exemple podria ser que no s'ha de menjar cert producte, diguem-ne pomes, perquè és perjudicial per a la salut. Això causa intriga i suspens i se l'usuari per curiositat llegeix el contingut, que s'espera que mostri les proves del raonament, però no, l'article és tot el contrari indica les excel·lents propietats de la poma i com n'és de saludable menjar-la.

2. Llista numerada

És molt habitual trobar pàgines que estan dissenyades amb una quantitat d'elements determinats, ja que s'atreu el lector en oferir una quantitat de coses a través d'un contingut. Es podria dir que és una combinació de la tècnica anterior amb aquesta, en promocionar contingut com el següent:

  • 2 maneres de conèixer la teva parella perfecta.
  • 10 propietats d'un producte en particular que cal aprofitar.
  • 5 tendències negatives de….
clickbait que és

3. Verbs imperatius

Els verbs imperatius són utilitzats amb el propòsit de cridar latenció de lusuari, ja que són accions directes i precises que en ser combinades o relacionades amb una necessitat o prioritat causen impacte i ingressen al contingut per assegurar-se abans de realitzar qualsevol decisió. És una tècnica molt senzilla però altament efectiva en aconseguir que lusuari realitzi una acció directa a la pàgina.

Com, per exemple:

  • Llegeix els millors consells abans de comprar una casa.
  • Mira el següent vídeo i coneix com fer una màscara.
  • Informa't dels millors llocs en el teu viatge a Europa.

4. Emocionals

Es tracta d'apel·lar al costat sensible del lector fins i tot tocar la seva fibra sensible a través de titulars a qui no es pot ser indiferent. El clickbait en aquest aspecte està relacionat amb contingut que li proporciona un desenllaç favorable al lector i que són del vostre interès. Encara que no deixen de ser titulars sensacionalistes mostren a l'usuari contingut agradable, en aplicar-lo a un negoci s'ha d'adaptar segons l'objectiu i la funcionalitat, amb el propòsit de crear un titular molt atractiu que cridi latenció dun públic en particular.

Un exemple podria ser:

  • Un nen salva la seva mascota atrapada en un túnel.
  • Família es retroba amb la filla perduda després de 40 anys.
  • Mira aquestes joguines de la infància que de ben segur recordaràs amb tendresa.

Avantatges d'usar clickbait

  • S'aconsegueix captar l'interès del lector o cridar la seva atenció amb la finalitat que feu clic a determinat enllaç que comptabilitzarà els motors de cerca SERP.
  • Augmentarà el nombre de clics o CTR el que generarà més trànsit a la pàgina.
  • Aconsegueix crear contingut viral a les xarxes socials.
  • Afavoreix el posicionament de la pàgina web ja que estarà entre els primers llocs de cerca.

Desavantatges d'usar clickbait

  • Lusuari al final sentirà insatisfacció amb el resultat ofert i pot manifestar la seva mala experiència del lloc.
  • En alguns casos crea una alta expectativa del contingut que s'ofereix i en llegir-lo decep l'usuari.
  • Al final són uns resultats de branding negatiu que en vincular-los amb una marca o imatge se'ls considera de mala qualitat o amb poca credibilitat.
  • Aquest tipus de tècnica pot funcionar una vegada per usuari, cosa que no garanteix la seva estabilitat o permanència a la xarxa.
  • L'usuari pot accedir a la pàgina web, però potser no acabi de llegir la informació o exploreu una mica més dins de la pàgina en veure que el contingut és un parany publicitari.
  • En alguns casos aquest tipus de tècnica quan no es fa correctament pot causar penalitzacions per la qual cosa comporta un gran risc.
Títol
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Nom de l'article
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Descripció
Per què cada vegada és més freqüent fer servir tècniques d'enganys com Clickbait? Entra en aquest post i informa't per detectar-les a temps.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

English Today SL
English Today SL
3. Juliol, 2023.
Estem molt contents amb el resultat. És cert que des que vam fer l'acord i vam signar han passat uns mesos d'espera, però un cop començat el projecte ha estat molt ràpid. Va costar una mica centrar allò que per a nosaltres era prioritat, però després d'alguna reunió tot va anar bé. Bona experiència i continuarem treballant amb ells.
Sergio Jimenez Rodriguez
Sergio Jimenez Rodriguez
22. Juny, 2023.
totalment recomanable
Myriam Sanchez
Myriam Sanchez
7. Juny, 2023.
Moltes gràcies per tot l'ensenyament i la paciència que van tenir. Increïble l'aprenentatge que vaig tenir amb vosaltres aquests mesos. Mil gràcies per tant!!!
Sense més Barreres
Sense més Barreres
1. Juny, 2023.
Un servei molt proper que fa que entenguin millor que vols i necessites per al teu negoci. Agrair sobretot a Alejandro Sánchez l'interès mostrat pel projecte.
Gonzalo Berrazueta
Gonzalo Berrazueta
1. Juny, 2023.
Molt bon servei de tot l´equip. Especial esment a Josep que és un crac.
Sara Monge
Sara Monge
3. Maig, 2023.
Treballar amb Eliana ha estat un gust. M'ha anat explicant tot molt bé i resolent tots els dubtes sobre el projecte per poder implementar-lo a l'empresa de la millor manera possible.
VIATGES ALAYCA
VIATGES ALAYCA
24. Abril, 2023.
Com sempre un plaer treballar amb Millennials Consulting, el seu equip està ple de professionals que t'ajuden en tot moment. No pots estar a les millors mans que a les d'ells. Tornaria a repetir.
Faig Peregrinacions Viatges
Faig Peregrinacions Viatges
24. Abril, 2023.
Ha estat un plaer treballar amb ells, ens han ajudat a posicionar la nostra web a les primeres posicions de Google ia augmentar amb això el nostre trànsit i conversions a la web. No hi podem estar més encantats. Un 10.
Central Tci
Central Tci
10. Abril, 2023.
Molt contents amb Diana i tot el seu equip

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Carrer Basílic, 15-17 1r Esq. 28020

Novelda - Alacant

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, 45100

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

El Nostre Equip

jesus garcia equip

J.García

Gerent

Alexandre trujillo equip

A. Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

M. Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

irene bernardini

I. Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

J.Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

D.Meledrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

E. Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

esther equip

E. Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

estivin equip

E. Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

diana equip

D. Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

jose equip

J. Iñesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

gaspar foto equip

G. Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Jesús-Alamo

J. Àlber

consultor

Dpto. Operacions

marta equip

M. Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

benjamin romaní

B. Romero

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

julian equip

J. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

A. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

Álvaro Poveda Pérez

À. Poveda

consultor SEO

Dpt. SEO

Carlos

C. Hernández

consultor SEO

Dpt. SEO

enrique

E. Monzó

consultor SEO

Dpt. SEO

fran equip

F. Mas

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

S. Botiga

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

V. Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

vencedor millennials consulting

V. Cirerer

Consultor i implantador

Ana equip

A. Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

D. Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

J. Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

J. García

desenvolupador

ignasi equip

I. Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

J. Fenández

desenvolupador

Vicent Ares

V. Ares

Especialista en legals i subvencions

alba mastic

A. Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

X. Agut

Consultor Web

fernant foto equip

F. López 

Especialista legal

mariana foto equip

M. Hernández

RR.PP

Iago fernandez millennials consulting

I. Fernández

Especialista en ADS

irene riolobos

I. Riolobos

consultor

Dpto. Qualitat

jennifer cutilles

J. Cutillas

consultor

Dpto. Qualitat

foto natalia millennials consulting

N. Taula

Consultora i implantadora

Carolina millennials consulting

C. Taronger

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

Iván

I. Puche

Consultor i implantador

Oscar millennials consulting

O. Muñoz

Consultor i implantador

Javi_MC (1)

J. Navarro

desenvolupador

Dpto. IT

luis zoho crm mexico

L. Macías

Consultor LATAM

Dpto. Operacions

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

ZOHOLICS ICONA (1)

Zoholics 2023

codis Descomptes entrades zoholics, espanya Xile i mèxic

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO