CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
EspañolCatalàEnglish

Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

EspañolCatalàEnglish

CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples

Ivan Simón
Ivan Simón
Per què cada vegada és més freqüent fer servir tècniques d'enganys com Clickbait? Entra en aquest post i informa't per detectar-les a temps.
clickbait que és

Quan navegues per internet és molt comú trobar-te algun tipus de titular o anunci sorprenent que et cridi l'atenció, com per exemple, fer una compra d'un producte o accedir a una pàgina web amb una finalitat concreta. Aquest tipus de publicitat és coneguda com Clickbait, et semblarà interessant saber què és.

Tenir clar aquest concepte pot ser de gran utilitat si et trobes en el negoci de les xarxes socials, ja que cal que comencis a utilitzar-lo. Ara com a lector et serà de gran utilitat perquè coneixeràs el veritable propòsit del Clickbait i evitaràs les conseqüències. 

Per entendre millor el concepte de Clickbait hauràs de conèixer l'expressió que és “Fer Click a l'Esquer”. És una tècnica de màrqueting digital que té com a objectiu generar una acció de curiositat, provocació o expectació, perquè la persona premi sobre lenllaç per ingressar en una pàgina web. Es considera clickbait les interpretacions sensacionalistes o meravelloses d'un tema en particular o de notícies recents.

En general són accions que estan acompanyades d'expressions com “no t'ho creuràs”, o “et sorprendrà”, “aquí t'assabentaràs”, és a dir, afirmacions exagerades que garanteixen una acció. En general, a aquesta acció se'l relaciona amb fins enganyosos o massa exagerats per a allò que promet ja que el contingut és de baixa qualitat, per no pertànyer a res del que indica el títol. Alguns usuaris rebutgen aquesta pràctica ja que s'adonen de com se n'aprofiten per acabar sent víctimes del clickbait.

Funcions del Clickbait

L'aplicació de Clickbait té el objectiu de generar trànsit a llocs que li proporcionen diners per publicitat. En general són post de contingut optimitzat amb el propòsit que sigui gaudit per l'usuari i compartit a través de les xarxes socials, amb més interès a Facebook, on totes les notícies es tornen molt més virals.

Algunes de les formes on s'aplica el clickbait és a pàgines web on s'incorporen algunes condicions per fer clic com la vista de fotos o galeries, així com el passi de diapositives o actualitzacions automàtiques de pàgines, tot això amb el propòsit d'augmentar al màxim tots els espais publicitaris proporcionats. Sens dubte, hi ha moltes campanyes publicitàries basades en el clickbait que els funciona perfectament per al seu objectiu, però no proporcionen o garanteixen el contingut promocionat.

Exemple de clickbait

Amb un sol article sabràs que és clickbait, a més pots arribar a generar una gran quantitat danuncis, el cas més utilitzat amb aquesta tècnica és emprar un enllaç o enllaç prometedor. Com els paranys de plans turístics meravellosos que estan totalment sobrevalorats i desproporcionats quant als costos reals, per la qual cosa s'han d'evitar del tot. Aquest tipus de contingut sol ser compartit moltes vegades, cosa que resulta que molts usuaris creen en la proposta publicitària i facin Clickbait.

Només entrar a la pàgina web s'activa el sistema de comptabilitat generant una gran quantitat de publicitat a través de diapositives. I no només això, un nombre increïble de persones arriba a compartir aquesta informació i totes amb espais publicitaris que li generen benefici a través del PPC (pagament per clic). La tècnica de clickbait pot ser utilitzada en campanyes de SEM i SEO.

Tècniques de Clickbait

Les tècniques són les formes i els propòsits en què és aplicat el clickbait, basant-se en característiques comunes de l'usuari, tenint en compte la seva conducta i termes psicològics per saber que és clickbait realment.

1. Misteri i suspens

En general és el més freqüent i es fa servir a través de titulars referits a la temàtica de suspens i misteri per dirigir el lector a un contingut en concret. Amb el propòsit que en veure'l no li sigui possible resistir-se a fer clic i per fi pugui descobrir de què es tracta o què hi ha al darrere, fins i tot és una forma molt efectiva, ja que moltes vegades l'usuari sap que el resultat no serà el que indica, però la seva curiositat va més enllà i ho ha de comprovar.

Pot ser un titular que genera la curiositat en el lector en dubtar d'alguna cosa o d'una idea que és coneguda o acceptada per tothom, un exemple podria ser que no s'ha de menjar cert producte, diguem-ne pomes, perquè és perjudicial per a la salut. Això causa intriga i suspens i se l'usuari per curiositat llegeix el contingut, que s'espera que mostri les proves del raonament, però no, l'article és tot el contrari indica les excel·lents propietats de la poma i com n'és de saludable menjar-la.

2. Llista numerada

És molt habitual trobar pàgines que estan dissenyades amb una quantitat d'elements determinats, ja que s'atreu el lector en oferir una quantitat de coses a través d'un contingut. Es podria dir que és una combinació de la tècnica anterior amb aquesta, en promocionar contingut com el següent:

  • 2 maneres de conèixer la teva parella perfecta.
  • 10 propietats d'un producte en particular que cal aprofitar.
  • 5 tendències negatives de….
clickbait que és

3. Verbs imperatius

Els verbs imperatius són utilitzats amb el propòsit de cridar latenció de lusuari, ja que són accions directes i precises que en ser combinades o relacionades amb una necessitat o prioritat causen impacte i ingressen al contingut per assegurar-se abans de realitzar qualsevol decisió. És una tècnica molt senzilla però altament efectiva en aconseguir que lusuari realitzi una acció directa a la pàgina.

Com, per exemple:

  • Llegeix els millors consells abans de comprar una casa.
  • Mira el següent vídeo i coneix com fer una màscara.
  • Informa't dels millors llocs en el teu viatge a Europa.

4. Emocionals

Es tracta d'apel·lar al costat sensible del lector fins i tot tocar la seva fibra sensible a través de titulars a qui no es pot ser indiferent. El clickbait en aquest aspecte està relacionat amb contingut que li proporciona un desenllaç favorable al lector i que són del vostre interès. Encara que no deixen de ser titulars sensacionalistes mostren a l'usuari contingut agradable, en aplicar-lo a un negoci s'ha d'adaptar segons l'objectiu i la funcionalitat, amb el propòsit de crear un titular molt atractiu que cridi latenció dun públic en particular.

Un exemple podria ser:

  • Un nen salva la seva mascota atrapada en un túnel.
  • Família es retroba amb la filla perduda després de 40 anys.
  • Mira aquestes joguines de la infància que de ben segur recordaràs amb tendresa.

Avantatges d'usar clickbait

  • S'aconsegueix captar l'interès del lector o cridar la seva atenció amb la finalitat que feu clic a determinat enllaç que comptabilitzarà els motors de cerca SERP.
  • Augmentarà el nombre de clics o CTR el que generarà més trànsit a la pàgina.
  • Aconsegueix crear contingut viral a les xarxes socials.
  • Afavoreix el posicionament de la pàgina web ja que estarà entre els primers llocs de cerca.

Desavantatges d'usar clickbait

  • Lusuari al final sentirà insatisfacció amb el resultat ofert i pot manifestar la seva mala experiència del lloc.
  • En alguns casos crea una alta expectativa del contingut que s'ofereix i en llegir-lo decep l'usuari.
  • Al final són uns resultats de branding negatiu que en vincular-los amb una marca o imatge se'ls considera de mala qualitat o amb poca credibilitat.
  • Aquest tipus de tècnica pot funcionar una vegada per usuari, cosa que no garanteix la seva estabilitat o permanència a la xarxa.
  • L'usuari pot accedir a la pàgina web, però potser no acabi de llegir la informació o exploreu una mica més dins de la pàgina en veure que el contingut és un parany publicitari.
  • En alguns casos aquest tipus de tècnica quan no es fa correctament pot causar penalitzacions per la qual cosa comporta un gran risc.
Títol
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Nom de l'article
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Descripció
Per què cada vegada és més freqüent fer servir tècniques d'enganys com Clickbait? Entra en aquest post i informa't per detectar-les a temps.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

CONTACTA AMB NOSALTRES

Comença avui mateix a optimitzar i fer créixer el teu negoci!

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Airfal International (MktAirfal)
Airfal International (MktAirfal)
20. Juliol, 2022.
verificada
Expertise garantit a Zoho i atenció detallada per part de la nostra gestora Diana. Un luxe treballar al seu costat.
Mint57 Travel
Mint57 Travel
8. Juliol, 2022.
verificada
Treballar al CRM d'una agència de viatge no és una tasca fàcil i, malgrat les primeres dificultats, hem aconseguit un resultat molt bon. Un gràcies especial a Jessica i Fran, dos professionals i persones excel·lents.
Marcelo Pérez Sanders
Marcelo Pérez Sanders
7. Juliol, 2022.
verificada
Veritablement treballar amb els nois de Millennials és molt molt fàcil. Coneixen moltíssim del que és seu, però a més la qualitat humana de cadascun és la gran diferència. Acompanyen, entenen i es preocupen en tot moment de fer sentir el client al centre de totes les decisions. Dos comentaris finals, pagues 100 i en reps 110 i per tant, el segon comentari...110% recomanables. Gràcies en nom de Numeral8 Arg, Numeral8 Brasil, Numeral8 USA, Numeral8 Mex. i per descomptat, Numeral8 España.Ole!
Mario Rodriguez
Mario Rodriguez
7. Juliol, 2022.
verificada
Hèctor Martín Ribera
Hèctor Martín Ribera
6. Juliol, 2022.
verificada
Des que va néixer la nostra empresa hem estat treballant amb Millennials, i per segur seguirem fent-ho. El creixement de la nostra empresa ha estat en gran part gràcies a les eines de Zoho i el servei que ens ha donat Millennials, i encara que tenen un equip molt complet especialment Jessica és qui ha estat amb nosaltres des dels nostres inicis i implicant-se al 100% amb el nostre projecte. Jessica des del principi estudio la nostra empresa i el nostre sector i amb el seu coneixement de l'eina de Zoho, i la seva implantació ens ha ajudat molt a aconseguir objectius i tenir un control continu en el nostre creixement.
Martín Martínez
Martín Martínez
13. Juny, 2022.
verificada
LeanFactor Spain
LeanFactor Spain
19. Maig, 2022.
verificada
Molt organitzats, eficients i amb ganes dajudar. Els recomano àmpliament, no obstant les formacions en línia poden de vegades ser complexes de seguir. Recomanaria fer-ne almenys algunes en presencial.
Didac Catala
Didac Catala
12. Maig, 2022.
verificada
Ignacio Blanco
Ignacio Blanco
26. Abril, 2022.
verificada
Mari Paz Valderas
Mari Paz Valderas
21. Abril, 2022.
verificada
Treballar amb Jessica, Fran i el seu equip ha estat un autèntic plaer. Són resolutius i eficients. Els tornaríem a escollir sens dubte!

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

Equip_Millennials
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

CONTACTA AMB NOSALTRES

APRÈN AMB NOSALTRES

millora el SEO del teu Negoci

El nostre curs SEO està indicat principalment per aprendre i aplicar al teu negoci online principis bàsics del SEO. Posicionaràs el teu negoci de manera local. En poques setmanes el teu negoci online augmentarà la visibilitat y el nombre de visites a la teva web.

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

integrar Zoho CRM amb Intuit Inc
Jessica Assaf

Integrar Zoho CRM amb Intuit Inc

Saps Com integrar Zoho CRM amb Intuit Inc? A Millennials Consulting treballem Zoho CRM. Entra en aquest post i informa't.

com migrar dades de Sap a Zoho
Bernardino García Gil

Com migrar dades de Sap a Zoho

Saps com migrar dades de Sap a Zoho? A Millennials Consulting treballem amb Zoho. Entra en aquest post i informa't.

LES NOSTRES SEUS

Madrid

C. Francisco Abril, 17, 4t, 28007

Novelda - Alacant ​

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Jalisco - Mèxic

C. Independència 329, Col. Centre, 45100

CONTACTA AMB NOSALTRES

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals .

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

EL NOSTRE EQUIP

EL NOSTRE EQUIP

jesus garcia equip

Jesús

García

Gerent

bernar equip

Bernar

García

Consultor Comercial

Dpt Comercial

Alexandre trujillo equip

Alejandro

Ttrujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

miguel equip

Miquel B.

Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

irene equip

Irene

Bernardini

Especialista ERP

Dpt. ERP

jessica equip

Jessica

Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

damian equip

Damià

Melendrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

eliana equip

Eliana

Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

estivin equip

estiben

Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

venus àries equip

Venus

Arias

Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

diana equip

Diana

Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

esther equip

Esther

Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

tony equip

De Tony

Owen

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

jose equip

José

Inyesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

marta equip

Marta

Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

julian equip

JULIÁN

Sánchez

SEO Manager Especialista en Analítica

Dpt. SEO

Alejandro Sanchez equip

Alejandro

Sánchez

SEO                    Especialista a OnPage

Dpt. SEO

ivan equip

Iván

Simón

SEO                    Especialista en OffPage

Dpt. SEO

Alvaro equip

Álvaro

Poveda

SEO                    Especialista en Continguts

Dpt. SEO

jesus cazorla equip

Jesús

Cazorla

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

fran equip

Fran

Sinó

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

sheila equip

Sheila

botiguer

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

valentina equip

Valentina

Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

gaspar foto equip

Gaspar

Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

Ana equip

ANA

Vallejo

Consultora, implantadora

diego garber equip

Diego

Tomàs

desenvolupador

jorge fernandez equip

Jorge

Fernández

desenvolupador

jesus garber equip

Jesús

García

desenvolupador

ignasi equip

Ignacio

Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

Julià. V

Fernández

desenvolupador

Vicente Ares

Vicente

Ares

Especialista en requeriments legals i subvencions

alba mastic

Alba

Martínez

Especialista en Subvencions

xavi agut

Xavi

Agut

Consultor Web

fernant foto equip

Fernando 

Lopez

Especialista legal

mariana foto equip

Mariana

Hernández

RR.PP

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

equip youtube millennials

Continua aprenent al nostre canal de Youtube

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO