Màrqueting i Intel·ligència de Negoci

CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples

Quan navegues per internet és molt comú trobar-te algun tipus de titular o anunci sorprenent que et cridi l'atenció, com per exemple, fer una compra d'un producte o accedir a una pàgina web amb una finalitat concreta. Aquest tipus de publicitat és coneguda com Clickbait, et semblarà interessant saber què és.

Tenir clar aquest concepte pot ser de gran utilitat si et trobes en el negoci de les xarxes socials, ja que cal que comencis a utilitzar-lo. Ara com a lector et serà de gran utilitat perquè coneixeràs el veritable propòsit del Clickbait i evitaràs les conseqüències.

Què és clickbait?

Per entendre millor el concepte de Clickbait hauràs de conèixer l'expressió que és “Fer Click a l'Esquer”. És una tècnica de màrqueting digital que té com a objectiu generar una acció de curiositat, provocació o expectació, perquè la persona premi sobre lenllaç per ingressar en una pàgina web. Es considera clickbait les interpretacions sensacionalistes o meravelloses d'un tema en particular o de notícies recents.

En general són accions que estan acompanyades d'expressions com “no t'ho creuràs”, o “et sorprendrà”, “aquí t'assabentaràs”, és a dir, afirmacions exagerades que garanteixen una acció. En general, a aquesta acció se'l relaciona amb fins enganyosos o massa exagerats per a allò que promet ja que el contingut és de baixa qualitat, per no pertànyer a res del que indica el títol. Alguns usuaris rebutgen aquesta pràctica ja que s'adonen de com se n'aprofiten per acabar sent víctimes del clickbait.

Funcions del Clickbait

L'aplicació de Clickbait té el objectiu de generar trànsit a llocs que li proporcionen diners per publicitat. En general són post de contingut optimitzat amb el propòsit que sigui gaudit per l'usuari i compartit a través de les xarxes socials, amb més interès a Facebook, on totes les notícies es tornen molt més virals.

Algunes de les formes on s'aplica el clickbait és a pàgines web on s'incorporen algunes condicions per fer clic com la vista de fotos o galeries, així com el passi de diapositives o actualitzacions automàtiques de pàgines, tot això amb el propòsit d'augmentar al màxim tots els espais publicitaris proporcionats. Sens dubte, hi ha moltes campanyes publicitàries basades en el clickbait que els funciona perfectament per al seu objectiu, però no proporcionen o garanteixen el contingut promocionat.

Exemple de clickbait

Amb un sol article sabràs que és clickbait, a més pots arribar a generar una gran quantitat danuncis, el cas més utilitzat amb aquesta tècnica és emprar un enllaç o enllaç prometedor. Com els paranys de plans turístics meravellosos que estan totalment sobrevalorats i desproporcionats quant als costos reals, per la qual cosa s'han d'evitar del tot. Aquest tipus de contingut sol ser compartit moltes vegades, cosa que resulta que molts usuaris creen en la proposta publicitària i facin Clickbait.

Només entrar a la pàgina web s'activa el sistema de comptabilitat generant una gran quantitat de publicitat a través de diapositives. I no només això, un nombre increïble de persones arriba a compartir aquesta informació i totes amb espais publicitaris que li generen benefici a través del PPC (pagament per clic). La tècnica de clickbait pot ser utilitzada en campanyes de SEM i SEO.

Tècniques de Clickbait

Les tècniques són les formes i els propòsits en què és aplicat el clickbait, basant-se en característiques comunes de l'usuari, tenint en compte la seva conducta i termes psicològics per saber que és clickbait realment.

1. Misteri i suspens

En general és el més freqüent i es fa servir a través de titulars referits a la temàtica de suspens i misteri per dirigir el lector a un contingut en concret. Amb el propòsit que en veure'l no li sigui possible resistir-se a fer clic i per fi pugui descobrir de què es tracta o què hi ha al darrere, fins i tot és una forma molt efectiva, ja que moltes vegades l'usuari sap que el resultat no serà el que indica, però la seva curiositat va més enllà i ho ha de comprovar.

Pot ser un titular que genera la curiositat en el lector en dubtar d'alguna cosa o d'una idea que és coneguda o acceptada per tothom, un exemple podria ser que no s'ha de menjar cert producte, diguem-ne pomes, perquè és perjudicial per a la salut. Això causa intriga i suspens i se l'usuari per curiositat llegeix el contingut, que s'espera que mostri les proves del raonament, però no, l'article és tot el contrari indica les excel·lents propietats de la poma i com n'és de saludable menjar-la.

2. Llista numerada

És molt habitual trobar pàgines que estan dissenyades amb una quantitat d'elements determinats, ja que s'atreu el lector en oferir una quantitat de coses a través d'un contingut. Es podria dir que és una combinació de la tècnica anterior amb aquesta, en promocionar contingut com el següent:

  • 2 maneres de conèixer la teva parella perfecta.
  • 10 propietats d'un producte en particular que cal aprofitar.
  • 5 tendències negatives de….

clickbait que és

3. Verbs imperatius

Els verbs imperatius són utilitzats amb el propòsit de cridar latenció de lusuari, ja que són accions directes i precises que en ser combinades o relacionades amb una necessitat o prioritat causen impacte i ingressen al contingut per assegurar-se abans de realitzar qualsevol decisió. És una tècnica molt senzilla però altament efectiva en aconseguir que lusuari realitzi una acció directa a la pàgina.

Com, per exemple:

  • Llegeix els millors consells abans de comprar una casa.
  • Mira el següent vídeo i coneix com fer una màscara.
  • Informa't dels millors llocs en el teu viatge a Europa.

4. Emocionals

Es tracta d'apel·lar al costat sensible del lector fins i tot tocar la seva fibra sensible a través de titulars a qui no es pot ser indiferent. El clickbait en aquest aspecte està relacionat amb contingut que li proporciona un desenllaç favorable al lector i que són del vostre interès. Encara que no deixen de ser titulars sensacionalistes mostren a l'usuari contingut agradable, en aplicar-lo a un negoci s'ha d'adaptar segons l'objectiu i la funcionalitat, amb el propòsit de crear un titular molt atractiu que cridi latenció dun públic en particular.

Un exemple podria ser:

  • Un nen salva la seva mascota atrapada en un túnel.
  • Família es retroba amb la filla perduda després de 40 anys.
  • Mira aquestes joguines de la infància que de ben segur recordaràs amb tendresa.

Avantatges d'usar clickbait

  • S'aconsegueix captar l'interès del lector o cridar la seva atenció amb la finalitat que feu clic a determinat enllaç que comptabilitzarà els motors de cerca SERP.
  • Augmentarà el nombre de clics o CTR el que generarà més trànsit a la pàgina.
  • Aconsegueix crear contingut viral a les xarxes socials.
  • Afavoreix el posicionament de la pàgina web ja que estarà entre els primers llocs de cerca.

Desavantatges d'usar clickbait

  • Lusuari al final sentirà insatisfacció amb el resultat ofert i pot manifestar la seva mala experiència del lloc.
  • En alguns casos crea una alta expectativa del contingut que s'ofereix i en llegir-lo decep l'usuari.
  • Al final són uns resultats de branding negatiu que en vincular-los amb una marca o imatge se'ls considera de mala qualitat o amb poca credibilitat.
  • Aquest tipus de tècnica pot funcionar una vegada per usuari, cosa que no garanteix la seva estabilitat o permanència a la xarxa.
  • L'usuari pot accedir a la pàgina web, però potser no acabi de llegir la informació o exploreu una mica més dins de la pàgina en veure que el contingut és un parany publicitari.
  • En alguns casos aquest tipus de tècnica quan no es fa correctament pot causar penalitzacions per la qual cosa comporta un gran risc.
Títol
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Nom de l'article
CLICKBAIT | Què és? Tècniques habituals i exemples
Descripció
Per què cada vegada és més freqüent fer servir tècniques d'enganys com Clickbait? Entra en aquest post i informa't per detectar-les a temps.
Autor
Publicat per
Millennials Consulting SL
Logo

OPINEN ELS NOSTRES CLIENTS

Zine Hostaleria
Zine Hostaleria
22. Març, 2024.
Josep va mostrar un profund coneixement del CRM i una gran habilitat per adaptar-lo a les nostres necessitats específiques. Ens va guiar de manera efectiva a través de la implementació de bluePrints, fluxos de treball i camps en diferents mòduls, brindant-nos solucions i consells útils per al nostre negoci. Gràcies per la teva paciència i dedicació!
Carla Inagaki
Carla Inagaki
15. Març, 2024.
Hem començat amb la fase de consultoria i reingenieria de processos i estem encantats amb l'equip, especialment amb la Sheila i la Fernanda. Molt cracs, molt executives, molt proactives i àgils. Ara esperem que la implementació sigui tan "smoothy" i eficaç com la primera fase.. i que aquest començament de relació, sigui la d'una bonica història de partnerxip!!!
Ashleigh Zelaya
Ashleigh Zelaya
11. Març, 2024.
Eliana Pérez ho ha fet molt bé en la seva explicació de Zoho Social, atenent tots els dubtes de manera gentil i posada en el tema.
Angel Rabadan
Angel Rabadan
8. Març, 2024.
És un equip eficaç i resolutiu. Estàvem limitats amb el kit digital però ho han sabut aprofitar al màxim. Estem encara en contacte perquè continuarem treballant plegats. Vull agrair especialment a Gonzalo, Julián i Jesús. Són les persones amb les quals he tingut més moments de desenvolupament al projecte i sempre han estat a l'alçada del que s'esperava.
Leandro Stward Rondón Herrera
Leandro Stward Rondón Herrera
7. Març, 2024.
Eliana Pérez ha estat una professional innata per al procés de loptimització del nostre ecosistema digital i Zoho Social, des de Carbray International estem molt agraïts per la seva empatia i comunicació assertiva, ens van fer sentir en confiança durant tot el procés i ens vam portar grans aprenentatges per a la evolució dels nostres processos a xarxes socials. 🦾 #CrackEliana #LaArepaEsColombiana #MillennialsTheBest
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
MIRIAM VILLAVERDE URTIAGA
1. Març, 2024.
Ha estat sens dubte un encert contractar els serveis de Zoho. Són un quipo de professionals amb qui ha estat un plaer treballar. Ara la nostra vida com a empresa es fa més fàcil gràcies al programari de Zoho.
Pablo Camarena
Pablo Camarena
28. Febrer, 2024.
Excel·lent servei de part de l'equip, dedicant temps addicional a millores a la nostra implementació.
Víctor Vázquez
Víctor Vázquez
26. Febrer, 2024.
Excel·lent equip i tracte, molt professionals i seriosos. Coincidirem de nou en el futur sens dubte.
Gonzalo Pérez
Gonzalo Pérez
22. Febrer, 2024.
Són grans professionals i complidors. Un plaer haver treballat amb ells el pla del Kit Digital en temes de posicionament web i SEO per a la nostra nova web :)

PER QUÈ CONFIAR A MILLENNIALS CONSULTING?

foto equip millennials 2023
0
EMPRESES han confiat en nosaltres i digitalitzat el seu negoci a MC
0
PROJECTES han estat contractats per les empreses en els darrers 2 anys.
0 %
de les empreses REPETEIXEN treballar amb Millennials Consulting en nous projectes.

ALGUNES EMPRESES QUE CONFIEN EN NOSALTRES

ÚLTIMES ENTRADES DEL BLOG

LES NOSTRES SEUS

Madrid

Raimundo Fernández Villaverde, 61, 5è Iz, 28003 Madrid

Novelda

C. Mª Cristina 74, baix, 03660

Palma de Mallorca

Gran Via Asima 2 Planta 9 07009

Sta Creu de Tenerife

Carrer Boston Local Nº 2, 38650

Gualdalajara - Mèxic

Còrdova 2562, Providència 3a. Secc, 44630.

Vitacura - Xile

Av tabancura 1515 Oficina 309, 7630000 Vitacura.

ESCRIU-NOS

DIGITALITZA LA TEVA EMPRESA

CRM

Gestionem els processos del teu negoci a través del programari Zoho CRM, que compta amb un conjunt “tot en 1” per gestionar tota la seva empresa, més de 40 eines interconnectades entre si per a millor abast de la seva estratègia empresarial.

SEO

No és només estar a internet, els teus clients t'han de trobar a través dels cercadors. A Millennials Consulting gestionem estratègies de posicionament SEO perquè els teus clients potencials arribin a tu primer abans que a la teva competència.

La pàgina web és la carta de presentació principal del teu negoci a internet. «Si no ets a internet, no existeixes». Un disseny web que comuniqui i arribi als teus usuaris marcarà la diferència entre els teus usuaris i competidors incrementant el teu trànsit web.

La estratègies digitals van en creixement i nosaltres hem d'estar al marge d'aquest avenç, per això connectem eines que ajudin a complir objectius.

Business Intelligence

Apliquem estratègies de intel·ligència de negoci analitzant les dades de negoci. Emprem les eines més sofisticades en el tractament i l'anàlisi de dades de negoci.

La connectivitat d'eines digitals és una de les nostres principals peces de digitalització, emprant les nostres aliances amb partners digitals.

CONEIX LA NOSTRA XARXA DE PARTNERS

El Nostre Equip

CEO de millennials

J.García

Gerent

Trujillo_web_2

A. Trujillo

Consultor, Implantador

Dpt. RR.HH

treballador de millennials

D. Hernández

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Antón

Especialista ERP

Dpt. ERP

treballador de millennials

J. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

I. Riolobos

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

J. Cutillas

consultor

Dpto. Qualitat

treballador de millennials

S. Botiga

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

J.Assaf

Consultora, Implantadora Especialista Marketing

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

D.Meledrez

Consultor, Implementador Especialista ADS

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Pérez

Consultorra, Implantadora Especialista en Disseny

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Gallardo

Especialista en vídeo

Dpto. Màrqueting

treballador de millennials

E. Martínez

Consultora, Implantadora

Dpto. Analítica

treballador de millennials

A. Sánchez

consultor SEO

Dpt. SEO

jose equip

J. Iñesta

Consultor, Implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

I. Puche

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

Álvaro Poveda

À. Poveda

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

C. Hernández

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

E. Monzó

consultor SEO

Dpt. SEO

treballador de millennials

F. Mas

Consultor, Desenvolupador 

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Àlber

consultor

Dpto. IT

treballador de millennials

B. Romero

Consultor, Desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

J. Navarro

desenvolupador

Dpto. IT

treballador de millennials

V. Medina

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

G. Gilabert

Consultor Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

V. Cirerer

Consultor i implantador

Dpto. Comercial

treballador de millennials

C. Taronger

Consultora Comercial

Dpto. Comercial

treballador de millennials

O. Muñoz

Consultor i implantador

Dpto. Operacions

treballador de millennials

N. Taula

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

F. Estavillo

Consultora i implantadora

Dpto. Operacions

treballador de millennials

M. Abad

Subvencions

Dpto. Subvencions

Ana equip

A. Vallejo

Consultora, implantadora

marta equip

M. Mateo

Consultora, Implantadora

Dpto. Operacions

luis zoho crm mexico

L. Macías

Consultor LATAM

Dpto. Operacions

jesus garber equip

J. García

desenvolupador

diego garber equip

D. Tomàs

desenvolupador

ignasi equip

I. Del Val

desenvolupador

julian vicent equip

J. Fenández

desenvolupador

jorge fernandez equip

J. Fernández

desenvolupador

Vicent Ares

V. Ares

Especialista en legals i subvencions

xavi agut

X. Agut

Consultor Web

fernant foto equip

F. López 

Especialista legal

mariana foto equip

M. Hernández

RR.PP

alba mastic

A. Martínez

Especialista en Subvencions

Iago fernandez millennials consulting

I. Fernández

Especialista en ADS

HOLA !! Aquest formulari no mossega, pots escriure'ns ;-)

Contacta amb Nosaltres i Aconsegueix el teu Pla SEO