Els canals de distribució són les vies escollides per una empresa que recorre el producte des de la seva creació fins que aquest arriba al consumidor. En un canal de distribució hi ha certs elements involucrats que cal conèixer. Aquests són el productor, majorista, detallista i el consumidor final.
A continuació ti explicarem els tipus de canals de distribució i et donarem a conèixer una eina que us permetrà portar un bon control d'inventaris així com altres aplicacions per portar un control de la teva empresa.
Tipus de canals de distribució
En primer lloc, aquests canals es divideixen en dos tipus: canals per a productes de consum y canals per a productes industrials o de negoci a negoci. Aquests alhora, se subdivideixen en altres canals que van diferenciats d'acord amb el nombre de nivells de canal que hi actuen.
Canals de distribució per a productes de consum
Primer parlarem dels canals de distribució per a productes de consum, el qual es divideix en quatre tipus de canals que veurem a continuació:
- Canal Directe o Canal 1: en aquest tipus de canal, el productor porta a terme tots els processos de comercialització del producte, així com la seva transport i emmagatzematge sense lajuda de tercers. Són activitats de venda directa per diferents mitjans, alguns són les vendes per telèfon, compres en línia o per catàleg.
- Canal Detallista o Canal 2: en aquest canal hi ha uns intermediaris, coneguts com detallistes o detallistes. El fabricant compta amb un equip de vendes que s'encarrega de contactar les empreses detallistes per comercialitzar el producte. Ells s'encarreguen de les comandes i la venda al consumidor.
- Canal Majorista o Canal 3: en aquest cas es donen dos tipus dintervenció. Primer, els majoristes realitzaran les vendes a l'engròs del producte a les empreses detallistes, els qui el portaran directament al client. És un tipus de canal utilitzat en productes de gran demanda, quan el fabricant no té la capacitat de portar el producte a tots els consumidors.
- Canal Agent/Intermediari o Canal 4: els agents intermediaris ajudaran el productor a establir tractes per comercialitzar el seu producte. Així arribarà als majoristes i seguirà el curs normal cap als minoristes i el consumidor.
Canals per a productes industrials o de negoci a negoci
Ara et comentarem sobre els canals per a productes industrials o de negoci a negoci, aquests solen ser els seus canals de distribució:
Canal Directe o Canal 1: És el canal més comú per a productes d'ús industrial, com a quantitats de matèria primera, per posar un exemple. És el més curt i directe. Els fabricants s'encarreguen d'oferir i vendre el producte a clients industrials, segons les seves exigències.
Distribuïdor Industrial o Canal 2: En aquest tipus de canal intervenen els distribuïdors industrials, els qui fan la funció d'empreses majoristes. Compren els productes i actuen com a força de vendes per al fabricant. És un canal comú a petits fabricants que no poden gestionar un personal de vendes.
Canal Agent/Intermediari o Canal 3: aquí els agents intermediaris faciliten el procés de venda als fabricants en trobar clients que puguin estar interessats en el producte i determinen acords comercials.
Canal Agent/Intermediari – Distribuïdor Industrial o Canal 4: com hem dit anteriorment, els agents faran més fàcil la venda del producte. Ara bé, el distribuïdor industrial durà a terme la tasca demmagatzemar aquests productes fins que siguin sol·licitats pels usuaris industrials.
Com controlar la gestió d‟inventari i les relacions entre els diferents canals de producció.
et presentem Inventari Zoho, Aquesta ferramenta et permet controlar l'estoc de la teva empresaevitant així ruptures d'estoc i problemes amb els diferents canals de distribució.
Aquesta aplicació a més, et permet saber quant ven cada proveïdor per posteriorment realitzar accions per arribar a acords amb aquells proveïdors que venguin menys els teus productes.
Saber més sobre| Inventari Zoho.