avantatges del blog corporatiu en el posicionament SEO
Avui dia són moltes les web's que dissenyen les seves pàgines amb poc contingut per oferir un disseny net i clar. No obstant això, estem perdent una oportunitat de donar més detalls als usuaris sobre els nostres serveis. La incorporació d'un blog corporatiu a la web comporta un gran nombre de beneficis per al posicionament Seo, ja que ens permet generar continguts de forma organitzada. Amb la creació de continguts estaríem oferint informació als usuaris sobre les activitats i serveis de l'empresa i alhora ens permetria incloure paraules clau en els nostres textos que després puguin rastrejar i interpretar els principals robots d'indexació de pàgines web. De la mateixa manera, podrem fer-lo servir per crear promocions o difondre continguts relacionats amb les activitats de la nostra empresa.A continuació, es detallen algunes de les avantatges que comporta la incorporació d'un blog a la nostra web d´empresa.
Què és el Blog Corporatiu i per què és important?
És el procés de redactar i optimitzar un contingut rellevant tant per a l'usuari com per a Google. Això és important perquè si ets capaç de posicionar-te usant paraules clau o keywords, això ajudarà i atraurà un trànsit segmentat, i gràcies a això el teu contingut estarà ben posicionat als resultats de Google. Aquí us deixem uns consells a tenir en compte al teu blog:- utilitza paraules clau adequades al teu contingut, és a dir, fes un estudi sobre paraules clau, i analitza el que la gent escriu per buscar un contingut en concret, per exemple: una serralleria que vulgui posicionar-se amb la keyword «serraller» pot ser que ho tingui complicat perquè hi haurà molta competència, però pot buscar altres opcions com «serraller 24h». Pots fer servir investigació de paraules clau o keywords Explorer, per trobar les paraules clau.
- Avalua la intenció de cerca dels usuaris, per saber que busquen i que volen trobar, perquè és possible que busquin una cosa en concret per informar-se d'alguna cosa, però n'hi haurà d'altres que a part busquin informar-se d'un producte i comprar, tot això dependrà del sector del qual es parli, serveis, productes etc…
- Oferir continguts actualitzats: Els cercadors tenen molt en compte que les pàgines siguin dinàmiques i actualitzin freqüentment els seus continguts per la qual cosa realitzar publicacions de nous continguts al blog ajuden a automatitzar aquesta tasca. L'ús de contingut al nostre blog té principalment 2 funcions, oferir continguts d'utilitat a l'usuari i incloure keywords a l'índex de Google per les que vulguem posicionar.
Pàgines de destinació optimitzades
Algunes de les tasques més freqüents en l'optimització de les pàgines de la nostra web resulten molt més àgils mitjançant l'ús d'un blog. Treballs com posar-li un títol que contingui la paraula clau principal, que l'adreça web també ha de contenir paraula clau, que tingui enllaços interns amb textos rellevants cap a les pàgines, encapçalats…etc. Aquests requisits per al posicionament Seo són més difícils dimplementar quan estem limitats a les pàgines de descripció de la nostra empresa. Aquestes pàgines tenen la comesa de mostrar un contingut atractiu sense avorrir lusuari pel que el blog ofereix la possibilitat d'estendre't en el nombre de paraules, optimitzar la URL, enllaçar internament a pàgines de més interès…etc.
Atreure trànsit web de qualitat
Amb la creació de continguts propis de qualitat tenim l'oportunitat que altres llocs ens enllacin, atraient usuaris a la nostra web procedents d'altres llocs web (tràfic de referència) mitjançant la publicació d'articles interessants al blog corporatiu.
Augment del temps a la web
A la majoria de cercadors utilitzats a la web no els agrada que quan un usuari entra en una web a través d'una cerca torni ràpidament al cercador ja que els cercadors interpreten que a l'usuari no li ha agradat el contingut d'aquest resultat de cerca restant rellevància a la nostra web i per tant, perdent posicionament. Creant contingut de qualitat augmentem les possibilitats que l'usuari romangui més temps a la nostra web i reduïm el percentatge de rebot.
Enllaçat de continguts interns
Els enllaços interns serveixen per augmentar el rastreig i la rellevància de determinats continguts dins del nostre lloc web, de manera que des d'un article amb molt de trànsit, puguem portar l'usuari a altres pàgines de negoci. Gràcies a aquesta tècnica, podem enviar enllaços a altres continguts o serveis de la web des de pàgines que tinguin trànsit considerable.
Un blog també ens ajuda a crear una arquitectura dels continguts fomentant una lectura progressiva per part de l'usuari i una millor traça de la nostra web per part dels principals motors de cerca.
Aconseguir enllaços de qualitat
Un dels majors reptes en el posicionament Seo és aconseguir que altres webs de qualitat enllacin als teus continguts. Això aporta més autoritat a la nostra web pel que guanyem rellevància per als cercadors. Els enllaços a recursos dinterès per a lusuari (ex. una guia de compra) són continguts ben valorats per cercadors.
Activitat a les xarxes socials
gràcies al blog corporatiu podem compartir els nostres continguts a les xarxes socials de forma periòdica i pot resultar una bona estratègia per atraure usuaris a la nostra web. A més, la interacció a xarxes socials és un indicador de rellevància per als llocs web.
Beneficis d'un blog corporatiu
- Notorietat de marca. Major autoritat i rellevància de cara als nostres clients.
- Llançaments d´esdeveniments, ofertes o serveis.
- Facilita la comunicació entre el client i l'empresa.
- Obtenir contactes i subscriptors.
- Alt potencial de conversió dusuaris a clients.
Publicar continguts a blog corporatiu
Si el lloc web està orientat als serveis, ens veurem limitats a la quantitat de contingut creat en benefici de la qualitat d'aquest. Aquests continguts han de ser aportats des de lexperiència professional i redactar contingut dun tema que es domina, en cas contrari, donarem la sensació de poca professionalitat. L'ús del blog es presenta com una oportunitat excel·lent per generar i gestionar els continguts que volem oferir a lusuari.
Finalment, organitza les teves publicacions. Tracta de publicar, almenys, un post per setmana i controla la temàtica i paraules clau que estiguis treballant.