La automatització de màrqueting, és una nova manera d'aprofitar el programari amb finalitats publicitàries. Entre tantes opcions per triar, tots tenen la mateixa meta: facilitar a les empreses els processos que habitualment són difícils i prenen massa temps. En automatitzar la publicitat, s'aconsegueix un resultat més eficient i un seguiment a detall del mateix.
Beneficis de l'automatització de màrqueting
La automatització de màrqueting té certs beneficis a ressaltar:
- En afegir aquest tipus d'automatització, és més simple realitzar processos que abans eren complexos, obtenint resultats naturals i que en molts casos no serien aconseguits.
- proporciona més eficiència (en el sentit que tot està sent realitzat per una màquina i la seva finalitat és realitzar únicament aquest treball).
- Redueix els costos de personal (un sistema Premium té un cost inferior depenent del cas, encara que molts programaris ofereixen servei gratuït), en qualsevol cas, serà més barat que una persona o grup de persones que s'encarreguin específicament d'aquesta tasca.
- Te permet invertir el temps de treball en altres feines.
- La companyia pot aconseguir un millor control a tot el treball de màrqueting.
- Control i seguiment continu dels resultats.
- Gràcies al bon disseny, ofereix un email amb el contingut ideal (i el disseny perfecte) a l'adreça de correu interessada (anteriorment, aprovant l'enviament a la vostra adreça). Tot just al moment que es desitja l'enviament.
- Analitzant prèviament el perfil i el comportament amb l'empresa, permet conèixer els registres dels clients que estan disponibles, per enviar ofertes comercials.
Es poden automatitzar correus electrònics?
Els correus electrònics han pres camí novament actualment, apareixent fins i tot en xarxes socials o per a tràmits econòmics. Últimament, els emails són usats com el mitjà més efectiu per arribar al públic. Gràcies a tantes estratègies de màrqueting, que resulten invasives a la visió en certs casos, s'ha pres partit d'un senzill correu electrònic de publicitat.
Certament, l'automatització de publicitat mitjançant correu electrònic és un increïble avantatge, amb totes les opcions que pots fer.
- Pots personalitzar el correu electrònic, depenent la persona a qui et dirigeixis
- Amb el programa que facis servir, prens partit de diferents edicions que pots realitzar per complaure a la vista
- Les adreces de correu electrònic, queden emmagatzemades automàticament, similar a una agenda
- L'usuari al qual t'has de dirigir, haurà d'autoritzar l'arribada dels emails, per tant es tracta de publicitat acceptada per usuaris interessats en el contingut.
Entre molts altres beneficis que inclou l'automatització de màrqueting, podríem recalcar, com hem esmentat prèviament, no haver de pagar un sou aliè a una persona, sinó fer-ho tot a través d'un programa. Automatitzar el màrqueting, estalvia temps i pressupost, a més d'evitar l'odiat spam.
Hi ha diversos programaris que permeten automatitzar el màrqueting mitjançant correu electrònic. Algunes treballen de manera gratuïta, com també tenen una opció Premium. Des de Millennials Consulting recomanem l'eina Zoho Campaigns. És una aplicació que pot ser molt útil a l'hora de fer aquest tipus d'automatitzacions.