Millors estratègies per augmentar vendes
Augmentar les vendes en començar una vida de negoci no és senzill, però amb bones tècniques i perseverança es poden assolir metes molt satisfactòries. Pel que fa a vendre existeixen una sèrie de formes de augmentar les vendes y promocionar els teus productes perquè es venguin com a xurros. Vendre pot ser tot un repte, però no et preocupis gaire, en aquest post et presentem les 7 millors estratègies perquè milloris el nombre de vendes i facis créixer el teu negoci.
Aquestes estratègies ja han estat provades i comprovades llançant resultats positius. Si el teu negoci és virtual o físic estàs al lloc correcte per augmentar la promoció dels productes que ofereixes.
- reduir costos
- Usar les xarxes socials
- Automatitzar ofertes
- Estudiar el mercat
- Zoho Campaigns
- Analitzar estratègies
- Inventari Zoho
1. Reduir costos per augmentar vendes
- Un dels consells més rellevants al moment de reduir costos a augmentar les vendes, és la creació d'un blog, que si bé és un dels mètodes més barats per promocionar un producte i que pot deixar més guanys posteriorment.
- fer un petit inventari i treure estadístiques de totes les estratègies que realitzem per promocionar els nostres productes, per tal de reduir alguns costos eliminant estratègies innecessàries o canviar-les per unes menys costoses que ens poden donar els mateixos o millors resultats.
- Donar promocions o ofertes clients destacats, actuals o potencials.
2. Usar les xarxes socials
- Dedicar-li una mica de temps a promocionar els teus productes a les xarxes socials és més que bona idea. Heu de tenir en compte que només heu d'utilitzar les xarxes que tingui més trànsit d'usuaris. Per exemple, les xarxes més utilitzades actualment són: Facebook, Instagram, Pinterest, entre altres. Tot i que també pots utilitzar xarxes que siguin competents als productes que estàs oferint.
- Es recomana compartir i donar a conèixer les opinions dels teus clients, ja que els usuaris solen confiar en les opinions daltres consumidors.
- No utilitzis només les teves xarxes socials per vendre de forma massiva, pren-te uns minuts al dia per respondre preguntes als usuaris i socialitzar amb ells. Recordeu que la reputació és el més important en qualsevol emprenedor.
- Si comptes amb una pàgina web, és molt important que habilitis els botons de les xarxes socials perquè els usuaris comparteixin els productes que més li cridin l'atenció.
- Has d'administrar contingut de qualitat, que sigui cridaner i que estigui actualitzat de manera freqüent per cridar latenció dels internautes. A més dadaptar-se a cada xarxa social.
Això ajudarà a millorar el rendiment de l'empresa ja augmentar vendes.
3. Automatitzar ofertes
- Si un producte no és completament funcional mai no es vendrà com s'espera. Al moment de vendre un producte has de complir totes les expectatives que has creat als teus clients.
- Afegeix noves característiques al teu producte, nous estils, mides, o simplement un bon canvi de presentació i disseny.
- has mostrar-te proper en tractar amb la gent, ja que una bona atenció al client pot marcar la diferència. Procura ser més amable amb ells, donar-los una atenció ràpida i personalitzada i no et saltis el més mínim detall al moment de respondre alguna pregunta.
- Treu a la llum promocions, ofertes y redueix els costos dels teus productes de tant en tant. Això sí, has de procurar que aquesta reducció de costos no afecti de manera considerable el teu marge de guany.
- Personalitza una pàgina web i realitza esdeveniments especials y sortejos. Amb aquesta estratègia les persones contactaran amb altres perquè també hi participin i això augmentarà el volum de visites.
4. Estudiar el mercat per augmentar vendes
- has conèixer a fons les qualitats i debilitats del producte que ofereixes.
- Assisteix als diferents esdeveniments i exposicions comercials, sobretot si tracten temes similars al plantejament del teu negoci.
- Pren-te una mica de temps i Analitza quins estratègies i implementacions realitza la teva competència per crear les teves i arrasar amb el teu negoci.
- Estigues al dia de les últimes tendències pel que fa a productes amb més demanda i participa a totes les organitzacions gremials que puguis.
5. Usar eines de correu electrònic màrqueting com Zoho Campaigns
Zoho Campaigns és una eina digital que compleix l'objectiu de crear campanyes d'email màrqueting per fidelitzar els clients i atraure'ls als teus productes.
- Realitza qüestionaris online per conèixer les necessitats que els teus clients volen satisfer. No oblidis compartir les opinions d'aquests clients perquè els usuaris tinguin més confiança en voler comprar el teu producte.
- Amb aquesta eina podràs segmentar els emails alternant idioma i tipus de clients per grups.
El màrqueting per correu electrònic és una de les estratègies més eficaces en el moment de donar-te a conèixer, pots tractar amb persones que estiguin involucrades al teu àmbit de negoci i compartir qualitats.
6. Analitzar estratègies
- Quan inicies un negoci és necessari Simplificar el màxim possible el objectiu. Amb aquesta opció i mitjançant una big data podràs obtenir patrons i seqüències comunes al teu grup comercial per així poder enviar missatges i conèixer les potencialitats que els pots oferir mitjançant els teus productes.
- Realitzar ofertes anticipant-se a les necessitatss dels clients pot augmentar les vendes de manera ràpida i eficaç.
- En aplicar les opcions anteriors has de analitzar tu estatus de vendes per saber si aquestes estratègies estan millorant lempresa. I en cas de no estar-ho fent, buscar solucions.
- Analitzar els consumidors amb Google Analytics. Aquesta tasca serà molt senzilla, ja que aquest programa prendrà dades demogràfiques, gustos, preferències i els productes favorits de la clientela.
7. Gestionar l'estoc amb eines com ara Zoho Inventory
Inventari Zoho és una eina que et permet controlar i gestionar en temps real l'inventari de la teva empresa. Posseeix una interfície molt senzilla la qual et permetrà obtenir més dades i conèixer més el teu negoci fent que et centris a créixer el teu negoci més que a administrar-lo.
Aquesta eina centralitza les diferents eines de pagaments, vendes, estoc en una per portar un millor control de lempresa.
- podràs afegir canals per oferir la venda dels teus productes. On s'hi integra: Amazon, EBay, Etsy i Shopify.
- Crear de manera senzilla i ràpida ordres de compra i venda dels productes per poder gestionar les comandes de manera en línia o offline des d'una ubicació central.
- afegir més opcions d'enviament de producte. Per exemple, via marítima.
- fer un profundo seguiment a l'enviament dels teus productes per evitar qualsevol tipus de pèrdua o possible robatori.