analitzar el SEO d'una web és important per saber si s'està fent una bona feina o, per contra, caldria plantejar-ne una altra estratègia de posicionament a seguir.
A l'hora de fer aquesta anàlisi, cal tenir en compte diferents aspectes per fer-ho de manera òptima. Has de tenir clar que realitzar una anàlisi profunda de la teva web, comportarà força temps. No obstant això, podeu seguir alguns consells que no us suposin tant de temps i us ajudin a tenir un control de com està la situació al vostre lloc web.
Continua llegint si vols saber-ne més.
Continguts
analitzar el SEO web de manera ràpida
Autoritat de domini
El primer que cal saber és què és això. L'autoritat de domini és, per dir-ho de manera senzilla, el nivell de qualitat que té el domini de la teva pàgina web. Es puntua del 1 al 100, i aquest últim és la puntuació més alta.
Aquest concepte va acompanyat de la idea de PageRank, ja que és algorisme que mesura i valora tota la rellevància de la pàgina o lloc web perquè google determineu a base d'aquest algorisme et pugui posicionar de millor manera o d'una manera més òptima. En altres paraules és un indicador de poder o força de la web, si té un poder o força més gran, es podrà posicionar d'una millor manera en Google. Avui dia la puntuació es calcula basada en uns factors que són desconeguts, però no implica que no tinguem en compte, al contrari cal que tenir molt en compte.
Hi ha diferents elements que poden afectar la teva autoritat de domini, com poden ser el temps que tingui la pàgina web, el SEO o els enllaços que contingui. Pots utilitzar diferents eines per veure el Domain Authority (Autoritat de Domini) de la teva web.
Temps de càrrega
Un altre factor important a l'hora de analitzar el seo d'una web és una cosa que, en moltes ocasions, pot apreciar a simple vista, el temps de càrrega o la regla dels 3 segons.
És un dels factors que Google té en compte a l'hora de posicionar la pàgina. Per millorar això, és a dir, baixar el temps de càrrega, has d'optimitzar elements com ara les imatges, vídeos o efectes que contingui el lloc web (el pes, text alt, etc). Per exemple: al contingut de les imatges per optimitzar-les de la millor manera possible per al temps de càrrega no poden pesar més de 100 Kb.
Millennials Consulting compta amb l'eina WP Rocket que et pot ajudar a loptimització del temps de càrrega de la pàgina web , duna manera molt senzilla dutilitzar i intuïtiva de manera que podràs fer moltes optimitzacions fàcilment.
Sitemap
El mapa del lloc web és un altre dels elements que Google té molt en compte a lhora de posicionar. Per què? Doncs la resposta és que aquest sitemap, ajuda el cercador (Google) a trobar i veure els elements que conté la teva web de manera més ordenada i ràpida. En trobar els elements de manera senzilla, ajuda a indexar-los. Conté tots els passos correctes que ha de ser recorregut per Crawler.
Un Sitemap conté totes les URL principals del lloc o pàgina web, són les que seran llegides en ordre prioritari. És necessari privilegiar les que es consideren o són realment importants per analitzar SEO web. És important ja que per exemple: Una pàgina no rep moltes entrades, pot ser no detectada pel bot, aquí és quan entra i cal indicar-la a Google.
Per comprovar si la teva pàgina web té un sitemap, escriu l'adreça URL al cercador de google, seguit del terme “sitemap.xml”. Si no et surt, és que no en té i hauries de crear-lo.
Arxiu robots.txt
El fitxer robots.txt és una cosa clau a l'hora de analitzar el SEO duna web. Aquest és un fitxer que conté informació que és molt valuosa per a Google. En aquesta informació, es reflecteix quines són les pàgines per les quals volem que el cercador passi i indexi, i per altra banda, aquelles en les quals no requerim que entri. Simplement, que passi de llarg.
Assegureu-vos de tenir el fitxer robots.txt configurat de manera adequada. Per arribar a la pàgina on podràs veure-ho has d'escriure la url del vostre lloc web + /robots.txt.
Compte, que WordPress configura de forma fixada el fitxer robots.txt no sigui accessible des de cap directori, si vols fer algun canvi, has de crear el teu propi fitxer i carregar-lo a la teva carpeta arrel com a reemplaçament.
Títols i meta títols
assegura't que tot el contingut de la teva web està marcat tal com ha de ser-hi. Els títols han d'estar marcats com “title” i els meta títols com “meta title” en el moment que ho inspeccionem des d'HTML. Són detalls que ajuden Google a saber el que conté la web. A més, segons la manera com cada element estigui marcat, el prioritzarà més o menys a l'hora de llegir-lo.
hauries aprendre dels petits trucs per optimitzar de la millor manera possible , així aconseguiràs millorar la visibilitat orgànica de la teva pàgina web. És un pas molt important a millorar el SEO.
Jerarquia de les capçaleres
En relació amb allò comentat al punt anterior, hem d'etiquetar les capçaleres de les diferents pàgines de la nostra web. Qualsevol aterratge (pàgina de destinació), ha de comptar amb una etiqueta H1, la qual indica que és el títol principal de la pàgina esmentada. A partir d'aquí, haurem de col·locar el resta d'etiquetes (H2, H3, H4), segons quina sigui l'estructura. Però no sempre estaran totes les etiquetes.
Contingut del web
Si vols continuar i analitzar el SEO de la teva web, has de tenir molt presents els continguts de la mateixa. És molt dificultós comptar com un bon SEO de la teva web si no comptes amb una estratègia de continguts acord al que necessitis.
Deure tenir un blog, en constant actualització, amb articles relacionats amb l'àmbit de la teva web. Recorda que aquests articles han de contenir informació de valor i rellevant per als usuaris potencials. Tenir ben posicionats aquests articles, ajudarà a millorar el SEO de la teva web.
paraules clau
Les Keywords o paraules clau indiquen els conceptes que fan servir els usuaris per fer les cerques que necessiten. És fàcil entendre a l'hora d'analitzar SEO d'una pàgina web que, segons el nínxol en què es mogui la teva web, has de tenir una sèrie de paraules clau que has de posicionar sí o sí. Assegura't de realitzar una bona feina SEO amb aquestes paraules clau perquè et brindin el trànsit que necessites.
A més, hauràs d'anar fent keywords researchs per descobrir i trobar altres keywords que et podran servir. A partir d'elles, hauràs de fer la estratègia de posicionament que més s'adapti a les necessitats de la web.
Ara ja saps en quins elements fixar-te i posar més atenció per analitzar el SEO de la teva web de manera ràpida. Tingueu en compte tots aquests consells que us hem donat per millorar el posicionament de web.
Beneficis d'analitzar SEO web
Després de complir tots els apartats esmentats anteriorment, això són els possibles beneficis de realitzar una anàlisi SEO web correctament i òptim:
1- Millora el posicionament del teu lloc web als cercadors.
2- Més visibilitat per al teu negoci.
3- Més trànsit cap a la teva web.
4- Recolza a convertir el trànsit en vendes i leads.
5- Millor Usabilitat.
6- Millor Reputació de lloc web.
7- Destacar sobre la competència.
En Millennials Consulting, som una consultoria de SEO y CRM i us acompanyem durant tot el procés de digitalització de la vostra empresa. La nostra manera de veure la feina és acompanyar el client en tot moment i créixer amb ell.
No pretenem cobrar per fer una feina i que no hi hagi contacte. La idea és que el client s'adoni del que li aporta SEO i que comenci a aplicar-ho a poc a poc pels seus propis mitjans, sempre acompanyat pels nostres professionals. Això ho aconseguim mitjançant consultories personalitzades.
No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i preguntar sense cap compromís.