Continguts
Què és i per a què serveix el Lead Nurturing?
Si véns de l'anterior post estàs al lloc correcte, ara entendràs la 2a part del procés per captar clients.
Si, per contra, acabes d'arribar aquí i no saps de què estic parlant, et dic que estàs començant la casa per la teulada. Si vols entendre el procés per captar més clients, has d'anar al primer post on t'explico amb exemples pràctics la fase 1 perquè puguis entendre aquesta fase 2 tan important.
El Lead Nurturing és una eina que et permet automatitzar continguts i selecciona al client que està en dubte o no està molt interessat a comprar els teus productes o serveis. Ho aproxima al punt de venda tot de forma automatitzada sense necessitat de més personal.
Dit això seguim amb l'exemple:
Com hem vist anteriorment, primer es classifiquen els clients potencials.
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 3 | 4 | 13 |
500.000 € | 7 | 5 | 48 |
200.000€. | 2 | 6 | 72 |
Després, el Lead Nurturing ens planteja 3 estratègies diferents.
-
Els potencials clients que NO m'interessen gaire:
No vol dir que no m'interessin. Sí que m'interessen, però encara no estan preparats per comprar els meus productes.
Per això els enviaré newsleters donant-li informació sobre CRM, que és, perquè serveix, els avantatges que té per a una empresa: estalvi de costos, automatització de tasques, més abast de potencials clients, més vendes….
Respon-me a aquesta pregunta. Tu has comprat alguna cosa per a tu que no entens per a què serveix, ni hi veus cap utilitat?
No, ni tu ni ningú.
-
Els potencials clients que em poden interessar:
Aquest tipus de client sí que sap per a què serveix el CRM, han provat ja anteriorment una cosa semblant a la seva empresa, però no ho saben utilitzar correctament però encara han d'esperar a aprovar els pressupostos de l'any que ve per veure si intenten automatitzar alguna cosa a la seva empresa.
A aquest tipus de client us enviaré un altre tipus d'informació d'un següent nivell per newsletter, aplicacions de CRM en empreses, formes en què l'empresa pot guanyar milers d'euros automatitzant processos, com ara portar el control de la teva empresa.. etc.
-
I finalment les empreses que sí que m'interessen al 100%:
Aquestes empreses ja han treballat amb altres CRM, però no obtenen lautomatització que estaven buscant. O ja utilitzen un CRM i necessiten millores, o volen fer un gran projecte.
A aquestes empreses ja passem a atacar més agressivament. Els fem un webinar gratuït online, responem els seus dubtes, fem trucades, busquem contractar una auditoria on estudiarem el seu cas en particular per posteriorment implantar el CRM a la seva empresa.
Com veus hem fet 3 estratègies diferents en funció del tipus de client.
Però aquí no s'acaba la cosa.
El Màrqueting automàtic del Lead Nurturing
Aquí comença el que podríem anomenar la lliga de futbol. Utilitza el mateix sistema, els que guanyen tots els partits pugen de categoria. Aquí passa el mateix.
Totes les newsleters estan automatitzades al 100%, però agafen mètriques i informació. Les persones que a priori “no m'interessen” han vist tots els continguts durant 6 mesos.
Per tant, el sistema el detecta i automàticament el canvia a la columna de clients que em poden interessar.
Aleshores passa a donar-li contingut més específic sobre implementacions de CRM a empreses reals i casos d'èxit.
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 3 | 4 | 13 |
500.000 € | 7 | 5 | 48 |
200.000€. | 2 | 6 | 72 |
Automàticament disminueixen les empreses que no m'interessen gaire.
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 3 | 7 | 10 |
500.000 € | 7 | 9 | 44 |
200.000€. | 2 | 10 | 68 |
Si continuen veient tots aquests continguts, significa que el client està més proper a la compra del CRM.
Aleshores passarà automàticament a la primera columna, el potencial client ARA SÍ que m'interessa al 100%
Pel que us farem una trucada, us donarem més informació específica per a la vostra empresa, contractarem una auditoria i posteriorment la implantació del CRM.
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 3 | 7 | 10 |
500.000 € | 7 | 9 | 44 |
200.000€. | 2 | 10 | 68 |
Facturació d'empreses | M'interessa molt | Em pot interessar | No m'interessa gaire |
1 milió | 6 | 4 | 10 |
500.000 € | 11 | 5 | 44 |
200.000€. | 7 | 5 | 68 |
Conclusió: Avantatges del Lead Nurturing
- T'ajuda a generar més vendes de manera automàtica.
- T'estalvia temps d'atendre clients que no et compraran encara.
- Et permet convèncer els teus potencials clients que et comprin.
- Fidelitza clients aportant-hi valor i informació.
Si vols tenir a la teva empresa implantat el Lead Nurturing i el Lead Scoring pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem a implementar-lo a la teva empresa.