A l'hora de parlar del posicionament de pàgines web a internet, coneixem de sobres el que s'anomena com SEO. No obstant això, pel que fa al posicionament d'aplicacions per a mòbil (Apps), hem de parlar de les sigles ASO. En aquest post comentarem tot allò relacionat amb aquest terme. Continua llegint si vols saber-ne més.
Què és ASO?
ASO són les sigles de Optimització de l'App Store, que també rep el nom de SEO per a Apps. Es tracta bàsicament d'una estratègia adreçada al posicionament d'aplicacions associades a l'App Store d'Apple o Play Store de Google. El seu objectiu és el mateix que el SEO per a pàgines web, és a dir: millorar la visibilitat i així aconseguir un increment del nombre de descàrregues associades a la nostra app.
Coses ASO a tenir en compte: On-Metadata
Per posar en pràctica aquesta estratègia cal tenir en compte diversos factors clau i alguns consells d'optimització.
- En primer lloc, una app ha de comptar amb un bon nom associat a la seva categoria.
- També és recomanable associar-ne una bona descripció així com paraules clau rellevants, ja que això ajudarà els usuaris a trobar lapp a les botigues.
- Finalment, és important destacar la rellevància d'un bon disseny així com de creativitat a l'hora de crear pantalles associades a l'app, així com també una bona associació entre les icones associades a cada botiga per millorar el posicionament associat al nom de l'app.
Coses ASO a tenir en compte: Off-Metadata
Altres coses que és important tenir en compte respecte a ASO són, per exemple:
- El nombre d'instal·lacions: Això influeix directament en la visibilitat associada a l'app. Com més siguin les instal·lacions realitzades, millor serà el posicionament.
- Les ressenyes: Aquestes ajuden a generar confiança entre els usuaris així com també a millorar el rànquing associat al nom de l'app.
- El nombre de desinstal·lacions: Això associat a un alt nombre de desinstal·lacions pot influir negativament en el rànquing associat a l'app. Com més nombre de desinstal·lacions, pitjor posicionament.
- Construcció d'enllaços: Realitzar el linkbuilding associat a l'app així com també associar-la a xarxes socials pot ajudar en gran mesura el posicionament associat.
- Senyals socials: Una presència associada a les xarxes socials així com un bon maneig dels continguts associats pot ajudar en gran mesura a millorar la visibilitat associada a l'app.
diferències entre SEO i ASO
Un detall important en parlar de nansa és que ambdós termes es refereixen a tècniques associades al posicionament, no obstant hi ha algunes diferències entre ells.
En primer lloc, el SEO està associat a l'optimització associada a continguts associats a una lloc web. D'altra banda, el ASO s'enfoca directament al disseny associat a la aplicació així com també a lusuari. Això fa referència principalment a detalls associats a la interfície així com associacions amb xarxes socials associades.
En resum, l'ASO és una estratègia destinada a millorar el posicionament associat a les Apps i aconseguir així major visibilitat i descàrregues. Cal associar un bon disseny així com paraules clau rellevants per aconseguir l'èxit a l'App Store i Play Store.
Ja coneixies ASO? Comparteix la teva experiència amb nosaltres!