Què és el Lead Scoring per CRM?
Lead Scoring és la temperatura del lead. Ens ajuda a mesurar el grau d'interès de l'usuari al nostre producte o servei.
Quan tenim una gran base de dades, no podem tractar tots els leads de la mateixa manera, ja que han pogut arribar de Fuentes distintas, per interès propi o simplement han arribat per casualitat.
Quins beneficis ens aporta el Lead Scoring?
Podrem identificar amb només cop de vista les millors oportunitats de negoci. Per això ens permetrà optimitzar el nostre temps i centrar els nostres esforços en leads que tenen un veritable interès en nosaltres. Per això tindrem més probabilitat de tancar un negoci.
Ara bé, com adaptem això al nostre Zoho CRM?
És de les primeres parts de configuració de CRM. Suposem que tenim una base de dades de 50.000 leads. per on comences a fer les teves accions comercials?
Aquí comença un treball d'introspecció i consultoria de negoci que tots hem de fer abans d'implementar un CRM. Ens hem de preguntar quins són els que realment ens interessen a nosaltres ia partir d'aquí donar-los una puntuació.
Per exemple, d'aquesta base de dades que esmentava anteriorment, ens podrien interessar els que hagin fet clic a la nostra Newsletter o els que ens donen like a les xarxes socials.
Un cop identificades les dades d'interès, hem de pensar que puntuarem més o menys.
De manera que, les persones que facin click a la nostra Newsletter tindran 10 punts, mentre que les que de like a xarxes socials només 5.
D'aquesta manera i segons els criteris d'interès que anem afegint, als nostres leads apareixerà una puntuació en funció del vostre interès en nosaltres. Permetent-nos ordenar la llista interminable de contactes que tenim i que prèviament no sabíem ni per on començar.